
Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
![]() | 2023-03-28 |
Po kovo 19-osios vakarą pasiektos pergalės Klaipėdos mero rinkimuose Arvydo Vaitkaus dienos yra itin intensyvios pirmiausiai dėl būsimos koalicijos, jos programos ir komandos formavimo. Praėjusią savaitę dar teko ruoštis ir paskutiniam daugiau nei pusšimčio klausimų kadenciją baigiančios miesto Tarybos posėdžiui. Visgi būsimasis meras surado laiko atsakyti į „Atviros Klaipėdos” klausimus apie rinkiminių pažadų vykdymą bei išdėstė požiūrį į kai kuriuos išskirtinius miesto objektus.
„Turiu pusvalandį”, – perspėjo žurnalistui perskambinęs A. Vaitkus, bet kantriai atsakinėdamas į klausimus paaukojo tam lygiai valandą.
Arvydas Vaitkus. Martyno Vainoriaus nuotr.
buvo uzsiminta ir apie jaku zieda.
Tegu naujas meras-pajudina specialistus kurie atsakingi už Žvejų g. Vingio pasažo,Statybininkų pr. Statybas. Klaipėdoje jau 2 metai pradėti darbai niekaip nejuda į priekį?
Kai naujasis meras inspektuodamas savo valdas važiuos Šilutės plentu ir Vingio gatvėmis, ieškodamas naujų vietų parkavimui, tai pirmiausia tegu pakreipia akis į Maksimos, Vingio RIMI, Sodų sodo, ir kitų parduotuvių aikštelėse sustatytus užtvarus su nemažais mokesčiais, pravažiavimo draudimais ir kitomis kliūtimis. Juk vien dėl tos priežasties tos aikštelės būna pustuštės vakarais ir naktimis, kai labiausiai reikia vietos, o aplinkiniai kiemai užkimšti mašinomis žmonių, grįžtančių po darbo ar mokslų. Tokiu būdu, pradžiai įmanoma „sukurti” keletą dešimčių parkavimosi vietų be jokių išlaidų ar investicijų, o, gavę leidimą, laimingi gyventojai tuos „šlagbaumus” numontuos akimirksniu, negrįžtamai, jeigu komunalininkai tuo metu būtų užsiėmę ar neturėtų įrankių. Po to jau galima būtų ir naujas vietas įrenginėti, tačiau jei reikia staigiai parodyti iniciatyvą ir gauti rezultatą, tai būtų pats geriausias sprendimas.
Jeigu tos aikštelės yra privačioje arba išsinuomotoje žemėje, tai kas gali ten lįsti ir kažką išmontuoti.
Apie parkavimo sąlygas reikėjo galvoti prieš perleidžiant žemę prekybos centrams, ypač kai buvo formuojami sklypai pastatams „naudotis pagal tiesioginę paskirtį”, paskui parduodant žemę ar nuomojant ne aukcione ir už nerealiai mažą kainą.
Sėkmės darbuose dėl mūsų nuostabiis Klaipėdos,o jei reikės pagalbos padėsime.
Kaip buvo muilo burbulu putinas prieš rinkimus,taip ir toliau tesis iš tuščio i kiaura 4 metus.
Pats supranti kad kaip bus – visi pamatys. Ir neužilgo..
Manau, kad pirmiausiai merui reikia nieko nedaryti ir išsiaiškinti su senosios valdžios prjojektais, iš kurių tikrai kyšo korupcijos ausys.
Malonu sužinoti, kad svarstomas požeminės parkavimo aikštelės statybos tikslingumas. Tos vietovės gruntas pareikalauti milžiniškų statybos išlaidų, kiekviena parkavimo vieta taptų auksine. Tikiuosi, kad pono Tumos interesas, kad aikštelė atsirastų šalia jo viešbučio, nenusvers sveiko proto.
