Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
![]() | 2022-09-25 |
Rugsėjo pradžioje Klaipėdos miesto savivaldybė pasirašė 43,9 tūkst. eurų vertės sutartį su UAB „Plentprojektas” dėl pėsčiųjų ir dviračių tako, einančio nuo Herkaus Manto gatvės iki pajūrio Melnragėje, kapitalinio remonto projektavimo ir projekto vykdymo priežiūros paslaugos. Ši svarbi tako jungtis turėtų rastis iki 2024 metų vasaros. Savivaldybė šiai paslaugai buvo numačiusi 44 tūkst. eurų.
Techninis darbo projektas, įskaitant tyrinėjimus, statybą leidžiančio dokumento gavimą ir visas susijusias paslaugas, turi būti parengtas ne vėliau kaip per 10 mėn. nuo sutarties įsigaliojimo dienos. Šis terminas gali būti porą mėnesių pratęstas. Savivaldybė, be kita ko, įsipareigojo atlikti projekto ekspertizę per 20 dienų nuo projekto parengimo.
Pėsčiųjų ir dviračių takas bus tiesiamas palei Prano Lideikio gatvę, kurios ilgis – apie 500 metrų. Toliau – jau Audros gatve. Dabar čia esama prastos būklės pėsčiųjų tako, kuriuo pėstiesiems ir dviratininkams yra sudėtinga judėti. Ką bekalbėti apie prasilenkimą.
Pėsčiųjų ir dviračių takus numatoma projektuoti esamų gatvių sklypų ribose (išskyrus dalį tako Prano Lideikio gatvės, kuri yra miško teritorijoje). Trasoje esama nemažai šilumos tiekimo, lietaus nuotekų, drenažo, vandentiekio, ryšių ir elektros tiekimo tinklų. Projektavimo sąlygose nurodyta, kad į dviračių takus neturi išsikišti objektai, galintys tapti kliūtimi dviratininkams, pėstiesiems ar žmonėms su negalia.
„Atvira Klaipėda” vasaros pradžioje pranešė, kad anksčiau Klaipėdos istorinę dalį ir Melnragę jungė Burių gatvė, kuria minios klaipėdiečių per geležinkelį, pro naftos bazę pėdindavo į Melnragės paplūdimius. Tačiau šaliai atgavus nepriklausomybę, valstybinės įmonės plėtra be ceremonijų tą jungtį uždarė, o pažadų nutiesti naujus dviračių ir pėsčiųjų takus tradiciškai netesėjo.
Viena pagrindinių priežasčių, kodėl ten yra mažai pėsčiųjų ir dviratininkų yra ta, kad takas eina palei pat gatvę. Tenka uostyti automobilių taršą ir klausytis triukšmo.
Panašu, kad naujai projuoktuojamas takas to neišspręs.
Norint suformuoti rekreacinį trikampį Klaipėda-Giruliai-Melnragė, turėtų būti pastatytas atskiras pėsčiųjų tiltas.
Visiškai pritariu.
Pinigų tratinimas ir tiek. Šio kelio apie 1/2 sudaro tilto dalis. Jos juk neplatins. Senas keliukas visiškai tinkamas, juo mažai kas eina ir važiuoja, t.y. apkrova labai nedidelė. Ūkiškai būtų už šiuos pinigus sutvarkyti ištrupėjusias plytelės nuo senojo turgaus iki Avitelos. Miegamuosiuose rajonuose tai pat daug karo būklės ruožų.
Tratinimas arba švaistymas yra veika, persekiotina pagal BK 184 straipsnį. Prokurorai, atsibuskite pagaliau! Nėra ten ką projektuoti, takas seniai nutiestas, jo būklė patenkinama, pėsčiųjų vos vienas kitas. Ko reikia dviratininkams, jie patys ne kartą sakė. Pavyzdžiui, Minijos gatve einantis dviračių takas nutrūksta prie naujosios perkėlos. Ten nė šaligatvio nėra! Minijos gatvės atkarpoje nuo naujosios perkėlos iki Socialinių mokslų kolegijos verkiant reikia ir tako, ir šaligatvio! Bet pas mus kur reikia – ten pinigų nėra, kur nebūtina – jų iš kažkur atsiranda.
Priminkite prasau kokiu greiciu juda automobiliai jusu minimoje gatvėje? 70? Kaip susaugumu?