Klaipėdos konteinerių terminalo žvilgsnis į 2023-uosius: laukia santūriai optimistiniai metai

Uostas ir jūra
Vaidotas Šileika, Klaipėdos konteinerių terminalo generalinis direktorius
2022-12-28

Besibaigiantys metai buvo tarsi nuolatinis virsmas, jie įsimins kaip išskirtinai pilni iššūkių. Jei 2021-aisiais manėme, kad Covid–19 pandemija sukaustė pasaulį ir jau nieko nebegali būti sudėtingiau, tai apsirikome.

Šie metai tikrai pateikė savo negandų, keletas esminių veiksnių:

2022-ųjų pradžioje prasidėjęs karas Ukrainoje, paveikė tiesiogiai ir netiesiogiai makroekonominius procesus, aštrino infliacijos problemą bei didino netikrumą rinkose;

geopolitiniai sprendimai, kuriuos lydėjo sankcijos dėl krovinių pervežimų, užsidariusios kryptys ir bendradarbiavimo nutraukimas su nedemokratiniais režimais;

neiškrauti iš konteinerių ir neišvežami naudoti lengvieji automobiliai iš Amerikos, užpildė terminalą, todėl atsirado vietos stoka.

Tai, kas galvojome, kad yra neįmanoma, tapo realybe. Tokiose situacijose laukti ir būti konservatyviam yra labai pavojinga strategija. Kaip tik laimi tie, kurie yra vikrūs, greitai prisitaiko prie kintančios situacijos. Tai ir darėme visus šiuos metus.

Nuosekliai vykdėme užsibrėžtus strateginius veiklos tikslus ir per 2022–uosius investavome daugiau nei 11,9 mln. eurų: gerinome terminalų infrastruktūrą, plėtėme krovinių sandėliavimo aikšteles, įsigijome naujos, aplinkai draugiškos krovos technikos, pradėjome procesų skaitmenizavimą bei atšventėme įkurtuves naujose buitinėse patalpose, skirtose darbuotojams. Konteinerių terminale pradėjome įgyvendinti automatizuotų vartų projektą, kurį planuojame užbaigti 2023–iaisiais.

Šiais metais ir toliau aktyviai puoselėjome bendradarbiavimą su Klaipėdos universitetu, Lietuvos aukštosios jūreivystės mokykla, Klaipėdos valstybine kolegija. Metų pabaigoje pirmieji iš jūrų uosto įmonių sudarėme bendradarbiavimo sutartį su Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centru dėl partnerystės organizuojant profesines dienas terminaluose ir įveiklinant jaunuolius konkrečiose profesijose. Įmonėje įsteigėme ir vadovų akademiją, kurioje darbuotojai visus metus didino savo kompetencijas, tam kad kartu augtų ir tobulėtų su savo komandomis.

Kitus metus prognozuočiau, kaip santūriai optimistinius. Tikėtina, jog įmonės veiklai darys įtaką keli pagrindiniai veiksniai: elektros energijos ir dujų kainos, išaugusios žaliavų kainos, geopolitinė nežinomybė. Nepaisant šių faktorių, manau, kad kiekvieni metai mums atneša naujų iššūkių, tačiau tikriausiai viskas priklauso nuo požiūrio. Visada naujuose iššūkiuose stengiamės pamatyti naujas galimybes. Pasaulis nestovi vietoje, jis dinamiškas, todėl negalime žvalgytis atgal ar stovėti vietoje – privalome žvelgti į priekį ir planuotis optimistines perspektyvas.

Žymos: |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

Klaipėdos konteinerių terminalas tapo Baltijos šalių lyderiu

Klaipėdos konteinerių terminalas (KKT) skelbia, jog 2024-aisiais perkrovus didžiausią krovinių kiekį kompanijos istorijoje – 6,94 mln. tonų – KKT tapo ...
2025-01-20
Skaityti daugiau

Svarbu, Uostas ir jūra

Klaipėdos uostui augti padeda ir „Rail Baltica“ (atnaujinta)

Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos vadovas Vaidotas Šileika trečiadienį surengtos spaudos konferencijos metu teigė, jog šių metų krova Klaipėdos uoste ...
2024-12-18
Skaityti daugiau

Veidai

Konteinerių terminalo vadovas: „Kiekviena diena atneša naujų iššūkių ir galimybių“

Edvinas Juodis yra žmogus, Klaipėdos konteinerių terminale nuėjęs karjeros kelią nuo žemiausio iki aukščiausio laiptelio. Nors vaikystėje svajojo tapti profesionaliu ...
2024-10-16
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This