Klaipėdoje – XVII-XIX a. japonų meno vertybės

Kultūra
Avatar photoAtvira Klaipėda
2024-01-31

Klaipėdiečiai ir miesto svečiai vasarį turės galimybę išvysti autentiškas XVII-XIX a. japonų meno vertybes, atsivežtas iš Niujorko lietuvių pranciškonų vienuolyno ir iš arčiau susipažinti su japoniškuoju Kabuki teatru bei jo tradicijomis. Ši unikali paroda sudaryta iš Niujorko lietuvių pranciškonų vienuolyno kultūros centro „Židinys“ paveldėtos meno kolekcijos ir brolio Benedikto Sigito Jurčio kolekcinių meninių vertybių.

Parodą „Kabuki teatro veidai“ bus galima išvysti nuo vasario 9 iki 29 dienos „Galerija Lyceum“ erdvėje (Danės g. 9). Čia bus eksponuojamos brolių pranciškonų galerijai paskolintos japonų meno vertybės – Edo ir Meidži istoriniais laikotarpiais sukurtos ukijo-e medžio graviūros Kabuki teatro aktorių tema.

Parodoje „Kabuki teatro veidai“ žiūrovas turės galimybę ne tik susipažinti su ukijo-e kūrinių estetinėmis savybėmis, žymiais šio stiliaus atstovais (Utagava Tojokunis I, Tošiūsai Šiaraku, Tojohara Kuničika), bet ir daugiau sužinoti apie klasikinį Kabuki teatrą.

Ukijo-e – tai japonų dailės žanras, kuris Japonijoje labiausiai klestėjo XVII–XIX a. Pažodžiui terminas verčiamas kaip „nepastovaus pasaulio“ vaizdai. Japonijos Edo periodu šis apibūdinimas naudotas hedonistiniam gyvenimo būdui nusakyti, o pirmieji ukijo-e kūriniai buvo itin populiarūs tarp prekiautojų ir įvairiais amatais užsiimančių žmonių.

XVII-XIX a. Kabuki teatras Japonijoje buvo vienas populiariausių laisvalaikio praleidimo būdų, o garsiausi aktoriai neretai turėjo visuomenės ikonų statusą. Augantys komerciniai teatro reklamų užsakymai bei žiūrovų simpatijos vaidybos virtuozams lėmė vis didėjančią aktorių atspaudų paklausą.

„Galerijoje Lyceum“ pristatomos parodos autorių kūryba atspindi pagrindinius ukijo-e stiliaus bruožus (aiški, ryški linija, asimetriškų, neįprastų kompozicijų schema, plokščių spalvinių plotų estetika, dekoratyvus piešinys). Ukijo-e kūriniuose atsispindi ir išskirtinė to meto tendencija vaizduoti žmogų nenatūralioje, įtemptoje, dramatiškoje pozicijoje, meno istorikų dar vadinamoje „gyvatės pozoje“. Pastarasis veikėjų perteikimo būdas, hiperbolizuotos emocijos taip pat tarnavo kaip didaktinis teatro naratyvas – gėrio ir blogio sąvokų įkūnijimas.

Nors XIX a. pab. Japonijoje prasidėjusi technologinė ir socialinė modernizacija pristabdė ukijo-e darbų kūrimą, XX a. pab. pastaroji grafikos rūšis atgimė ir paskatino dar didesnį, iki šiol besitęsiantį susidomėjimą.

Parodos atidarymas vyks vasario 9 d. 17.30 val. Parodos atidarymo renginio metu „Galerija Lyceum“ kartu su Japonų kalbos centro „Seito San“ japonų kalbos dėstytoju, japonų kalbos vertėju Vytautu Dumčiumi taip pat visus pakvies ir į kūrybinius kaligrafijos meno užsiėmimus, programoje numatytas šokio pasirodymas Kabuki teatro motyvais (rež. Taurūnas Baužas).

Žymos: | | | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Kultūra

„TheATRIUM“ pristato lietuviškąją vitriną

Iki devintojo tarptautinio teatro festivalio „TheATRIUM“ pradžios likus mažiau nei dviem mėnesiams, festivalio rengėjai dalinasi lietuviškosios festivalio dalies programa bei ...
2025-03-18
Skaityti daugiau

Kultūra

Klaipėdos galerijoje - paroda #ryšys

Lietuvos dailininkų sąjungos Klaipėdos skyriaus Klaipėdos galerijoje (Bažnyčių g. 6) kovo 20 d., ketvirtadienį, 18 val. vyks Medos Norbutaitės ir ...
2025-03-12
Skaityti daugiau

Kultūra

Paroda „Apie funkcijas ir plokštumas“

Kovo 14 d., penktadienį, 17.30 val., Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro (KKKC) Parodų rūmuose bus atidaryta Domo Ignatavičiaus personalinė darbų paroda ...
2025-03-07
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

undefined
undefined
undefined
undefined
Loading
Share This