Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
![]() | 2022-08-04 |
Praėjusią Jūros šventę per tris dienas Klaipėdos viešasis transportas iš viso vežė 191 365 keleivius. Kursuodami nuo ankstyvo ryto iki gilios nakties autobusai ir maršrutiniai taksi užtikrino patogaus judėjimo laisvę klaipėdiečiams ir miesto svečiams.
Eismo schema centre liko tokia pat, kaip ir pernai: viešasis transportas aplenkdavo Tiltų gatvę Pilies gatve. Ten esančios stotelės vienodai patogios pasiekti iš visų šventės teritorijų.
Penktadienį užfiksavome nematytą kelionių skaičių. Liepos 29 dieną važiavo 78 866 keleiviai. Įprastines darbo dienos keliones tądien papildė judėjimas į šventę. Šeštadienis nedaug nusileido – 71 189 kelionės. Ir tik sekmadienį kelionių skaičius nukrito iki 41 310. Nukrito – tai tik šventės kontekste: tai du kartus daugiau nei įprastą sekmadienį.
Išaugusį kelionių poreikį tenkinome specialiais šventiniais tvarkaraščiais. Autobusų maršrutų tinklas darbą tęsė ilgiau, iki gilios nakties kursavo maršrutiniai taksi. Kaip įprasta, naktį vežė ir proginiai maršrutai: 44A, 66, 88, 140.
Tarp proginių maršrutų populiariausias buvo 88-asis. Jis vienas vežė daugiau nei kiti kartu sudėjus. Tačiau ir kiti buvo būtini: jie užtikrino grįžimą į šiaurinę dalį bei Šilutės plentą.
Keleivių srautai leidžia apytiksliai įvertinti naktinio šventės vyksmo intensyvumą. Per šventines naktis proginiais naktiniais autobusais bei maršrutiniais taksi vežėme iš viso apie 10 tūkst. keleivių.
Dalis šventusiųjų, suprantama, po vidurnakčio į namus grįždavo pėsčiomis. Matyt, dalis svečių paėjėdavo iki už šventės teritorijos pastatyto automobilio, kad lovą pasiektų jau savo ratais. Manome, kad tokių buvo kiek mažiau nei pasinaudojusių viešuoju transportu. Tikimės, kad mūsų fiksuoti skaičiai gali duoti naudos ir tarnyboms, ir paslaugų sektoriui planuojant savo darbą naktį kitų metų šventei.
Naudotų bilietų struktūra leidžia daryti vertinimus, kiek miesto svečių galėjo pasinaudoti viešuoju transportu. Patirtis rodo, kad atvykusieji dažniau perka popierinius bilietus kioske ar iš vairuotojo. Per šventines dienas iš viso pažymėta arti 50 tūkst. popierinių bilietų (du su puse karto daugiau nei įprastai). Suprantama, jais naudojosi ir kai kurie retai autobusais važiuojantys klaipėdiečiai. Kita vertus, ir dalis išmanesnių svečių atsiskaitydavo pažangesne bilieto forma – programėlės vienkartiniais QR.
Tarp naudotų bilietų visai nedidelę dalį sudaro retesnės jų rūšys, patogios tik tam tikromis aplinkybėmis. Apžvelgiant esminius VT funkcionavimo per šventę aspektus, jie gal ir nereikšmingi, bet pasinaudosiu proga tas retesnes bilietų rūšis pareklamuoti.
Per šventę buvo panaudota daugiau kaip 100 programėlės QR bilietų už 13 centų. Jais naudojasi vienintelė keleivių kategorija – tie, kurie vyresni nei 80 metų. Įprastą dieną tokiais bilietais atliekama apie 20 kelionių.
Šventės skaičiai rodo, kad ir tarp garbaus amžiaus keleivių, įgudusių naudotis technologijomis, yra daugiau, nei įprasti stereotipai sufleruotų. Tai galėtų būti paskata ir jaunesniems: akivaizdu, kad QR bilietas išmaniajame nėra raketų mokslas.
Kartais išaugo, lyginant su kitomis dienomis, Dienos kelionių optimizatoriaus atvejai. Priminsiu: per dieną važiuojant autobusu daugiau kaip keturis kartus, sistema automatiškai suteikia tiek pat kainuojantį Dienos bilietą ir likusios (penkta, šešta ir t.t.) kelionės jau nebekainuoja..
Ūgtelėjo ir Draugo bilieto pirkimo atvejų, šeštadienį jų buvo 26. Tiek keleivių pasinaudojo galimybe su bilieto kortele atsiskaityti ne tik už savo, bet ir už bendrakeleivio kelionę.
Esama elektroninio bilieto sistema yra lanksti, tereikia norėti naudotis jos teikiamomis galimybėmis.
Tai tik bendriausias VT darbo per šventę vaizdas. Dar atliksime rimtesnę analizę jau sau patiems: kas buvo ne taip, ką reikėtų kitiems metams keisti, kokias tendencijas per keletą metų matome.
Pirminiai duomenys rodo, kad susitvarkėme neblogai. Žymia dalimi tai ir šventės organizatorių nuopelnas: buvo vos du renginiai, susiję su neplanuotai ilgu Pilies tilto kilnojimu, sutrikdę mūsų darbo ritmą, bendrasis eismo režimas leido atlikti mums savo funkciją. Jeigu ir kitais metais organizatoriai išlaikys jautrumą keleivių poreikiams, mes savo darbą atliksime ne prasčiau.
Parašykite komentarą