Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2022-09-21 |
Trečiadienio rytą Klaipėdoje jau atliktas eksperimentas, kurio metu aiškinamasi, kuris keliavimo būdas leidžia rytinio piko metu greičiausiai nukakti iš pietinės miesto dalies iki Klaipėdos universiteto miestelio. Šiuo renginiu uostamiestis tradiciškai pažymi Dieną be automobilio.
Martyno Vainoriaus nuotr.
Studentai ir kviestiniai dalyviai įvairiomis transporto priemonėmis vėl judėjo trasa nuo Smiltelės stotelės. Šįkart buvo lenktyniaujama septyniais judėjimo būdais: maršrutiniu taksi ir autobusu-ekspresu, paspirtuku, automobiliu ir elektromobiliu, dviračiu bei bėgte.
Šiomis lenktynėmis nėra siekiama kokių nors rekordų – tiesiog realiomis sąlygomis įvertinamas miesto infrastruktūros patogumas įvairioms transporto rūšims.
Po metų pertraukos prie Klaipėdos universiteto pirmasis šįkart pasirodė paspirtukininkas, užtrukęs 21 minutę ir 57 sekundes. Tik simboliškai – 11 sekundžių – nuo jo atsiliko dviratininkas. Elektromobilio vairuotojai iki finišo prireikė 24 minučių ir 21 sekundės. Autobusu važiavę studentai nuo jos atsiliko tik 11 sekundžių. Tuo metu maršutiniu taksi kelionė truko gerokai ilgiau – jai prireikė net pusės valandos. O įprastu automobiliu važiavęs jaunuolis sugebėjo aplenkti tik bėgiką. Jo kelionė truko 33 minutes ir 32 sekundes. Vairuotojas buvo paprašytas važiuoti ir Herkaus Manto atkarpa, kurioje jau kurį laiką greitis yra ribojamas iki 30 km/h. Bėgikas apie 8 km atstumą įveikė per 50 minučių ir 9 sekundes.
Pernai lenktynes laimėjo elektriniu dviračiu besinaudoję vyriškis. Po jo apie 15 sekundžių intervalu finišavo elektrinį automobilį vairavusi studentė ir dviratininkas. 2020-aisiais pirmasis ties finišu pasirodė paspirtukininkas, atvažiavęs per 27 minutes ir dešimt sekundžių. Dar po dešimties sekundžių pasirodė elektromobilio vairuotoja. Trečiasis tada finišavo dviratininkas.
„Tiesinis miestas, be aukščių skirtumų, tinkamai sureguliavus srautus yra pakankamai dėkingas būdas kaip pasiūlyti susisiekimą. Mes matome, jog tikėtina, kad kuro kainos irgi lėmė tai, kad šiek tiek greičiau grįžome iki ikipandeminio kelionių skaičiaus. Nuo vasario, kovo mėnesio tai grįžo. Pagal atskiras bilietų rūšis sprendžiame, kad buvę automobilistai kuriam laikui išsiskiria su automobiliu – pradžioje perka pas vairuotoją, paskui tampa išmanesni: suranda, kad yra ir savaitės, ir kelių dienų bilietas, kad elektroninis bilietas pigesnis. Tiems, kurie mieste važiuoja po vieną, po du ir iki penkių kilometrų, visada siūlome išbandyti viešąjį transportą”, – sakė laikinasis lenktynes organizavusios VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas” direktorius Andrius Samuilovas.
Anot jo, miesto planas įdiegti vadinamąjį BRT, kai viešajam transportui Taikos prospekte skirta eismo juosta būtų fiziškai atskirta galėtų paskatinti daugiau žmonių persėsti iš automobilių į autobusus.
Paspirtuko tarpinis rezultatas 2.5km per 6 min , t.y. vidutinis greitis 25km/h, kaip tai imanoma, jei paspirtukas negali vaziuoti jokiu budu daugiau nei 25 km/h (tada privalo tureti numeri, vaziuoti tik gatvemis, atitikti motorolerio arba motociklo reikalavimus).
Klaipėdoje viskas įmanoma. Nesprausi Laisvės miesto į każkokius KET rėmus. Ir normaliai mandagiai važiavo – ne spaudė pilno gazo.
>>>Anonimas. Imanoma, jei laikas nurodytas suapvalintas, arba nurodytas laikas be sekundziu, pirmu atveju teoriskai laikas galejo buti 6 min 29 sekundes, antru 6 min 59 s. Pirmi 2.5 km yra tiesiog idealus dviraciui ir paspirtukui – tiesus dviraciu takas ir tik dvi perejos, tad visai tiketina, kad sitoje atkarpoje vidutinis greitis buvo artimas maksimaliam. Nesinoretu tiketi, kad organizatoriai leido dalyvauti paspirtukui, kuris gali virsyti 25 km/h
1.. Lenktynės pradėtos sulaukus autobuso? kodėl ne mikriuko????
2 nuo kada paspirtukai važiuoja neleistinu greičiu ir per raudona ir per pėsčiųjų perėjas?
3. Klaipėdos ilgis 12 km, bilietas kainuoja vienodai 200 m ar 12 km .
Keistai skamba, paspirtukus nori uždrausti ?!
Reikia ne drausti paspirtukininkus, o suvaldyti juos.
Organizatoriai pamiršo pakviesti vietos afrikiečius (Bolt), kurie pėsčiųjų takais važiuoja su elektriniais motociklais.