Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2023-05-13 |
Į šį, vienos Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos („Klasco”) jau dvidešimt metų valdomą apleistą nebaigtą statyti valčių prieplaukos pastatą Kairių gatvėje, ant marių kranto, užklydau dar praėjusią vasarą.
Ilgai mąsčiau, kaip tai pateikti maloningajam skaitytojui. Nes, prisipažinsiu, čia kuriamas nevaržomas menas bei unikali aplinka mane pribloškė: jaučiausi kaip stalkeris, kurį bet kurią akimirką gali sustabdyti kulka ar jokių civilizacijos normų nevaržomas kūrėjas.
Necenzūrines detales stengiausi praleisti…
Ant šio pastato auga medžiai, jo teritorija neva užtverta, vartai užrakinti. Jokių sankcijų už apleistą ir visuomenei keliantį grėsmę jo savininkams savivaldybė jau seniai nebetaiko. Matyt, taip remiame laisvąjį meno pasaulį.
Nėra jokių atpažinimo ženklų: nei gatvės pavadinimo su numeriu, nei savininką išduodančios iškabos.
Bet yra spygliuota viela bailiams ir kvailiams nubaidyti. Rimtų meno žmonių ji nesustabdo: tikras kūrėjas kliūčių nepaiso.
Čia dienomis tylu, ramu. Gyvenimas prasideda temstant. Kartais pasišaudoma: apie tai byloja gilzės ir žymės sienose.
Nors Klaipėdos miesto meno galerijose yra apstu šiuolaikiškų kūrinių, stiprų nervų meno mylėtojams rekomenduoju čia apsilankyti. Vien tvyranti aplinkos aura suteiks katarsį…
Ką bekalbėti apie kūrinius ant sienų.
Galima ginčytis dėl jų meninės vertės. Kaip ir dėl bet kurioje galerijoje eksponuojamo bet kurio kūrinio. Gali nesižavėti, bet įspūdis … Įsispaudžia kažkas… Ir ilgai neišsitrina.
Šalia šios galerijos – nuostabi gamta, riebios erkės ir klestintis mūsų uostas.
Tad prašom nepasididžiuoti, apsilankyti. Rasti nesuku: Kairių gatve – link senosios perkėlos į Mukraną, nors pats pastatas turi adresą Perkėlos g. 7.
Jei nesate meno mėgėjas, galit pasigrožėti, kaip yra sienos, apleistos ir vienos.
Arba pasigrožėti uosto panorama. Pasimankštinti. Ir gal jums visa tai pasirodys labai priimtina. Juk kitiems tai labai…
ISTORIJA
Pirmuoju nebaigtos statyti valčių prieplaukos pastato savininku buvo AB Klaipėdos transporto laivynas, vėliau tapęs „Limarko” laivininkystės kompanija.
2001-aisiais ji pastatą pardavė vienam fiziniam asmeniui, vėliau jis dar perėjo per kelias rankas kol 2003 m. tapo „Klasco” nuosavybe.
Parašykite komentarą