Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2023-11-16 |
Klaipėdos meras pateikė miesto Tarybai sprendimo projektą, kuriuo siūloma perduoti 562 500 eurų savivaldybės, kaip akcininkės, įnašą UAB „Klaipėdos paslaugos“ (buvęs Klaipėdos autobusų parkas), didinant šios bendrovės įstatinį kapitalą.
Teigiama, kad ši savivaldybės turto investicija užtikrintų galimybę UAB „Klaipėdos paslaugos“ įgyti naujus elektra varomus autobusus, siekiant mažinti CO2 emisijas bei oro taršą Klaipėdos mieste ir įgyvendinti darnaus judumo plano priemones be Europos Komisijos Baltosios knygos nuostatas. Pagal jas Klaipėdos senamiestyje nuo 2030 m. bus leidžiamas tik ekologiškų – elektrinių arba vandeniliu varomų – transporto priemonių eismas.
Sprendimo projekto aiškinamajame rašte nurodoma, kad įsigijus naujas transporto priemones tiek pat „dabar naudojamų neekologiškų transporto priemonių būtų nurašytos ir sunaikintos”.
„Klaipėdos paslaugos” spalio pabaigoje informavo savivaldybę, kad šiuo metu vykdomas elektra varomų miesto tipo autobusų įsigijimo procedūras, planuojama baigti lapkritį ir pasirašyti pirkimo – pardavimo sutartį, kurios projekte yra numatyta, kad avansas turi būti sumokėtas per 60 dienų nuo sutarties įsigaliojimo.
Sprendimo projektui įgyvendinti reikalingos lėšos iš savivaldybės biudžeto lėšos jau anksčiau buvo numatytos ir suplanuotos 2023-2025 metų strateginiame veiklos plane.
Jeigu savivaldybės taryba sprendimo projektui pritars, meras turės priimti sprendimą dėl UAB „Klaipėdos paslaugos“ įstatinio kapitalo didinimo papildomu savivaldybės įnašu – už 562 50 eurų būtų įsigyta 18 750 vienetų paprastųjų vardinių 30 Eur nominalios vertės bendrovės akcijų.
Klaipėdos miesto taryba šią liepą patvirtino 2023–2027 metų veiklos prioritetus, tarp kurių numatyta, kad „netaršių autobusų dalis (UAB „Klaipėdos paslaugos“) 2027 metais sudarys 100 procentų“. Tačiau ši savivaldybės bendrovė šiuo metu perka ir tris naudotas taršius, dyzeliniu kuru varomus autobusus.
Perka tris naudotus autobusus, dyzelinius, turistinės klasės, euro 6, tai yra mažai taršius autobusus, aptarnauti tolimojo susiekimo maršrutus. Šiai dienai turistinių autobusu varomu elektra kaina daug didesnė, nei miesto autobusų, palauk kokia 10 metų ir bus elektriniai autobusai, turistines klases.