Puiku, kad pagaliau sustabdytas Bastionų tilto projektas, kuris ekonomiškai ir techniškai – nesąmonė. Ir be reikalo Vaitkus „gerbia architektą Andrijauską”, nes tai – „dvaro” architektas, prisišliejęs prie liberalų ir gaunantis viešų užsakymų už labai didelę kainą. Gyvenu Andrijausko firmos projektuotame name – tai yra tokių klaidų, kurių ir pirmakursis studentas turbūt nepadarytų. Bijočiau važiuoti Andrijausko projekuotu tiltu.
Teko dirbti Vokietijoje, ten sekmadieniais miesto centre parkingas nemokamas.
ten sekmadieniais niekas nedirba
nei centre, nei kitur. Nei parduotuvės, nei kavinės, niekas.
Martynui Vainoriui, kad dar randa jėgų ir mums parašo. Kad ir apie būsimo mero darbų planus miestui. Jei naujasis meras įdiegtų tokią senai pamirštą mieste tradiciją ir kas mėnesį pasidalintų mintimis, ketinimais ir galop planais su visuomene, specialistais miestas greitai atsigautų ir nepridarytume tokių kvailysčių kaip iki šiol buvo daroma. Dažnai ir paslapčia po fakto ir priimtų sprendimų formaliai viešinant. Pvz.: senamiestyje įrenginėjamos naujos dangos, o visi požeminiai tinklai paliekami seni ir daugumoje sudėvėti ar Atgimimo aikštės požemio konstrukcijų „taupymo” ekspertizės ir t.t.. Tramvajai, ar BRT planai. Linkiu naujam merui sėkmės, dažniau dalintis mintimis ir kad visi miestiečiai pasijustų savo miesto šeimininkais ir patriotais. Pasirodo, tam užtenka dviem žmonėms valandą pasikalbėti ir Martynui parašyti. Dėkui abiems.
turėtų žygiuoti pas naująjį merą su klausimu ,,Kiek galėtų savivaldybė skirti finansavimo ,,Atvirai Klaipėdai”? Visi, manau, man pritars, kad šis portalas jau gali vadintis tikru miesto dienrasčiu.Jis dirba seniai, gerai ir net turi tokių pranašumų kokių neturi kiti 2 miesto ,,laikrasčiai”.Patarčiau su savimi į delegaciją pasiimti kelis aktyvius, nešališkus miestiečius. Pradėsim rinkti į maišelį Vaitkaus gerus (ir netik) darbus ir poelgius…:D)
A. Vaitkui :
1. Dėl Švyturio gatvės ir gyventojų “saugojimo” manau yra neadekvatus pataikavimas „Klasco”, kuri tokiam keliui priešinosi , kuri per ten savo krovinius turėtų sausuma atsivežti , o gatvės tęsinys reikalingas viso miesto susisiekimo sistemos tobulinimui .
2. Bastionų tiltas per Danę tai + kaip ir pats žodis TILTAS. Gal jis dabar per ilgas suprojektuotas ar per platus, bet Tilto reikia ir reikėjo VERKIANT jau 50 metų.
3. Siūlymas Merui nesivelti į žurnalistų provokacijas, apšilkite kojas . Ir dar prieš darant naujus darbus, reikės priėjimo kelius išminuoti, nežinosi kur buvęs kolega užminavo .
Eik kojinių adyti, sena karka. Ir be tavęs susitvarkys tą, ką prišiukšlinai.
Tema, kokių realių darbų sulauksime? Iš atsakymų supratau, kad pabersime žvyro, aiškinsimės dėl geologijos ir teoriškai kažką darysime. Nieko konkretaus, visiškas liūdesys.
Senamiesčio fasadai yra privačių asmenų, kaip ir daugiaaukščių rajonuose, jei dažyti senamiestyje, tai reiks dažyti už savivaldybės pinigus ir likusių namų fasadus pietinėje miesto dalyje, ar pratemps savivaldybė ?
