
Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
![]() | 2022-07-22 |
Nors Klaipėda praeityje ne kartą buvo iškovojusi dviračių miesto vardą, šiuo metu ją šioje srityje lenkia sostinė ir kiti šalies miestai. Klaipėdos savivaldybė tuo metu yra pasišovusi atkurti tarp jau esamų dviračių takų trūkstamas ar susidėvėjusias jungtis.
Viena iš tokių yra centrinėje Herkaus Manto gatvėje po viaduku ties geležinkeliu, kur dviračiu pravažiuoti gali tik ekstremalių pojūčių mėgėjas.
Savivaldybė šiuo metu ieško projektuotojų, kurie suprojektuotų pėsčiųjų ir dviračių taką po šiuo viaduku, rytinėje Herkaus Manto gatvės pusėje, vadovaujantis statybos techniniu reglamentu. Tai yra, suprojektuotų taką, atitinkantį visas jam teisės aktais ir rekomendacijomis taikomus reikalavimus.
Vakarinėje šios gatvės pusėje po viaduku dviračiu pravažiuoti galimybės nėra ir ji šiuo projektu nenumatoma. Nors tokia jungtis suteiktų galimybę lengviau iš senamiesčio pasiekti poilsio parką.
Savivaldybė pravažiavimui dviračiais po viaduku rytinėje gatvės pusėje projektuoti ir vykdyti statybos priežiūrą numatė 21 tūkst. eurų ir 16 mėnesių terminą su galimybe jį pratęsti. Tad šiuolaikiška dviračių ir pėsčiųjų jungtis čia gali rastis tik po poros metų.
„Herkaus Manto gatvės dalyje, ties Dariaus ir Girėno gatvės viaduku, susisiekimas dviračiu nėra patogus, vietomis nesaugus, – rašoma paskelbtuose dokumentuose. – Dviračių takas pažymėtas gatvės šaligatvyje. Viaduko prieigose esančiuose laiptuose nusileidimas nėra pritaikytas dviračiams. Trinkelių danga nėra lygi. Laiptų plytelės ištrupėjusios.”
Pėsčiųjų ir dviračių takai bus projektuojami šios gatvės ribose. Esant poreikiui, projektuotojai turės galimybę įvertinti dalies tako įrengimą gretimybėse. Nors dviračių tako jungtis šioje vietoje nėra labai ilga, tačiau projektavimą ir darbus komplikuoja šalia takų ir po jų dangų konstrukcijomis esantys požeminių komunikacijų objektai – šilumos, lietaus nuotekų, drenažo, vandentiekio, ryšių ir elektros tiekimo tinklai.
Viadukas po geležinkeliu bei Dariaus ir Girėno gatve buvo įrengtas aštunto praėjusio amžiaus dešimtmečio pabaigoje. Po keletą kartų jo atskiros dalys (vandens surinkimas, apšvietimas etc.) buvo atnaujintos ar rekonstruotos, tačiau lengvai dviračiu įveikti nuolydžius ir pakilimus galimybė nebuvo suteikta.
Dabar norima abiejose viaduko pusėse suremontuoti laiptus ir padaryti nuožulnų nusileidimo/pakilimo taką (pandusą) – projektuotojai turės pateikti keletą projektinių tokių sprendimų variantų.
Herkaus Manto g. sankryžoje su nuvažiavimu iš Dariaus ir Girėno gatvės numatoma suprojektuoti iškilią pėsčiųjų perėją.
priminimas- taigi žadėjote, kad visas geležinkelio tranzitas per miestą bus iškeltas, kad susisiekimo ministerija parengs „iškėlimo” specialųjį planą ir Jūs labai kontroliuosite jo eigą, informuosite ir šiame projekte labai dalyvausite. Kur jis? Kas padaryta? Gal žmonėms miesto pinigais nebereikės finansuoti „PATOGAUS” vaikščiojimo ir važinėjimo dviračiais TUNELIAIS? Ar viršuje milijoninių naujų „berlyno” sienų statymas yra galutinis jūsų atsakymas?
„Stoties pertvarkos planai susiję su viena iš beveik 20-ties miesto valdžios sąlygų uostui –mažinti krovinių srautus per centrinę geležinkelio stotį ir mieste esantį kelyną. Šios sąlygos iškeltos ruošiamam uosto bendrajam planui, numatančiam Melnragėje statyti išorinį giliavandenį uostą.”
Skaitykite daugiau: https://www.delfi.lt/miestai/klaipeda/klaipedos-gelezinkelio-stoties-laukia-pertvarka.d?id=81674829
Turtingas miestas Klaipėda- 300m ilgio geležinkelio atkarpoje pastatyti milijoniniai objektai su tomis pačiomis funkcijomis- viadukas, pėsčiųjų tiltas ir atrodo rimtai svarstoma dar Pušyno gatvės tęsinyje kažką monumentalaus suręsti.
Kur problemos, juk dabar yra apvažiavimas šio viaduko per naują dviračių – pėsciųjų tiltą Priestočio g., o jei tingi važiuoti, tai persivaryk dviratį po tiltu !
Tai dar Šiaurės prospektu pasiūlyk apvažiuot!
Sudrėkus to tilto dangai, su dviračiu važiuosi lyg su pačiūžomis, t.y. tiltas neatitinka saugumo reikalavimų dviračiais.