Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2023-05-05 |
Nors į šiaurę nuo Dangės žiočių, ties krantinėmis Nr. 19–23, planuojamas naujas Uosto direkcijos pastatas virtualioje erdvėje sulaukia nevienareikšmiškų komentarų, ketvirtadienį surengtas viešas jo projektinių pasiūlymų pristatymas visuomenės nesudomino – atėjo vos keletas žmonių, neturėjusių jokių pasiūlymų ar pastabų. Iki viešo susirinkimo pradžios jokių pasiūlymų raštu irgi nebuvo gauta.
„Atvira Klaipėda” jau nekart rašė, jog direkcija nusprendė, kad kur kas ekonomiškiau yra statyti naują pastatą, o ne rekonstruoti į penktą dešimtmetį įkopusį sovietinį, kuriame ji dabar yra įsikūrusi J. Janonio gatvėje.
Surengtam architektūriniam konkursui buvo pateikti penki darbai ir iš jų geriausiu komisija pripažino projektą „Kuršių vartai“ (autorius UAB Statybos inžinierių konsultantų biuras, architektai – Gintaras Čaikauskas, Andrius Keizikas, Arnas Deltuva, Viktoras Čeika, Jokūbas Augutis). Pernai lapkritį direkcija su šia įmone pasirašė 1 548 800 eurų vertės projektavimo sutartį. Pagal ją pastatas ir krantinės turi būti suprojektuoti bei pastatyti iki 2026 metų Kalėdų – iki tol laiko sutarta ir dėl statybų vykdymo priežiūros.
Pasak projekto vadovo G. Čaikausko, naujasis pastatas – tai savotiška šalies vizitinė kortelė.
„Tai pirmas vaizdas, kurį pamato laivais atvykę svečiai. Tai ne vien miesto vartai link jūros, bet ir jūros vartai link miesto. Sukuriama dar viena patogi ir vizualiai patraukli prieiga prie Kuršių marių. Tai įvairiausių kultūros renginių ar poilsio praleidimo vieta. Įgyvendinus šį projektą, pastato siluetas neužgožia šalia esančių istorinio Klaipėdos konteksto“, – viešo pristatymo metu kalbėjo G. Čaikauskas.
Naujos uosto krantinės pagrindinė funkcija bus priimti kruizinius laivus.
Projekte numatyta, kad pagrindinis įvažiavimas į šią teritoriją turėtų būti nuo Naujosios Uosto ir Naujojo sodo gatvių sankryžos. Iš esmės bus pratęsta Naujojo sodo gatvė.
Vienas iš projekto architektų Miroslaw Szejnicki teigė, kad planuojamoje teritorijoje numatytas judėjimas įvairioms transporto priemonėms. Tačiau didžiausią laisvę teritorijoje esą pajus dviratininkai ir pėstieji.
„Teritorijoje pėsčiųjų ir dviratininkų judėjimas visiškai laisvas. Dviratininkai gali apvažiuoti visą teritoriją palei krantines ir grįžti į Naujojo sodo gatvę. Dviračiams yra numatyti ir stovai, bus galima prirakinti savo dviračius“, – teigė M. Szejnicki.
Planuojama vieta fontanui, vaikų žaidimų aikštelė, žalioji zona bei kelių aukštų automobilių stovėjimo aikštelė. Pastarojoje ant stogo bus įrengtas amfiteatras, kuriame lankytojams atsivers Kuršių marių panorama. Parkinge turėtų tilpti 184 automobiliai, planuojama įrengti vietas ir neįgaliesiems bei elektromobilių įkrovimo stoteles.
Dar vienas projekto idėjos autorius Andrius Keizikas tikino, kad būsima teritorija neturi būti kažkuo iššaukianti. Pasak jo, turi būti atkreiptas dėmesys į bendrą uosto ir miesto vaizdą.
„Mūsų objektas yra ne vien pastatas, o visas kompleksas, jis turi tarnauti Klaipėdos miesto identiteto atskleidimui. Architektūriškai ieškome bendrumo, kaip būtų galima naujai atskleisti Klaipėdos miesto dvasią“, – aiškino A. Keizikas.
Autorius tikino suprantąs, kad teritorija turi būti aktuali ne tik atvykstantiems svečiams, bet ir patiems miestiečiams.
Aha bus tvora kokia pastatyta kaip dabar kad yra puse kruizinio atitverta
Yra tai, kad ta visuomene, gal ir teintu pasiulymus, bet suorabta, kad pries giganta nieko neoes. Tik va visgi galetu teikti pastabas. Nes kaz kaip ta visuomene, kai koks mini verslas nori tikrai kulturingai dirbti tai visuomene iskarto rodo savo pozicija ir kai suzlugdo seimos versla didziuojasi koki gera darba padare. 🙂 no va taip ta visuomene.
Kaimui ir kaimietiska architektura.Neturime ir greiciausiai neturesime aukstuminiu pastatu centre. Ir kas per mazochistai norintys visa miesta raudonu plytu spalva nudazyti,lyg nebutu kitu pasaulyje spalvu ,o tik raudona molio.
