Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2024-02-11 |
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD) pasirašė sutartį su UAB „Infes” dėl sandėliavimo paskirties pastato Marių gatvėje statybos. Nors už šioje vietoje „palaidoto” restorano „Regata” liekanų utilizavimą KVJUD sumokėjo dar prieš 20 metų, statant naują sandėlį tai kainuos papildomai.
2021 metų pabaigoje KVJUD surašė techninę užduotį sandėliavimo paskirties pastatui Marių gatvėje, valstybinio jūrų uosto teritorijoje, projektuoti. Joje, be kita ko, buvo nurodyta „atsižvelgti į tai, kad objekto teritorijoje, po žeme, nuo 3 m iki 6,3 m gylyje, yra likusios nedemontuotos buvusio plaukiojančio restorano „Regata“ konstrukcijos”.
Sandėlio projektą 2022 metais parengė UAB „SRP projektas”. Projekto autoriai konstatavo, kad „projektuojamas sandėliavimo paskirties pastatas yra virš paskendusio laivo liekanų esančių po užpilta žeme”.
Todėl statant sandėlį „laivo liekanos bus atkastos, nuardyta viršutinė laivo dalis ir ertmės užpildytos drenuojančiu gruntu, taip siekiant sumažinti neigiamą įtaką pastato eksploatacijos metu”.
Šių darbų kaštai yra įskaičiuoti į KVJUD sutartį su UAB „Infes”, kurios vertė – beveik 5,4 milijono eurų. Sandėliavimo paskirties pastato statybas yra numatyta baigti iki kitų metų liepos mėnesio.
Laivas restoranas „Regata“ sovietmečiu buvo atplukdytas į Dangės upę ir buvo populiari ne tik klaipėdiečių, bet ir miesto svečių pramogų vieta. Tačiau 1992 metais per uraganą jis nuskendo. Kiek vėliau laivas buvo ištrauktas ir nuplukdytas į pietinę uosto akvatorijos dalį, kur tapo metalo ir surinkėjų grobiu bei valkatų prieglauda.
Ir tik 2002 metų rudenį Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos pasamdyta bendrovė „Lokys” ėmėsi demontuoti virš vandens esančią nelaimėlio viršutinė dalį. Vėliau imtasi ir povandeninės dalies, nors kilo sunkumų, nes kai kurios laivo liekanos svėrė keliasdešimt tonų.
Naujai šioje vietoje statomo sandėliavimo paskirties pastato pamatai – gręžtiniai poliai. Daliai polių bus naudojami esami 2020 m. įrengti poliai. Jie apjungiami monolitiniais rostverkais. Visas pastatas – karkasinio tipo su surenkamomis gelžbetoninėmis kolonomis.
Visos pagrindinės patalpos projektuojamos pirmame aukšte, antrame aukšte numatytos tik techninės patalpos – serverinė ir ventiliatorinė, į kurias užlipama laiptais. Iš antro aukšto koridoriaus suprojektuotas išėjimas ant vienaukštės pastato dalies stogo bei metaliniai laiptai su nustumiamu stogo dangčiu užlipimui ant aukštesnės stogo dalies.
Pastatas padalintas į atskiras funkcines zonas: administracines buitines patalpas, patalpas uosto priežiūros skyriui, laivyno skyriui, uosto hidrografams ir bendrąsias patalpas. Pagrindinis įėjimas numatytas iš šiaurinės pusės pro administracinę dalį, kur numatytos buitinės patalpos, poilsio patalpos darbuotojams, sanitariniai mazgai, poilsio patalpos budintiems, kabinetas ir kt.
Į sandėliavimo patalpas numatyti penki 4 m aukščio automatiniai vartai su durimis. Virš sandėliavimo patalpų, kurioms nereikalingas aukštis (dirbtuvės ir kt.) įrengiamos antresolės.
Koks dar laivas ? Ten buvo DIRBTUVĖS remonto, o ne laivas.
Dituvos soduose stovi iš regatos „utilizuotos” namas?
But grazu buve kad butu atrestourave o sande,iu tai tu griuvesiu pilni pakampiai yra
Galiu uz kažkiek daug pinigu atlikti studija del Regatos atrestauravimo. . Pinigus i priekį.