Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2024-06-13 |
„Tai, ko gero, prie to tilto remonto mes negreit dar prieisime, – taip Finansų ir ekonomikos komiteto pirmininkas Rimantas Taraškevičius trečiadienį vykusio posėdžio metu kritikavo mero siūlymą atitolinti šio svarbaus Klaipėdos susisiekimo infrastruktūros objekto kapitalinį remontą ir pradėti jį tik 2025 metais. – Nežinau, ar tikslinga papildoma ekspertizė, ar tikslinga atsisakyti kai kurių darbų, nes šitam tiltui reikia normalios ir tikros renovacijos. Gal net ir brangesnės, aš nežinau, kas yra projekte”.
Jam antrino konservatorius Andrius Dobranskis: „Kol ieškos pigesnių sprendinių, rangos darbai dar labiau pabrangs. Projektas parengtas, pirkimas įvyko. Bandymas taupyti gali duoti tą patį rezultatą, tik mažesnes darbų apimtys bus. Keistai…”
Mero teikimą keisti šių metų vasarį patvirtintą Klaipėdos miesto savivaldybės 2024–2026 metų strateginio veiklos planą, kuriame, be kita ko, ir siūloma atidėti Biržos tilto kapitalinį remontą, pristačiusi Strateginio planavimo skyriaus vedėja Indrė Butenienė teigė, kad „nespėjama visko pagal suplanuotus terminus įvykdyti”. Ji komiteto nariams paaiškino, kad šiemet Biržos tilto remontui numatytus 620 tūkst. eurų siūloma perkelti ją į kitus metus.
„Kaip suprantu, Biržos tiltas turi būti suremontuotas tinkamai, kainuos daugiau ar mažiau, kad jis laikytų 50 ar daugiau metų. Nuspręsta pirkti papildomą ekspertizę siekiant atsisakyti nebūtinų darbų. Tai apie ką čia kalba?”, – teiravosi komiteto pirmininkas.
„Čia kalba, kad pagal dabartinę sąmatinę vertę, kurios mes čia nesiūlome keisti, pateikiamos rangovų kainos yra daug aukštesnės, negu ta sąmatinė vertė. Tai tiesiog norima peržiūrėti, atlikti papildomą ekspertizę, peržiūrėti, gal kažko galima nedaryti, kažko neesminio, kas neblogintų pačio tilto eksploatacinių savybių, bet leistų sutilpti į tą turimą skaičiuojamąją kainą. Tai čia toks tikslas”, – kantriai savivaldybės sumanymą aiškino I. Butenienė.
Liberalas Saulius Budinas palygino Biržos tilto remonto situaciją su Atgimimo aikštės rekonstrukcija: beieškant optimaliausių aikštės atnaujinimo sprendinių, kainos labai ženkliai išaugo.
Šių metų kovą paskelbtoje viešojo pirkimo procedūrų ataskaitoje dėl Biržos tilto kapitalinio remonto ir tvarkybos darbų rašoma, kad konkurse dalyvavo tik sostinėje įsikūrusi UAB „Viadukas”. Ji už Biržos tilto remontą pasiūlė 2 012 430,29 Eur. Toks pasiūlymas buvo atmestas dėl per didelės perkančiajai organizacijai nepriimtinos kainos.
Vicemeras Algirdas Kamarauskas anksčiau sakė, kad „tai nėra paprastas objektas”, kad konkurso nesėkmės priežastis glūdi kažkur Biržos tilto remonto techniniame projekte. Ir svarstė, jog, galbūt, itin dideli konkurse pasiūlyti remonto kaštai gali būti susiję su tilto konstrukcijų valymo ir dažymo kiekiais, numatytais techniniame projekte. Ir tikino, kad trečiąjį konkursą dėl Biržos tilto remonto pavyks paskelbti neilgai trukus.
„Man kelia įtarimų, kad kažkas gali būti ne taip suskaičiuota”, – kalbėjo vicemeras.
Po to jis kartu su meru ir specialistais antrojo kovo pusėje patys apžiūrinėjo tiltą. Tada meras Arvydas Vaitkus tikino, kad tiltą reikia remontuoti net ir jei ateityje būtų realizuota dar nepriklausomybės priešaušryje gimusi idėja Tiltų gatvę paversti pėsčiųjų alėja. Anot miesto vadovo, tinkamai funkcionuojančio tilto reikia ir dėl Dangės upės įveiklinimo, prie jos numatytos pakrančių plėtros.
