Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2022-08-12 |
Šiltuoju metų laiku dviračiai tampa ypač populiaria susisiekimo bei turizmo priemone. Siekiant gerinti esamą situaciją Vakarų Lietuvos regione, regiono savivaldybės teigia suvienijusios jėgas, siekdamos sujungti regiono gyvenvietes ir lankytinus objektus dviračių takais.
Anot asociacijos „Klaipėdos regionas“ vykdančiosios direktorės Eglės Stonkės, planuojama dviračių takais sujungti skirtingas Vakarų Lietuvos gyvenvietes, atnaujinti tarptautines per regioną einančias „EuroVelo 10“ ir „EuroVelo 13“ trasas bei ekologiško ir darnaus judumo transportui visiškai pritaikyti Pajūrio dviračių trasą.
Tobulinant Vakarų Lietuvos regione kuriamą dviračių takų tinklą taip pat numatoma vystyti ir kitus dviračių transporto infrastruktūros niuansus: inicijuoti dviračių trasų ženklinimo sistemos kūrimą bei imtis dviratininkams draugiškos apgyvendinimo įstaigos standarto įtvirtinimo ir diegimo Lietuvoje.
„Sukurdami patogią dviračių infrastruktūrą Vakarų Lietuvoje skatinsime rinktis alternatyvias, aplinkai draugiškesnes sąmoningo keliavimo rūšis, kurios padės išsaugoti regione esančias itin jautrias žmonių veiklai šalies teritorijas – Kuršių nerijos nacionalinį parką, Pajūrio regioninį parką. Taip atliepsime klimato kaitos problemas, kartu skatindami gyvenimo tempo lėtinimo ir slowtourism tendencijas, tik dar labiau stiprindami COVID-19 laikotarpiu populiarėjusį dviračių turizmą“, – pranešime cituojama E. Stonkė.
Jai pritariantis Neringos meras Darius Jasaitis sako, jog Klaipėdos regione egzistuoja išskirtinėmis gamtinėmis ir kultūrinėmis vertybėmis pasižyminčios vietoves, kurių išsaugojimui būtini tvarūs sprendimai: taupantys gamtos išteklius, kuriantys sveiką gyvenamąją bei poilsio aplinkas.
D. Jasaitis įsitikinęs, kad nuoseklus dviračiams ir pėstiesiems skirtos infrastruktūros vystymas dar labiau skatins rinktis alternatyvias susisiekimo priemones bei mažins automobilių srautus, o tuo pačiu kurs vis platesnes ir saugesnes galimybes aktyvesniam poilsiui gamtoje.
Visos Lietuvos labiausiai laukiamas pokytis – per visą Kuršių neriją einančio tarptautinės reikšmės „EuroVelo 10“ maršruto, besitęsiančio nuo sienos su Kaliningradu Neringoje iki Latvijos sienos Būtingėje, rekonstrukcija.
„Pirmųjų ruožų atnaujinimo darbai nuo Klaipėdos iki Juodkrantės, bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija ir Susisiekimo ministerija, turėtų prasidėti jau šiemet, o per artimiausius kelerius metus norime iš esmės sutvarkyti apie 36 km šio tako iki Preilos. Džiugu tai, kad šia rekonstrukcija ketiname atnaujinti ir takus, jungiančius Preilą ir Pervalką su pajūrio juosta“, – vardina Neringos meras.
Belaukiant didžiųjų pokyčių, jau atnaujintas pėstiesiems bei dviratininkams skirtas takas, jungiantis Nidos pietinį ir centrinį paplūdimius, bei kiti Neringos mieste esantys dviračių takai.
Aktyvių ekskursijų, kelionių, nuotykių ir pramogų Vakarų Lietuvoje ekspertų bendruomenės „Active Trips“ vadovas Edgaras Vaškaitis, apžvelgdamas septynių Klaipėdos regiono savivaldybių planus, įgarsina svarbiausią jų siekį – tobulinti dviračių takus taip, kad jie pirmiausia tarnautų vietiniams gyventojams kaip susisiekimo bei turizmo priemonė.
„Kuo efektyviau visos suinteresuotosios pusės derins savo veiksmus ir vieningai sieks nusimatyto dviračių takų tinklo infrastruktūros sutvarkymo, tuo greičiau matysime pokyčius. Dar svarbesnis lūkestis ateičiai – daugiau kalbėti apie darnų turizmą, patrauklių ir įdomių turizmo produktų kūrimą, jų viešinimą, dviratininkams draugiškų paslaugų stiprinimą“, – sako E. Vaškaitis.
Parašykite komentarą