Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2023-05-17 |
Reaguodama į klaipėdiečių susirūpinimą AB „Lietuvos geležinkeliai” sukasi lėtai: tik dabar užsakinėja galimybių studiją, kuriai parengti maksimaliai nusistatė keletą metų. Tad dar negreit sužinosime, kas bus daroma ir ar išvis bus daroma, kad nuo traukinių triukšmo bei taršos gyventojai kentėtų mažiau.
Galimybių studija bus rengiama „siekiant Klaipėdos geležinkelio mazgo infrastruktūros pritaikymo krovinių vežimo poreikio užtikrinimui į Klaipėdos valstybinio jūrų uostą, Klaipėdos miestą bei keleivių keliavimo poreikio geležinkeliu užtikrinimui, mažinant geležinkelio transporto poveikį urbanizuotoms teritorijoms Klaipėdos miesto centrinėje dalyje, įvertinant ir krovininių traukinių aptarnavimo infrastruktūros iš Klaipėdos miesto centrinės stoties iškėlimo galimybes į kitas teritorijas, užtikrinant Girulių miško išsaugojimą, vienodą prioritetą teikiant gamtinių rekreacinių išteklių apsaugai, ekonominei naudai ir uosto konkurencingumui užtikrinti”.
Galimybių studija vadinasi „Priemonių ir poreikio mažinti geležinkelių transporto poveikį urbanizuotoms teritorijoms Klaipėdos miesto centrinėje dalyje vertinimas“. Paskelbto viešojo pirkimo techninėje specifikacijoje nurodoma, kad galimybių studijai atlikti skiriama 420 kalendorinių dienų. Tačiau pačiame šio pirkimo skelbime nurodytas 26 mėnesių terminas, matyt, įvertinant rengiamo dokumento sudėtingumą.
Galimybių studiją sudarys du etapai: esamos būklės analizė ir alternatyvų nustatymas bei projektinių pasiūlymų, strateginio pasekmių aplinkai vertinimo, kaštų/naudos analizės parengimas ir optimalios alternatyvos nustatymas. Galimybių studijos tikslui pasiekti paslaugų teikėjas savo nuožiūra turi parengti ne mažiau nei 6 alternatyvas.
Studijos rengėjai be kita ko, turės „įvertinti krovinių vežimo intermodalumo galimybes ir pasiūlyti priemones, kaip kuo didesnį krovinių kiekį perkelti nuo sunkiojo autotransporto ant geležinkelių, tokių būdu mažinant transporto spūstis, taršą ir triukšmą Klaipėdos mieste”. O taip pat – „galimybę ateityje, Klaipėdos geležinkelio mazge, turėti 1435 mm pločio geležinkelio vėžę keleivinių ir prekinių traukinių eismui” bei jai aptarnauti reikiamą infrastruktūrą.
Parašykite komentarą