Jei pietiniai gyvenamieji rajonai turėtų funkciją reprezentuoti miestą, ir tuos namus sutvarkytų. Bet deja, o tačiau, miestus reprezentuoja jų senamiesčiai. Ar norėtumėt, kad turistai važiuoti į jūsų pietinį rajoną miestu grožėtis?
O bet senamiestyje esantys sovietiniai daugiabučiai taip pat bus tvarkomi visų lėšomis?
Gal ir sunkoka bus tempti, tačiau nieko nedarant tie pensininkų ir varguolių namai patys nenusidažys. Juk turtingesni jau seniai „išpūtė” iš Klaipėdos į rajoną, pasistatė kas namą, kas kotedžą ir tie miesto fasadai jiems mažiausiai rūpi. Gal būt, daugiabučių „kosmetika” nepakeistų tikros renovacijos, antra vertus, jos laukti būtų nebe taip liūdna.
kad senamiestis yra Paveldas. Ir čia ,,fasadų dažymas” yra didelis dalykas. Neskaitant kad visa ta renovacija kainuoja tiek, kad ne kiekvienas gyventojas patemps, bet ir prie kiekvieno krustelėjimo stovi pavedosauginiai reikalavimai griežtai reglamentuojantys bet kokį darymą. Tuo pačiu galime prisiminti, kad paveldosauga apsoliučiai nereaguoja į dabartinį pastatų virsmą griuvėsiais:D) Kaip skūpas kaimietis – geriau agurkas tegul sugenda ir jį reiks išmest, bet tikrai neparduos pigiau..
O kodėl nepamastyti apie tramvajaus? Taikos prospektas 10- 15 kilometrų be posūkių.?
aš labai nusivyliau kuomet dėl tramvajaus buvo padaryta brangi studija ir viskas tuo baigėsi. Būtų šaunu, jeigu galėtų paleisti nedidelį, vienbėgį, begarsį elektrinį traukinuką nuo Pietinio r. iki Plytinės Beta tada autobusų transportui šakės :D) Ne tik negalės daryt maklių su naujų panaudotų pirkimais, bet ir keleivių dalį nuneš.O dar jei pigesnis bilietas..
Tikimės pokyčius kad musu miestas gražės atcinaujinc pastatai kurie nuosovietu netvarkyti daugeu pramogų žmonėms senamiesty daugeu renginu kad žmonės eitu y kavines kad klaipėdos senamiestis taptu traukos centru
Tokiam beraščiui,kaip Čarlis,tai tik ir reikštis,gėda net skaityti.
Atėjo tikrai ambicingas, turtingas žmogus. Dieve duok, kad jo planai būtų sąžiningai, atsakingai įgyvendinami. Nuoširdžiai to linkiu
Planai neblogi, verti būti prioritetų sąraše, gal tik pelėsis mokyklose liko vien rinkimų kampanijoje, nes skambėjo gerai, rinkėjams emocijas skatino. Tačiau būtų naudinga, jeigu meras atvirai ir nedviprasmiškai pateiktų savo poziciją uosto generuojamos taršos atžvilgiu. Šiuo metu – lyg tai teršia, lyg tai neteršia
Citata 1 : „Dažnai linksniuota „Klasco” tarša yra lokali, o tokios tikrai ne nekaltos dulkės gatvėse yra visame mieste. Su tokiais nuodais tikrai reikia kovoti. ” Mero nuomone, Klasco tarša vien lokali, tai yra tik įmonės teritorijoje, nes jeigu būtų „užmetama” už tvoros į miestą, tada pagal galiojančius įstatymus, ji negali būti laikoma lokali. OK, grunto užterštumo tyrimus ir už miestiečių lėšas keistą gruntą apie Klasco jau pamiršom. Pakeitėm, susimokėjom, pamiršom. Čia meras teigia, kad ne uosto veiklos sukelia taršą KD, bet miesto gatvės, transportas jose. OK, jeigu čia yra mero nuomonė