Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2024-04-07 |
„Stabdyti sutarties vykdymą nuo 2024 m. sausio 31 d., kol bus išspręstas lietaus nuotekų tinklų įregistravimo klausimas arba priimtas bendras sprendimas su AB „Klaipėdos vanduo”, – tokį susitarimą su dviračių takus po Herkaus Manto gatvės viaduku projektuojančiu rangovu kovo pabaigoje pasirašė Klaipėdos savivaldybė, nors dar sausį buvo susitarta porai mėnesių pratęsti šios sutarties galiojimo terminą.
Palmiros Martinkienės nuotr.
Pagal pirminę Klaipėdos savivaldybės sutartį su UAB „TEC Infrastructure“, pasirašytą pernai kovo mėnesį, projektas turėjo būti baigtas per 10 mėnesių – šių metų sausio mėnesį. Sutarties vertė – 75 tūkst. eurų.
Nors šių metų sausio mėnesį šalys pasirašė papildomą susitarimą dėl dviračių takų jungties po viaduku Herkaus Manto g. sutarties įvykdymo terminą prailginti dviem mėnesiais, o kovo pabaigoje – susitarimą dėl jos stabdymo, tebeskelbiama, kad projektas bus baigtas rugsėjį.
Pasirašydama sutartį 2023 metais savivaldybė planavo dviračių taką po šiuo viaduku įrengti per dvejus metus. Tačiau iš pirmo karo projektavimo paslaugų nupirkti nepavyko.
Herkaus Manto gatvės dalyje, ties viaduku, susisiekimas dviračiais nėra patogus, vietomis nesaugus. O dažnas jo net nebando įveikti nenulipęs nuo dviračio. Viaduko prieigose esančiuose laiptuose nusileidimas nėra pritaikytas dviračiams. Trinkelių danga – nelygi. Laiptų plytelės – ištrupėjusios.
Pernai rudenį projektuotojai pristatė šio objekto projektinius pasiūlymus visuomenei. Pasak jų, po viaduku planuojama palikti šiuo metu ten esančias raudonas trinkeles. Palikti bus ir laiptai, tačiau jie bus suremontuoti bei pasiaurinti, kartu įrengiant ir hidroizoliaciją, kad, „siena nešlaptų ir ilgiau tarnautų”.
Tuo metu neįgaliųjų ir dviratininkų eismui įrengiamų nusileidimo takų, vadinamųjų pandusų, nuolydis bus gerokai pažemintas ir sieks 5 proc., kad būtų patogu nusileisti tiek su dviračiu, tiek su neįgaliųjų vežimėliu. Pandusus planuojama padengti asfalto danga.
Projektiniuose pasiūlymuose taip pat buvo rašoma, kad laiptai bus atskirti gelžbetoninėmis atraminėmis sienutėmis, kuriose bus įrengti plieniniai turėklai. Be to, bus atnaujintas lietaus vandens nuotekų nuvedimas, jį prijungiant prie esamų latakų.
Pėsčiųjų eismui statybos darbų metu šalia esamo tako planuojama įrengti laikiną taką. Statybos darbus žadama vykdyti dviem etapais. Pirmajame etape bus įrengti laiptai, o pėstieji nukreipiami į Geležinkelio g. Antrajame etape pėsčiųjų eismas bus organizuojamas įrengtais laiptais.
Viadukas po geležinkeliu bei Dariaus ir Girėno gatve buvo įrengtas praėjusio amžiaus aštunto dešimtmečio pabaigoje. Po to keletą kartų jo atskiros dalys (vandens surinkimas, apšvietimas etc.) buvo atnaujintos ar rekonstruotos, tačiau lengvai dviračiu įveikti nuolydžius ir pakilimus čia galimybės neatsirado.
Kokie tie visi dviratininkai fiziškai nepajėgūs, kad negali nulipti nuo dviračio ir kelias dešimtis metrų dviratį pasivesti šalia savęs. Kažkaip”buvusieji” labai jau aktyvūs kritikuoti. Matyt melžiamos „karvutė” kažkaip pienelį nustojo duoti ???.
Kažkaip kibirų vairuotojai labai nepajėgus paeit kelis šimtus metrų. Todėl jiems labai reikia stovėjimo vietų teatro aikštėje, o automobilių parkabimui kiemuose laidžiami milionai.
Pro šią dviračių tako atkarpą pravažiuoju dažnai. Žinoma ji nėra patogi ir atnaujinti ją reikia. Tačiau po tiltu amžini potvyniai lietaus metu. Tai jei sutvarkys dviračių taką ir po pusmečio reiks jį ardyti, tam kad tvarkyti vandens nuvedimo sistemą, jei toks darbas vardan darbo, geriau palaukti kol atlikti darbai būtų eilės tvarka, nes šiam sezonui jau tikrai nespės padaryti. Tačiau jei vandens nuvedimo sistemos bus realiai tvarkomos po kokių 2-3 metų tai tuomet nėr ko laukti. Dėl projektų atšaukimo tai čia jau net ne juokinga darosi. Didesni esminiai projektai atšaukiami, stabdomi ir išmetami. Pasižiūri į kokius Zarasus, Molėtus ar net į Šiaulius ir darosi pavydu kaip gražėja. O pasirodo mums to nereikia, o gaila.
Šaunuolis meras ir komanda. Stabdo pinigų „taškymą’ kur papuola, neleidžia pinigų bet kur, o jei ką daro – tai viską išssikaidrinę. Praeitos savivaldo neūkiškumo pavizdys – Liepos g. šlaitų tvarkymas už rekordinius pinigus, o svarbiausia – bet kaip, kad tik darbai matytusi.
Taikos pr. – H. Manto g. dviračių takas yra svarbiausias dviračių takas Klaipėdoje. Tačiau, dėl dabartinės kaimiečių valdžios sprendimų ir toliau senijoram ir vaikam teks neštis dviračius laiptais. Akivaizdu kad dabartinė valdžia mato pasaulį tik per automobilio langą – kaimiečio mentalitetas.
Na tokios valdžios savivaldoj KLAIPĖDA dar nematė… Žmonėms svarbus projektai stabdomi už tai mokamos baudos, stumiami visokie vandenilio projektai, miestas nevalomas…
Klaipėdos virtimas kaimu tesiasi. Bet ko mums saugiau norėti iš kaimiečio Vaitkaus.
Pasiulyk savo projektą
Stabdykite viską. Klaipėdos valdžia ir meras Vaitkus.