Klaipėdos uostas šiemet planuoja mažesnę krovą

Svarbu, Uostas ir jūra
Avatar photoMartynas Vainorius
2023-01-19

Ketvirtadienį surengtos spaudos konferencijos metu Uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas teigė, jog 2022-aisiais krova viršijo prognozes, kurios buvo suformuotos dar prieš Rusijai užpuolant Ukrainą. Tuo metu šiems metams jau prognozuojama šiek tiek mažesnės krova, nes pernai sausį ir vasarį dar buvo kraunamos baltarusiškos kalio trąšos.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Pasak A. Latako, buvo planuota, kad 2022-aisiais uosto krova sumažės iki 32 mln. tonų, bet metai buvo baigti perkrovus 36,1 mln tonų. Lyginant su 2021 metais krova sumenko 9,5 mln. tonų arba 21 proc. Skystieji kroviniai augo apie 17 proc., generaliniai – apie 10 proc.  

„Atsistojo į vietą naftą, aliejai viršijo lūkesčius, o konteinerių perkrauta per 1 047 941 TEU. Tapome pirmuoju uostu rytinėje Baltijoje, anksčiau tokiu buvo Sankt Peterburgas”, – sakė A. Latakas.  

Pasak jo, šiandien uoste veikia 17 konteinerinių linijų, didžiausią dalį – apie 60 proc. – užima MSC. Pastaroji vasarį į Klaipėdą turėtų nukreipti panašus laivą, kaip kad 2018-ųjų pabaigoje atplaukęs rekordininkas „MSC Ingy”

Ro-ro krovinių šiemet uoste sumažėjo 1,2 mln. tonų (17 proc.). Trąšų perkrauta 77 proc. arba 11,4 mln. tonų mažiau. Toks didžiulis nuosmukis fiksuotas ne tik dėl to, kad sankcionuota baltarusiška produkcija, bet ir dėl to, kad nedirbo ir „Lifosa”, ir „Achema”.  

„Būtent trąšos ir tempai visą krovą žemyn”, – sakė A. Latakas.  

Pasak jo, šiemet direkcija į uosto infrastruktūrą numato investuoti apie 60 mln. eurų. Kadangi direkcija jau yra reorganizuota į akcinę bendrovę, jai atsiveria galimybės vykdyti įvairius investicinius projektus. Vienas iš strateginių jos tikslų dabar yra didinti pajamas ir komerciniu keliu. 

„Kai bus galimybė, į Ukrainos rinką tikrai eisime. Tai gali būti ir krantinių atstatymo darbai, ir suprastruktūros darbai. Galime organizuoti laivybą, uosto veiklą – daryti tai, kokią patirtį turime”, – sakė A. Latakas.  

Pernai Uosto direkcija uždirbo apie 60 mln. eurų. 

Anot uosto vadovo, šiemet tikimasi apie 1,5 mln. tonų mažesnės krovos nei 2022-aisiais, nes praėjusių metų sausis ir vasaris dar buvo su Baltarusijos kalio trąšomis.  

Pasak jo, tokias trąšas krovęs Birų krovinių terminalas tvarkingai moka visus mokesčius ir yra gana optimistiškai nusiteikusi įmonė. Ji esą jau imasi ir nedidelių krovinių, šiokia tokia krova prie krantinių jau vyksta. Didelė dalis jos suprastruktūros dalis esą yra paruošta žemės produkcijai. 

Žymos: | | | | | | | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Fotoreportažai, Klaipėdos/Mažosios Lietuvos istorija, Svarbu

Pirmieji lietuviški Klaipėdos uosto metai: augimą lydėjo priekaištai  (1)

Remdamasi Lietuvos centriniame valstybės archyve šiuo metu saugomais dokumentais ir kitais šaltiniais „Atvira Klaipėda“ toliau pasakoja apie tarpukario Klaipėdos kasdienybę. ...
2025-03-23
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Klaipėdos uosto krova išaugo dešimtadaliu

Bendras krovos kiekis per pirmus du 2025-ųjų mėnesius, palyginti su praėjusių metų sausiu ir vasariu, Klaipėdos uoste padidėjo 10 proc. ...
2025-03-21
Skaityti daugiau

Švietimas

Uosto direkcijoje – moksleivių diskusija apie klimato kaitą

Nuo 2012-ųjų kasmet Žemės dieną greta Uosto direkcijos pastato vidurdienį suplazdanti Žemės vėliava skelbia ne tik pavasario lygiadienį, bet ir ...
2025-03-20
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

undefined
Loading
Share This