Klaipėdos uoste išbandė povandeninio drono prototipą

Uostas ir jūra
Avatar photoAtvira Klaipėda
2023-07-18

Klaipėdos uoste išbandomas įvairių šalių mokslininkų sukurtas autonominio drono prototipas. Lietuvos vandenyse tokios inovatyvios sistemos, ateityje galinčios tirti, stebėti jūrų, uostų akvatorijų dugną, demonstruojamos pirmą kartą.

Autonominio drono prototipas ir pagalbinis laivas sukurti dalyvaujant ES finansuojamame mokslinių tyrimų ir inovacijų programos HORIZON 2020 projekte ENDURUNS. Jame dalyvauja šešiolika partnerių iš 9 valstybių, taip pat patirtimi projekto metu dalijosi atstovai iš Pietų Korėjos. Projekto partneris – ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija.

„ENDURUNS projektas padėjo pagrindą esminiams pokyčiams, kurie ateityje lems, kaip mes vykdysime vandenynų tyrimus ir tikrinsime jūros bei uostų infrastruktūrą. Autonominio povandeninio laivo operacijos buvo derinamos su novatoriško bepiločio antvandeninio, motininio, laivo naudojimu, taip sumažinant veiklos sąnaudas. Abi priemonės gali būti varomos tiek elektra, tiek vandeniliu. Tai pirmas kartas, kai šios novatoriškos sistemos demonstruojamos Lietuvos vandenyse, globojant Klaipėdos uostui, po sėkmingų bandymų Venecijoje ir Šiaurės Adrijos jūroje anksčiau šią vasarą“, – pranešime cituojamas Birmingemo universiteto profesorius Mayorkinos Papaelias, ENDURUNS projekto mokslinis koordinatorius.

Pagal veikimo schemą povandeninis bepilotis dronas tyrimui yra paleidžiamas iš pagalbinio laivo, o tyrimui pasibaigus grįžta atgal. Bepilotis pagalbinis laivas yra sukonstruotas gabenti droną ir teikti geografines žymas ir duomenis į krante esantį centrą.

Sparčiai vystantis pasaulinei laivybai, auga poreikis atlikti povandeninius jūrinių objektų, uosto akvatorijos dugno, jūrinės aplinkos (dugno, landšafto, povandeninių objektų) tyrimus. Povandeniniai tyrinėjimai yra sudėtingi ir brangūs, o šiuo metu pasaulyje naudojamų dronų veikimo trukmė yra ribota.

Šiuo projektu, sutelkus įvairių šalių mokslininkus, sukurtas povandeninio drono prototipas pagal technines specifikacijas gali dirbti net iki 80-ties parų.

Povandeninį droną pagal technines specifikacijas, kurios sudarytos įvertinus visų projekto ENDURUNS partnerių poreikius, kūrė Italijos kompanija „Graal Tech Srl“, projektą koordinavo Graikijos kompanija ALTUS-LSA.

Baigiamasis renginys Klaipėdoje, kuriame bandomi sukurti įrenginiai ir dalyvauja apie 30 projekto dalyvių iš Didžiosios Britanijos, Italijos, Graikijos, Belgijos ir kitų šalių, vainikavo ketverius metus vykusį bendrą darbą. Klaipėdoje lankosi ir Pietų Korėjos delegacija – šios šalies mokslinių tyrimų centrų ekspertai, kurie dalijasi patirtimi kuriant panašaus pobūdžio įrenginius jų šalyje.

Bendras projekto ENDURUNS biudžetas – 7,9 mln. eurų.

Žymos: | | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Fotoreportažai, Klaipėdos/Mažosios Lietuvos istorija, Svarbu

Pirmieji lietuviški Klaipėdos uosto metai: augimą lydėjo priekaištai  (1)

Remdamasi Lietuvos centriniame valstybės archyve šiuo metu saugomais dokumentais ir kitais šaltiniais „Atvira Klaipėda“ toliau pasakoja apie tarpukario Klaipėdos kasdienybę. ...
2025-03-23
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Klaipėdos uosto krova išaugo dešimtadaliu

Bendras krovos kiekis per pirmus du 2025-ųjų mėnesius, palyginti su praėjusių metų sausiu ir vasariu, Klaipėdos uoste padidėjo 10 proc. ...
2025-03-21
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Uostas metus pradėjo su augančia krova

Klaipėdos uoste sausį perkrauti pirmieji milijonai tonų krovinių. Bendras krovos kiekis, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, padidėjo 5 procentais. ...
2025-02-26
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

undefined
Loading
Share This