
Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
![]() | 2023-12-20 |
Kitais metais vyks tarptautiniai konkursai, kurių metu paaiškės, kas Klaipėdoje teiks viešojo transporto paslaugas per ateinančius 5-7 metus, kokiais autobusais važiuosime, kokiu kuru jie bus varomi. Numatyta, kad didesnė dalis autobusų turės būti visiškai netaršūs.
Dėl šių ir kitų parametrų VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas” (KKT) jau pradėjo išankstines konsultacijas su rinkos dalyviais.
Paskelbtuose dokumentuose nurodoma, kad visa uostamiesčio viešojo transporto sistema viešojo pirkimo konkurse bus išskaidyta į keturis paketus (maršrutus). Dabar yra trys paketai, kuriuos konkurso būdu buvo išsidalinusios savivaldybės valdoma „Klaipėdos paslaugos“ bei privatininkai „Gintarinis vairas“ ir „Pajūrio autobusai“.
Pirmo ir antro maršrutų paketuose numatytas sutarčių galiojimo laikas – 7 metai. Kituose dviejuose šis terminas yra penkeri metai. Tačiau šalims susitarus sutarties galiojimas gali būti pratęstas dar 2,5-3 metams.
Pirmam maršrutų paketui taikomi reikalavimai: ne mažiau nei 26 autobusai M3 (miesto žemagrindžiai), ne senesni nei 12 metų (ne ankstesnės nei 2013 metų gamybos), turintys ne mažiau nei 30 sėdimų vietų. Iš jų ne mažiau nei 4 transporto priemonės privalo būti visiškai netaršios, 13 – netaršių, ir ne daugiau nei 9, naudojantys neapibrėžtą kuro rūšį. Sutarties galiojimo laikotarpiu transporto priemonės amžius negalės būti didesnis nei 16 metų. Panašūs reikalavimai taikomi ir II maršrutų paketui.
Į III maršrutų paketą nusitaikęs vežėjas privalės turėti ne mažiau nei 21 M3 visiškai naujų, ne ankstesnės nei 2025 metų gamybos transporto priemonių, turinčių ne daugiau kaip 22 vietas keleiviams, neįskaitant vairuotojo. Visos šio paketo transporto priemonės privalės būti visiškai netaršios ir sutarties laikotarpiu jų amžius negalės viršyti 9 metų. Panašūs reikalavimai taikomi ir ketvirtajam maršrutų paketui.
Visos transporto priemonės turės būti techniškai tvarkingos, švarios, atitikti konkurso sąlygose nustatytus talpos, geros estetinės išvaizdos reikalavimus bei tinkamai apipavidalintos.
Bus reikalaujama, kad autobusų vairuotojai vilkėtų uniformą – melsvo atspalvio modelį, kurio medžiagiškumas, spalvos gama, logotipų išdėstymo vietos turės būti suderinamos su KKT.
Sutarčių projektuose numatyta, kad konkursus laimėję vežėjai ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo sutarties pasirašymo privalės pateikti sutarties įvykdymo banko garantiją, kurios dydis – 15 -300 tūkst. eurų.
Viešojo pirkimo konkurso laimėtojus lems potencialių tiekėjų pasiūlytos maršrutų aptarnavimo kainos. Vienas tiekėjas galės pretenduoti į kelis maršrutus.
Amen pajurio autobusams ir gintariniam vairui
Bloginti sąlygas privačiam. Gerinti viešam. Viešasis transportas turi būti nemokamas. Tramvajaus studija vyko, Klaipėdos miestui tinka, linijinės gatvės, galėtų būti modernus tramvajus.
” pasakė ” tramvajaus studija ?
Autobusai važiuos be padangų? 78% mikroplastikų vandenynuose yra dėl padangų dėvėjimosi. Elektriniai automobiliai (taigi ir autobusai) dėvi padangas 20% greičiau negu automobiliai su vidaus degimo varikliais. Britų firma Emissions Analyticsm trejus metus tyrusi padangų emisijas, nustatė, kad vidutinis automobilis po 1 kilometro važiavimo iš keturių savo padangų būna išmetęs apie 1 trilijoną mikrodalelių (mažesnių nei 100 nm). Šios dalelės lengvai įkvepiamos į plaučius, patenka į kraują, o iš ten – ir į smegenis. Vien nuo stovinčių stovinčių padangų lakiųjų aromatinių angliavandenių (kaip benzeno ir naftalino) išsiskiria 100 kartų daugiau nei iš šiuolaikinio išmetimo vamzdžio (https://e360.yale.edu/features/tire-pollution-toxic-chemicals). Koks viso to poveikis sveikatai, kol kas galima tik spėti. Įdomu, ar šie (ar bent panašūs) skaičiavimai įėjo į 461 000 Eur kainavusią UAB „Civitta“ vadinąmąją „tramvajaus studiją“… Kadangi studiją skaičiau, tai iškart atskleisiu paslaptį – ne, neįėjo.