Niekas pastabų ir pasiūlymų Klaipėdoje nebeturi beveik niekam, praktiškai visi viešieji susirinkimai vyksta vien tam, kad nepažeisti TPĮ, vien dėl “paukščiuko”. Viešos diskusijos dėl miesto raidos, jokio savivaldos, ar verslo dialogo su miesto visuomene nėra. Susirinkimai vyksta vienkrypčio eismo principu, nes mieste nebelieka suinteresuotos visuomenės. Yra pikta, yra nusivylus, yra pasitraukus iš viešumos, yra pasyvi, ir dar kitokia yra – bet suinteresuotos dalyvavimu svarstant visokius tokius bildingus, ar eilines valdininkų/politikų dangstomas savivales mieste visuomenės praktiškai nebelieka. Kokia nauda iš darbo formuluojant pagrįstas ir logiškas, miestui naudingas pastabas ir pasiūlymus, jeigu į tai niekada neatsižvelgiama? Jau net specialistai, kad ir ta pati LASKAO, nebenori dalyvauti viešuose cirkuose, nes tai yra vien laiko ir energijos deginimas.
Kad savivaldos valdininkams nekiltų noras prieštarauti, kaip jie mėgsta, kad jie irgi yra ta suinteresuota visuomenė, jie gi tie patys klaipėdiečiai ir jiems rūpi – tai skaitykit ką rašo apie tai TPĮ: “ Suinteresuota visuomenė – visuomenė, kurios teisėtiems interesams daro arba gali daryti poveikį rengiamo teritorijų planavimo dokumento sprendiniai ar kuri yra suinteresuota, kad šie sprendiniai būtų įgyvendinti. Pagal šią apibrėžtį asociacijos ir kiti viešieji juridiniai asmenys (išskyrus valstybės ar savivaldybės, jų institucijų įsteigtus juridinius asmenis), kurie įsteigti teisės aktų nustatyta tvarka ir skatina darnų teritorijų vystymą ir aplinkos apsaugą, visais atvejais laikomi suinteresuotais asmenimis.”
Kuo mažiau mieste suiteresuotos ir aktyvios visuomenės ir kuo ji silpnesnė – tuo daugiau valdininkų savivalės, nekompetencijos, korupcijos, tos pačios visuomenės mulkinimo ir tuo mažiau demokratijos. Deja, bet šitaip veikia dalykai visame Pasaulyje ir jokio unikalaus dviratuko Klaipėda sau neišras.
Ko ne vienintelio Klaipėdos neindustrinio waterfronto akcento viešas svarstymas – be visuomenės pasiūlymų ir pastabų. Čia ligos simptomas, o ne projekto sumanytojų genialumas.
Dar viena dėžė .Ir kuom blogas esamas pastatas?
Tuo, kad senąjį pastatą suremontuoti kainuotų 3-4 mln. EUR, o naująjį – apie 43 mln. EUR. Be to, juk artėja privatizacija, o ir vaizdas pro langus juk bus visai kitas…. Žodžiu, lepota…
Ta vieta galejo buti keleiviu terminalas. Galejo buti juros pazinimo centras. Galejo buti muzikinis teatras. Galejo buti tas pats worcation centras. Galejo buti bet kuris kitas visuomenines paskirties objektas. O dabar bus ofisu pastatas brangiausiai NT agenturai Lietuvoje – kvjud. Gal ir neblogai kad statys, grazins aplinka – tas gerai. Bet paskirtis tikrai neteisinga.
Kas ką ir besakytų, projektas Puikus ir iniciatoriams KVJUD Gratuliacijos, kad nepabūgo tų kritikų, kurie tik tai ir moka.
Pinigai į Klaipėdą, puiku . Architektai visą laiką siekė viešos paskirties pastato ant Marių kranto .
Primena surūdijusi metalinį garažą tik didesnis – nieko originalaus ir tuo labiau gražaus…
Nors kokį futuristinį švyturio formos ar kokią arką įdomios formos (penkiakampio…. formos )
Tai viešos paskirties pastatas? Valdininkų ofisas? Jau visai mus laiko as…..
Kažkokia ar tai aprūdyjusi pašiūrė, ar tai šuns būda… Tikrai „vizitinė kortelė”… O senadis pastatas nus sėkmingai prichvatizuotas už 1 € ir paskui su minimaliom išlaidom pavirs viešbučiu??? Nė langų keist nereiks… Eilinė maklė.
Tai ka cia pypauji ko sedi kiausinius isvertes , juk aiskiai buvo duotas laikas su ivertinimais ir t.t. galejai pretenzejas isreikst nuejes o dabar laido riteris ir tiek
, bet kai KVJUD, miesto vadovai paslapčia kurpia savo biznelius, planelius ir nemato reikalo tartis, išgirsti net mieste dirbančių specialistų tai visuomenei dalyvauti procedūriniuose žaidimuose „viešas svarstymas su visuomene” niekas nebemato reikalo. Dalyvavę konkurse autoriai padėjo skersą ant vietos bendruomenės raginimų, perspėjimų. Pasekmes turime ir geriausias to įrodymas -„šimtmečio mokykla”. Gaila, kad žmonėms dzin jau tas miestas, o jei tiksliau- dėl to jį reikia vadinti vadinti gilia provincija. Bet tokia ir yra tikroji miesto VIZITINĖ KORTELĖ. http://architektams.lt/aktualijos/laskao-valdybos-pranesimas-del-krantiniu-rekonstravimo-krantiniu-statybos-ir-administracines-paskirties-pastato-naujojo-sodo-g-statybos-projekto-pirkimo/