dėl taršos uosto/miesto santykyje, tai kodėl ta nuomonė čia pat paneigiama kitu mero teiginiu – Citata 2 : „Reikia bandyti kalbėtis ir su centrine valdžia, kad tokių Klaipėdoje veikiančių įmonių, kaip „Klaipėdos nafta”, „Lietuvos geležinkeliai”, veikiančių į miesto aplinką ir kokybę, socialinė atsakomybė didėtų.” KN yra uosto įmonė, ir jos tarša mero teigimu nebėra lokali, t.y. keliaujanti į miesto teritorijas. LG irgi ne savo malonumui krovinius tampo į/iš uosto, generuoja KD taršą, triukšmą, vibracijas, vizualinę taršą, pervažose kenkia eismui, ir laukiantys auto birbina dyzelį ir generuoja antrinę taršą. Tas pats su autotransportu, gabenančiu krovinius į ir iš uosto (į tą pat lokalią Klasco). Jeigu meras pripažįsta, kad šios įmonės per savo veiklas mieste generuoja visų rūšių taršą – lieka nebeaišku kokiu principu meras suskirsto teršėjus į lokalius ir nelokalius. Gal kokia lentelė praverstų su visom miesto įmonėm – kairėj surašom „lokalias”, dešinėj „nelokalias” ?
Mero pozicijos aiškumas ir nuomonės tvirtumas labai padėtų susikalbėjimui su miestiečiais ir su uostu, kai meras bus labai reikalingas darant žygius į Susisiekimo min. ir Vyriausybę, bei diskutuojant apie uosto direkcijos vien sau pasiliekamas sanitarinę ir krovinio rinkliavas. Juk būtų teisinga susitarti ir dalintis, nes uosto tarša (visų rūšių, įskaitant ir krovinių transportą bei laivus) realiai blogina gyvenimo ir aplinkos kokybę mieste.
Tiek nesėkmingų projektų ir dar Dovydaitis savo nuomonę reiškia… Manau nesėkmė yra kitur ir ji turi tik vardą ir pavardę.
Pakentėkime 100 dienų nekritikavę, o paskui tegul laikosi
Niekas tokios prabangos tris kadencijas nieko neveikimo naujam merui nebesuteiks. Šitas niekveikis dar už mūsų pinigus paskutinėn „darbinėn” kelionėn į Taivaną leidosi… Tikėkim, tokie nevykėliai prie miesto vairo daugiau niekada niekada nebestos.
pirmiausi (karščiausi) darbai : namų fasadai centre ir griuvėsiai, jie jau tapo Klaipėdos gėda.Ir žinoma parkingai.Palinkėkime sėkmės naujam merui ir neskubėkime kritikuoti – nelengvas palikimas jam teko.Per ilgai dūdorius su „chebra” sėdėjo merijoje
Tai kad Vaitkaus gretose yra to seno palikimo atgarsiai.
Nuliūdino pozicija dėl parkavimo. Rajonuose vietoj žalumos lopynėlių bus parkovkės. Gyventojai galės justi pasitenkinimą gyvendami didelėje parkovkėje tarp metalinių arklių.
Taip pat nuostabu, kad parkavimo mokesčius panaikins, nebereikės Klaipėdiečiams važiuoti į Palangą, kad sutaupytų 1 eurą parkingus. Parkingas, parkingas, mašinos ir tik mašinos. Grįžimas 10 metų atgalios
Gal ponia Žalioji imtų ir pabandytų gauti vairuotojo teises? Ne iš pirmo, bet gal iš septinto karto? Tada suprastų, kad be automobilių negyvensime Labai liūdna, kai sustojusi prie perėjos matau slenkantį ar lėtai išdidžiai einantį pėsčiąjį. Tada suvokiu, kad šis individas yra vienas kelyje, ir jam tie, gatve automašinomis judantys, yra amžini priešų priešai… Bet balansas visada yra įmanomas.