Apžiūroje dalyvavęs bendrovės „Gatas“, prižiūrinčios miesto tiltus ir viadukus, atstovas bei dar vienas specialistas, nepanoręs prisistatyti (anot mero, jis iš arti matė paskutinę tilto rekonstrukciją, bet jo nuomonė daugeliu atveju tada nebuvo išgirsta) bėrė įvairius pastebėjimus apie tilto būklę ir tai, ką reikėtų daryti. Pasak jų, šiaurinė tilto pusė yra sėdusi ir keliant tiltą kliūva perdanga į viršuje esančias vadinamąsias šukas bei metalinius konstruktyvus, nors jie jau yra ir pjaustyti, žeminti. Čia esą dar likę ir „tarybinių laikų rac. pasiūlymai“. Kontrasvoriai yra standžiai užfiksuoti, o ne šarnyriškai. Vietoje atraminių elastomerinių pagalvių yra prikaišiota metalinių lakštų. Nuo gatvės žiemą bėgantis druskingas vanduo supūdė sijų paviršius.
Kartu patikinta, kad esamas projektas apima tik 2/3 reikalingų darbų – neva trūksta metalo konstrukcijų stiprinimo, deformuotų lankstų tvarkymo, pagalvių ir kitų darbų. Esą pirmiausia reikia užtikrinti tilto funkcionalumą, stiprinti metalo konstrukcijas, pakeisti pagalves, sukelti prietilčius, išlyginti profilį, kad „šukos gražiai sueitų“ ir gerokai sumažėtų bildėjimas.
Pirmasis Biržos tilto remonto konkursas žlugo dar praėjusią vasarą.
INFORMACIJA
Biržos tiltas yra plieninis, pakeliamas, nors statytas sovietmečiu, bet laikomas Kultūros paveldo objektu.
Per Antrąjį pasaulinį karą tiltas buvo sugriautas. Laikinai pervažiuoti jis atstatytas 1948 metais. 1955 metais ant senųjų tilto atramų, įrengtų dar 1880 metais, pastatytas nuolatinis pakeliamas tiltas, kurio pagrindinis laikantis perdangos sijynas – plieninis (išlikęs iki dabar), važiuojamoji dalis – medinė. Tilto kryptis buvo pakeista, pasukta į rytus.
1976 metais tiltas rekonstruotas – medinė važiuojamoji dalis pakeista į plieninę ortotropinę plokštę, sumontuota nauja pakėlimo įranga, atramos apmūrytos tašytomis akmens plokštėmis. 2007 metais tiltas buvo pilnai restauruotas. 2019 metais pakeistas atitrūkęs kontrasvoris ir sustiprinti kiti penki.
Dar po 2020 m. atliktos ekspertizės buvo nustatyta, kad būtina atlikti šio tilto perdangos ir kitų jo elementų remonto darbus. Jie turi būti atliekami pagal UAB „TEC Infrastructure” parengtą techninį projektą.
Idomu,jei pakelbtu Naujo tilto projektavima-irengima,suprantama ne „Gargzdu balse”,BET viesa … !?Kaip manot, kokia butu kaina, to NE”istorinio- NAUJO-pakeliamo tilto projektavimo-statybos-irengimo kaina ?
Pirmiausia reiktų nukreipti visus daugiatonius autobusus iš Tiltų į Pilies gatvę. Ta senamiesčio A stotelė atsirado tik neseniai ir esminio vaidmens nevaidina. Aš ne už išskirtinio miegamojo senamiesčio rajono įteisinimą. Tiesiog logika sako, kad… arba Tiltų gatvės danga būtų suprojektuotai taip, kad būtų pritaikyta daugiatonio transporto judėjimui, arba iškeliam autobusus į Pilies gatvę. Biržos tiltas be autobusų gyvuos dar „N” metų, Klausimas tik, ar reikia ir kada jį pakelti. O gal ir nereikia, nes Meridianas vis vien, kad ir su pakeltomis burėmis, vis tiek niekur neišplauks 🙂 Ar reikia kiloti Biržos tiltą Meridiano remontams – kitas klausimas.
Yra vieša ir tiksli statistika, rodanti Senamiesčio stotelės populiarumą. 2024 I ketvirtį pietų kryptimi joje lipo 93 630 keleiviai, šiaurės kryptimi – 35 267 keleiviai. Pasižiūrėti galima čia: http://senoji.klaipedatransport.lt/maps/statistika.php
O jei palygintume su Turgaus ir Atgimimo statistika?