Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2023-03-13 |
Elektroninio bilieto sistema leidžia matyti apibendrintas Klaipėdos viešojo transporto keleivių kategorijas tiek pagal jų kelionių poreikius ir įpročius, tiek ir pagal socialines/demografines charakteristikas. Transporto organizatoriams toks vaizdas padeda tiksliau nusistatyti rinkodarą ir organizuoti kasdienį darbą, atliepiant keleivių poreikiams.
Nuo 2019 metų išryškėjusius bilietų struktūros pokyčius labiausiai lėmė du veiksniai: pandemija ir miesto Tarybos nuosekliai per tą laiką įvedamos bilietų lengvatos.
Šiuo metu ilgo termino (180-365 dienų) bilietais naudojasi kas ketvirtas-penktas keleivis. Tai yra itin geras rodiklis. Pasiektas jis žymia dalimi dėl ypatingų lengvatų bilietų: vyresni nei 70 metų senjorai bei pradinukai už ilgalaikį bilietą moka tik 10 eurų. Toks miesto Tarybos sprendimas turi aiškią socialinę prasmę: taip yra paremiamos jaunos šeimos bei senjorai.
Atskirai verta pažymėti, kad nuosekliai auga dalis keleivių, naudojantys telefoną (lentelėje aplikacijos vienkartinis QR). Tai kartinių bilietų rūšis, patogi įpratusiems naudotis išmaniojo įrenginio teikiamomis galimybėmis.
Tuo pačiu mažėja kitų kartinių bilietų, elektroninių ir popierinių, dalis. Aukščiausia ji buvo pandemijos metu: besikartojantys karantino režimai keleiviams neleido planuoti kelionių ilgam terminui, jie tada perėjo nuo ilgalaikių bilietų prie kartinių. Dabar ilgalaikis planavimas vėl įmanomas, todėl kartinių bilietų mažėja.
Statistiškai nedidelė, tačiau auganti ir perspektyvi yra trumpo galiojimo (1-7 dienų) bilietų kategorija. Daugiausia tai – vienos dienos terminuotieji bilietai. Jų daugiausia yra ir dėl to, kad bilietų sistemoje turime dienos kelionių optimizatorių – kelios kelionės tą pačią dieną kelionės automatiškai konvertuojamos į dienos bilietą. Todėl naudodami e-piniginę daugiau nei 2.56 / 1.28 (50% lengvata) / 0.51 (80% lengvata) euro per dieną keliaudami miesto autobusų maršrutais nemokėsite.
Auga ir dienos bilieto pirkimas priemiestyje, antroje tarifinėje zonoje, nes dažnu atveju keleiviui leidžia taupyti išlaidas kelionėms.
Aptariamas laikotarpis pažymėtinas tuo, kad nuo pernai metų, pirmą kartą nuo įstaigos darbo pradžios visą kainą mokančių keleivių dalis tapo mažesnė nei pusė:
Persiskirstė lengvatinių bilietų kategorijos. Vyresni nei 70 metų senjorai, kurie ankstesniais metais galėjo naudotis tik 50 proc. nuolaida, paskutinius dvejus metus gali įsigyti metinį bilietą už 10 eurų. Suprantama, daugelis jų ta galimybe ir pasinaudojo. Todėl bilietų struktūroje sumažėjo 50 proc. nuolaidos bilietų ir padaugėjo 96 proc. nuolaidos bilietų dalis.
Šiais metais atsirado nauja lengvatinių bilietų rūšis – 100 proc. nuolaidos karo pabėgėliams iš Ukrainos. Kol kas ji sudaro nežymią dalį, tačiau atlieka svarbią funkciją: dabar mes matome visus savo keleivius, nes ir nemokamai važiuojantys žymi tokius savo bilietus.
Turėdami tikslius duomenis galime geriau planuoti autobusų maršrutus ir grafikus. Na, tuo pačiu ir matome realų keleivių skaičių: darbo dieną jis siekia 80 tūkstančių kelionių.
Šių metų naujovė – bilietas Klaipėdiečio kortelėje. Kol kas jis sudaro tik simbolinę visų bilietų tipų dalį. Tačiau ta dalis garantuotai augs: Klaipėdiečio metinis visos kainos bilietas yra 50 eurų pigesnis, taigi paskata tokį pirkti yra didelė.
Bendrojo kelionių skaičiaus svyravimas per aptariamus ketverius metus, tie pasiekimai ir krizės verti atskiros apžvalgos. Stebime ir analizuojame tuos duomenis, pasižymime reikšmingus skaičius. Praėjusį penktadienį turėjome 4 000 000-ąjį maršrutinių taksi keleivį nuo šios paslaugos teikimo pradžios, 2018 m. balandžio 15 dienos.
Parašykite komentarą