Ponas Vaitkus rėmimo klausimų analizę galėtų pradėti nuo Labdaros ir paramos įstatymo perskaitymo. Nuostolingai dirbančios įmonės paramos teikti negali – taip numatyta įstatyme.
Tai, kaip supratau, muziejai ir bibliotekos dirbs senu grafiku – darbo valandomis kada visi žmonės dirba savo darbo vietose. Juk tai ne gamyba, o žmonių švietimas, kultūrinimas. Tai kada visa tai jei fabrikų ir muziejų, bibliotekų darbo valandos beveik sutampa.
Kas nutrauks tokią nesąmonę kai kultūros įstaigos dirba pačios sau? Mere, gal jūs?
.
Kai kurie muziejai – pvz Laikrodžių muziejus
Nu koks ten muziejus JoMaJo? Senai reikėjo uždaryti.
Muziejai dirba šeštadieniais – sekmadieniais.
Puikus planas miestui.Tik sveikatos ir istvermes nepristikite.Nes visokiu priestaravymu sulauksite
.Juk pas mus taip :vienas dirba ,penki pagalius kaisioja.
Geri planai. Jei juos vertinsime kaip laikinus ir būtinus susikaupusioms problemoms greitai spręsti. Tik jeigu būsimasis meras taip ekspromtu priiminės pats sprendimus ….taip iki šiol mieste buvo. Ir miestai taip nekuriami. Gal nereikėtų taip žavėtis ir Matijošaičiu Kaunui sukurtom kvailystėm. Beje, projektas yra ne V.M nuosavybė ir nevaldo jokių autorinių teisių. Pvz. Galime nusidažyti senamiesčio fasadus, bet traukai generuoti mes turėtume visiškai naujai pažvelgti bent į senamiesčio turgų ir iš jo susikurti rimtą modernų, naują traukos centrą. Dėl Švyturio gatvės ir gyventojų „saugojimo” tai tam yra ir kitų priemonių, bet gatvės tęsinys reikalingas viso miesto susisiekimo sistemos tobulinimui, o ne naujų problemų kūrimui H.Manto gatvėje statant viadukus.
O kaip su lygiomis galimybėmis? Ar mieste ir toliau moterys liks pastumdėlių ir patarnaujančio personalo vietoje?
Kažkaip,kai ateina kalba,kad imk lopetą ir eik kasti,pas jus bobas,klausimas apie lygias galimybes išnyksta…
Reikia ieškoti,mažinti priešpriešą,sukurti nuolaidų sistemą,tikrai reikia kovoti,bandysime remtis,pavyks paanalizuoti,reikėtų svarstyti apie rinkliavų pkyčius, ir t.t.
Transportas tai ne tik kamščiai ir greitis apie kuriuos mes neturime supratimo nes Klaipėdoje tai tikrai nėra problema. Problema kai rytais didžiausiose autobusuose (net garmoškėse) važiuoja keli ar keliolika žmonių. Ar nevertėtų miestui iš principo keisti transporto koncepciją pereinant nuo „griozdų” prie 20 – 30 vietų autobusiukų?
Gal skirtingose Klaipėdose gyvename. Piko metu pilni autobusai.
Fasadų problema. Mes juk apšiurę labiau nei prie ruso!!!
Duok Dieve jam stiprybės daryti tai ką sako. Ir dar sveiko proto remtis ne amžinų aktyvistų šūkavimais, o specialistų rekomendacijomis ir išvadomis. Gaila, kad apie senamiestį niekas nepaklausė – ten vien problemos kurių nuėjusi valdžia arba iš viso nesprendė, arba nežinojo kaip daryti.
Nepaklausė?
Dar vienas iš esminių pažadų – senamiesčio gaivinimas. Kalbėdamas apie tai irgi minėdavote Kauno patirtį. Tai kokie bus pirmieji darbai?
Vat ir išsiputė visas balionas, kai reikia pradėti pažadus vykdyti. Reklamuoti konkretūs planai staigiai pavirto į teorines galimybęs.