Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
![]() | 2023-12-11 |
Klaipėdos miesto tarybos Miesto plėtros ir strateginio planavimo komitetas pirmadienį pritarė mero pasiūlymui naikinti viešojo transporto lengvatas ukrainiečiams, pabėgusiems nuo karo, 50 proc. branginti popierinis bilietus, perkamus autobuse, važiavimo maršrutiniu taksi kainą padidinti 1,5 euro, atsisakyti popierinių bilietų pardavimo spaudos kioskuose bei kitiems pokyčiams viešajame transporte nuo sausio 1 d.
Sprendimui, apsiriboję tik trumpa diskusija apie paslaugos rinkodarą, pritarė 5 politikai, vienas balsuojant susilaikė, o vienas balsavo prieš .
Komiteto pirmininkas Raimondas Tamošauskas per posėdį net kelis kartus teigė, kad kainas didina VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas” (KKT), nors išties dėl to sprendimus priima savivaldybės taryba, kurios narys yra ir jis pats. O Tarybos sprendimus pasiūlo meras.
Tačiau R. Tamošauskas atkreipė dėmesį, kad metinis viešojo transporto bilietas yra brangesnis nei metinis bilietas už automobilio statymą Klaipėdos mieste. Rimantas Mockus, savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas, į tai atsakė, kad rengiamas Tarybos sprendimo projektas dėl parkavimo kaštų korekcijos. Jis neva bus pateiktas svarstyti kitų metų vasarį ar kovą.
KKT direktoriaus pavaduotojas Andrius Samuilovas politikams, matyt, retai važiuojantiems autobusais, kantriai aiškino, kaip galima banko kortele atsiskaityti už save ar didesnę kompaniją viešajame transporte. Nemažai dėmesio komiteto nariai skyrė vandens autobusams, turistams.
Balsuojant susilaikė R. Tamošauskas, siūlęs, kad popieriniai bilietai autobusuose, nekeičiant jų kainos, būtų parduodami dar pusę metų (pereinamasis laikotarpis).
Prieš balsavo Sergej Mažūga. Jis siūlė „pakalbėti apie kainas”, tik sakė nežinąs, „iš kurios pusės prie jų prieiti”. Todėl irgi kalbėjo apie viešojo transporto rinkodarą ir prognozavo, jog brangs ir rinkliava už automobilių statymą.
Planuojama, kad 2024 metais viešojo transporto sistemos sąnaudos augs apie 7 proc. Šiais metais sistema patirs apie 1,5 mln. eurų nuostolį. Tad jei kainos keleiviams nebūtų didinamos, viešojo transporto nuostoliai 2024 metais siektų apie 2,8 mln. eurų. O jei savivaldybės taryba pritars mero siūlymui didinti bilietų kainas, šios sistemos nuotolis 2024 metais siektų tik 1,6 mln. eurų.
Įvertinus savivaldybės biudžeto finansines galimybes, siūloma taip padidinti miesto maršrutų bilietų kainas: elektroninio kartinio bilieto kaina – 70 centų (dabar – 64); vienkartinio popierinio bilieto autobuse kainą – iki 1,5 euro; vienos dienos bilieto kaina – iki 3 eurų (vietoje 2,56 euro); 30 dienų bilieto kaina – iki 28 eurų (vietoje 26,5 euro); metinio bilieto kaina – iki 275 eurų (vietoje 255 eurų). Vandens autobuso bilieto kaina būtų 5 eurai (šiemet plaukiojom už 3 eurus).
Maršrutinio taksi vienkartinio popierinio bilieto kaina nuo 1,3 išaugtų iki 1,5 euro. Padidintos būtų ir integruotų priemiestinių maršrutų bilietų kainos.
Teigiama, kad atsisakius bilietų pardavimo spaudos kioskuose, sumažės popierinių bilietų gamybos, logistikos ir platinimo išlaidos. Padidinus vienkartinio popierinio bilieto autobuse kainą esą sumažės popierinių bilietų pardavimai autobusuose: mažiau grynųjų pinigų naudojimo, mažiau laiko prarandama reiso metu bilieto pardavimui, bus patikimesnis tvarkaraščių laikymasis.
„Šiam sprendimo projektui įgyvendinti lėšų poreikis 2024 metais sudarytų apie 8 800 tūkst. Eur transporto lengvatų kompensacijoms ir apie 1 600 tūkst. Eur. nuostoliui padengti”, – teigiama savivaldybės tarybai pateiktame sprendimo projekte.
