Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2024-06-11 |
Pastarąsias kelias dienas garsiai skambanti UAB „Beta Media“ bankroto istorija gali kelti labai daug klausimų vartotojams. „TGS Baltic“ partnerė, advokatė Indrė Barauskienė akcentuoja, kad UAB „Beta Media“ veikė kaip platforma, per kurią vartotojai galėjo įsigyti paslaugų, teikiamų trečiųjų asmenų.
Skaitant pirkimo taisykles ir nuostatas, kurios išspausdinamos ant nusipirkto čekio, dažnai paaiškėja keli dalykai: paslaugų teikėjas yra ne UAB „Beta Media“, o koks nors konkretus subjektas, kuris specifiškai yra įvardijamas kaip pardavėjas; tarp sąlygų, kurias reikia išpildyti, kad čekis galiotų, nėra nurodyta, kad jis galioja tik tada, kai UAB „Beta Media“ atsiskaito su paslaugų teikėju; ten taip pat dažniausiai nieko nėra parašyta apie tai, kad čekis kaip nors susispenduoja ar yra anuliuojamas, kai UAB „Beta Media“ iškeliamas bankrotas.
Anot I. Barauskienės, teisiškai tai reiškia, kad tokie čekiai sukuria kelis teisinius santykius. Pirma – tarp vartotojo ir paslaugos teikėjo, kur paslaugos teikėjas turi pareigą teikti paslaugas už vartotojo čekį. Antra – tarp paslaugos teikėjo ir UAB „Beta Media“, kuri turi atsiskaityti su paslaugos teikėju. Antrasis santykis kaip tik ir komplikuojasi dėl bankroto, bet pirmajam bankrotas neturi jokio poveikio.
Todėl pirmasis patarimas vartotojui – perskaityti viską, kas yra ant čekio, ir pažiūrėkit, kas yra paslaugos teikėjas.
„Jei tai UAB „Beta Media“, tuomet jums tikrai nepasisekė. O jei tai kas nors kitas – skaitykit toliau, ir jei taisyklėse ir jums prieš pirkimą suteiktoje informacijoje nėra nieko kalbama apie tarpusavio sutartinius UAB „Beta Media“ ir paslaugos teikėjo santykius bei atsiskaitymus, turite teisę reikalauti, kad paslaugos būtų suteiktos“, – aiškina advokatė, kartu pabrėžianti, jog nei penktadienį, nei pirmadienį UAB „Beta Media“ dar nebuvo iškelta bankroto byla, nes tokie procesai užtrunka.
Parašykite komentarą