Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2022-11-16 |
Šių metų pradžioje žalią kryptį deklaruojanti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija paskelbė, kad rengiasi įsigyti šiukšlių surinkimo, transportavimo bei „atidavimo” laivą, varomą kintamų apsukų dyzelinio variklio. Tačiau sulaukė viešos kritikos ir persigalvojo: jau paskelbta norimo įsigyti elektra varomo laivo techninė specifikacija.
„Laivas turi būti varomas dviem elektriniais varikliais, kurių kiekvienas iš jų suka po vieną fiksuoto žingsnio sraigtą, laivapriekyje turi būti sumontuotas vienas pavairavimo įrenginys”, – rašoma rinkos konsultacijai paskelbtame dokumente.
Jame pateiktas toks norimo įsigyti objekto aprašymas: „Laivas turi būti suprojektuotas ir pastatytas kaip lijalinių vandenų, nuotekų, šlamo) ir šiukšlių surinkimo, transportavimo ir atidavimo laivas. Atliekos ir šiukšlės bus surenkamos iš atplaukusių į Klaipėdos uostą laivų, transportuojamos ir atiduodamos į kranto valymo įrenginius.
Laivo korpusas ir antstatas turi būti pagaminti iš jūrinio plieno, antstatas išdėstytas laivagalyje. Laivapriekyje turi būti sumontuotas teleskopinis hidraulinis kranas.
Projektuojant laivą turi būti numatyta galimybė ateityje įdiegti vandenilio technologijas, kad jis būtų kaip pagrindinis energijos šaltinis laive. Rangovas turėtų pateikti tokios įrangos įdiegimo instrukcijas ir brėžinius.
Parašykite komentarą