Nusipirko elektro autobusus, dabar turi atsipirkti. Iš mūsų kišenės.
Motinėlė nauja, o va viešnamio darbininkts tos pačios…..
Važiuokit su paspirtukais
Valdžia kitų miestų stengiasi, kad žmonės važinėtu autobusais veltui ir neterstu miesto, gamtos, o klaipeda priešingai, kad tik pakenktų gamtai, gyventojams…. Liūdna tą mūsų klaipedele, kad taip nemyli miestieciu
tik durniu volioja skubedamas kuo greiciau baigt posedi, o Tumas nurodineja kiek apie ka komitetui kalbet, tai ko jus norit?Taigi cia niekas stipriu kiausiu neturi..:D))
Labai teisingai pasakyta: „..politikams, matyt, retai važiuojantiems autobusais..”
Ar tikrai dėl nuolaidų bėgusiems nuo karo susidarė tokie nuostoliai, kad reikėjo peržiūrėti įkainius jiems?
Savivaldybėje keičiasi veidai, bet tendencijos lieka.
Planuojama, kad 2024 metais viešojo transporto sistemos sąnaudos augs apie 7 proc. Šiais metais sistema patirs apie 1,5 mln. eurų nuostolį. Tad jei kainos keleiviams nebūtų didinamos, viešojo transporto nuostoliai 2024 metais siektų apie 2,8 mln. eurų.
Su strateginiu mąstymu Klaipėdos strategininkams yra sudėtinga. Jeigu aplinkinės savivaldybės daro nemokamą viešąjį transportą, o Klaipėda kelia kainas, tai kur link enama? Jeigu strategai nesugeba, tai Meras turėtų paaišinti. Meras kalbėjo apie regijoninį vienos sistemos viešąjį transportą, dabar siūlo kainų kėlimą tik klaipėdiečiams ir nepaaiškina kodėl? Protu nesuprantama.
Jokio supratimo apie ” dydžius ir skaičius ” miestuose ? 6 centų pabrangimas manęs nebaugina . Nusibodote aimanuotojai ir dejuotojai . Bjauru jau klausytis .
To Fui.. Lėtas vandens temperatūros kėlimas varlės puode taip pat nebaugina. Nei nepastebėsi, kai būsi išviręs.
O kur būtu galima susipažinti su šios VšĮ KKT pajamų/išlaidų struktūra.
Kuom negerai popierinis bilietas. Pvz nesutinku mokwti banko kortele.
Galite pirkti pas vairuotoją .
Jeigu jie gyventu tik is bilietų….senai butu jau subankrutave !!
Tikrai kosmosas ten Klaipedoje gyventi pragyvenimo lygis nuliui…
Apgailėtina, viskas tik blogyn, autobuse šalta, vasarą neįmanoma nes karšta, bet kainos kyla.
Pažangiausiuose Europos miestuose stengiamasi persodinti gyventojus iš automobilių į viešąjį transportą, bet žiūriu, kad Klaipėdoje viskas ontręp. Pabranginus bilietus ir apribojus jų įsigijimo galimybes, žmonėms jis taps dar labiau nepatrauklus. Jau dabar autobusais važiuoja pagrinde tik moksleiviai ir pensininkai, autobusai laksto pustuščiai. Tai kaip nebus nuostolingas viešasis transportas? Gerbiamieji, bet koks verslininkas pasakys, kad kelti kainą – tai paskutinė priemonė. Didinkite keleivių skaičių!
Amerikoje juo ir naudojasi vaikai,pensininkai ,tamsiaodžiai.
Tai kodėl atvykėliai iš regionų nesėda į viešą transportą ? Liberalieji jiems net ” stoteles – aikšteles ” padarė . Varot tik ant miesto gyventojų , kurie pagrindiniai viešu važiuoja . O miestas vistiek bus regiono gyventojų auto užterštas ir kvėpuos miestiečiai , nes atvažiavę iš regiono ” užkimšo-priteršė ” ir išvažiavo į kaimus ?
To 90.131.32.110 – Varau, ne ant miesto gyventojų, o ant miesto valdžios. Jokio skirtumo, regiono gyventojas, ar miesto, visi teršia vienodai. Ir nesvarbu, ar elektromobilį vairuoja, ar dyzeliu varomą – kamštyje ir parkinge užima vietos tiek pat. Problema mūsų žmonių mentalitete, kad 50 metrų paeiti nebegali, būtinai reikia PRIVAŽIUOTI.
Meksikiečiui – mes ne Amerikoje. Ten savos problemos.