Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2022-12-08 |
Jau ketvirta diena streikuoja UAB „Vilniaus viešasis transportas” (VVT) vairuotojai. Yra proga pamąstyti, kodėl taip sostinėje nutiko ir kaip mums
čia to išvengti.
Vilniuje municipalinis VVT užima apie 80% rinkos. Tokiu atveju atsitiktinės aplinkybės – vadybos klaidos, profsąjungų nekonstruktyvumas etc. – kurios kitu atveju kenktų tik konkrečiai įmonei, tampa viso miesto problema.
Išmintinga valdžia turi siekti, kad joks vežėjas rinkoje nedominuotų. Tam ji turi teisinių, administracinių instrumentų ir privalo jais naudotis.
Kiti du Vilniuje dirbantys privatūs vežėjai už ridos kilometrą gauna mažiau nei VVT, jų personalo atlyginimų vidurkis irgi mažesnis nei municipalinio vežėjo. Tačiau privatininkai nestreikuoja.
Niekada nesakyk niekada – turbūt ir ten yra nepatenkintų vairuotojų, gal jie irgi kada paseks kolegų pavyzdžiu. Tačiau dabar yra taip. Vadinasi, ne vien pinigai lemia.
Jeigu Vilniaus savivaldybė mėgins dabartinį gaisrą tiesiog užpilti pinigais, prielaidos naujam VVT streikui išliks.
Daugelis išmanančių žmonių atkreipė dėmesį į dabartinio VVT vadovo vaidmenį kylant streikui. Galbūt paskiriant jį buvo padaryta klaida.
Tarnybos lapas rodo jį esant moderniu finansistu ir vadybininku, galinčiu vadovauti bet kam. Tačiau viešojo transporto įmonė nėra „bet kas”. Autobuso vairuotojas pats yra daugiatonės transporto priemonės „vadovas” ir jos salono „direktorius”. Tai atsakingas darbas ir jį dirbantys žmonės turi aukštą savivertę. Todėl tinkamas tokios įmonės direktorius bus praėjęs ten ar kitoje tokioje įmonėje eksploatacinio darbo laiptelius ir vibruojantis su personalu ta pačia banga.
Visų miestų valdžios akcentuoja viešojo transporto ekologiją. Perka naujus autobusus, perveda į švaresnę kuro rūšį. Tai visiems matoma ir suprantama, tuo lengva pasigirti. Tačiau net pažangiausias vandeniliu kūrenamas autobusas bus beprasmis, jeigu dėl streikuojančio vairuotojo stovės garaže. Todėl dėmesys šiai geležiai turi būti balansuojamas rūpesčiu ir darbo santykių kokybe įmonėse.
Vertinant vadovo darbą turi būti nagrinėjamas ne tik įmonės balansas, bet ir minkštoji jo darbo dalis. Tam, galbūt, tokių įmonių valdymo organus reikėtų papildyti žmonėmis, turinčiais ir humanitarines kvalifikacijas.
Pirmiausia, tai sunkus darnas. Ir ne apie vasybą, modernumą kalnama streike. Viena kartą atsigręžti reikia š mūsų kantrius, bet užguitus žmones. Požiūris į juos, kaip akmens amžiuje. Nevairavote Jūs, Linai, miesto autobuso, nedirbote fizinio darbo- ir tikrai ne Jums apie tai postringauti. Nebijokime streikų, tikiu, kad jų tik daugės. Ir džiaukimės, kad europiečiai – tai ne marokiečiai, kurie sudarydami tik 5 proc. gyventojų Belgijoje, po laimėtų futbolo rungtynių prieš belgus, Briuselyje daužiė virtinas. mėtė paspirtukus į langus, parduotuves, degino automobilius. Atbėgę ir gavę teisę Belgijoje gyventi, jie šitaip šventė savo pergalę??? Sėkmės ir stiprybės VilniausVT darbuotojams, normalūs vilniečiai juos palaiko. O mūsų spauda, ta demokratinė media , deja, tam skyria vos keletą sakinių žiniose…