Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2024-06-13 |
Susisiekimo ministerija pranešė, kad Europos Sąjungos Taryba ketvirtadienį patvirtino naująjį Transeuropinio transporto tinklo (TEN-T) reglamentą, kuriame Lietuvos siūlymu numatoma naujos europinės vėžės geležinkelio linijos iki Klaipėdos plėtra.
„Lietuvai nepaprastai svarbu plėtoti šiaurės–pietų krypties transporto koridorių, užtikrinantį strategiškai svarbias jungtis su Šiaurės, Pietų ir Vakarų Europos šalimis. Tai, kad į naująjį TEN-T reglamentą įtraukta europinės vėžės geležinkelio linija iki Klaipėdos, yra didelis mūsų šalies ir viso Baltijos jūros regiono pasiekimas, padėsiantis spartinti europinės reikšmės infrastruktūros plėtrą, užtikrinti didesnes keleivių, krovinių bei karinio mobilumo galimybes“, – pranešime cituojama susisiekimo viceministrė Loreta Maskaliovienė.
Reglamentu taip pat nustatomos prioritetinės europinės vėžės plėtros kryptys Ukrainoje kartu su tiesiama „Rail Balticos“ vėže ir numatoma europinės vėžės linija į Klaipėdą. Tai esą sukurs naują, trumpiausią transporto koridorių nuo Klaipėdos ir kitų Baltijos jūros regiono uostų iki pat Ukrainos. Europinio standarto tinklo plėtojimas, ypač prijungiant Klaipėdą, svarbus ir kariniam mobilumui užtikrinti.
Vadovaujantis reglamento reikalavimais, Lietuvoje bus rengiama geležinkelių tinklo architektūros galimybių studija, kuri įvertins viso Lietuvos geležinkelių tinklo parėjimo prie europinės vėžės standarto galimybes ir etapus, tarp jų ir geriausias geležinkelio linijos į Klaipėdą alternatyvas. Tikimasi parengti bendrą Baltijos šalių koordinuoto geležinkelių tinklo perėjimo prie europinės vėžės standarto planą.
Susisiekimo ministras Marius Skuodis pernai lapkritį dėstė, jog tikslas yra iki 2030 m. pradėti tiesti europinę vėžę greitajam traukiniui Vilnius–Klaipėda. Anot jo, galimos kelios alternatyvos. Preliminarios jų lokacijos: 1) per Šiaulius; 2) nuo Kauno per Tauragę arba Pagėgius; 3) nuo Kazlų Rūdos per Tauragę.
Parašykite komentarą