Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2022-11-28 |
Nors viešojoje erdvėje bandoma formuoti nuomonę, kad lietuviai vartoja itin daug stipriojo alkoholio, skaičiai rodo ką kita.
Sulaukus Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) duomenų matyti, jog per šių metų pirmus dešimt mėnesių lietuviai daugiausiai pirko alaus, kur kas mažiau įsigijo vyno ir spiritinių gėrimų. Lyginant šių ir praėjusių metų spalio mėnesį, VMI duomenys rodo net 17,9 proc. nuperkamo kiekio augimą alaus kategorijoje, vyno spalio mėnesį buvo nupirkta 5,4 proc. mažiau, lyginant su praėjusiu spalio mėnesiu, o spiritinių gėrimų – 11,7 proc. mažiau, lyginant šį spalį su praėjusių metų tuo pačiu mėnesiu.
Remiantis VMI pateiktais duomenimis, per šių metų pirmus dešimt mėnesių akcizų iš alkoholinių gėrimų surinkta 3,3 proc. daugiau, lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, tačiau jau kelintą mėnesį iš eilės bendras akcizo surinkimas mažėja. Rugpjūtį šis skaičius siekė 4,3 proc., o rugsėjį – 3,6 proc.
Teigiama, jog žvelgiant atskirai į alkoholinių gėrimų kategorijas matyti, kad akcizų pakėlimo politika nepadarė jokios neigiamos įtakos vieninteliam alui – jo pardavimai toliau auga. Lyginant šių metų spalį su paėjusių metų spalio mėnesiu, alaus nupirkta 17,9 proc. daugiau, o surinkta akcizų 28 proc. daugiau.
Tuo metu vyno, šį spalį lyginant su praėjusių metų spalio mėnesiu, nuperkamas kiekis krito 5,4 proc., o surenkamas akcizas iš vyno šį spalį augo tik 1,6 proc., lyginant su praėjusiu spalio mėnesiu.
Spiritinių gėrimų, šių metų spalį palyginus su praėjusių metų spaliu, parduodami kiekiai krito net 11,7 proc., o surenkamas akcizas spalio mėnesį krito 5,7 proc.
Lyginant dešimt pirmų šių metų mėnesių su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, spiritinių gėrimų parduodami kiekiai yra 7 proc. mažesni.
Teigiama, jog akcizų surinkimas nuosekliai mažėja.
„Šių metų pradžioje akcizas praktiškai visiems alkoholiniams gėrimams augo beveik 10 proc., tačiau akcizo pakėlimas nepadarė neigiamos įtakos alui, bet palietė kitas kategorijas. Skaičiai signalizuoja, kad greitu metu akcizų didinimo planas gali nebepasiekti tikslo – surinkti lėšų į valstybės biudžetą iš akcizų”, – pranešime pažymi Lietuvos alkoholinių gėrimų gamintojų ir importuotojų asociacijos vadovas Mantas Zakarka.
.
Parašykite komentarą