Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2022-07-14 |
Nepavykus šią vasarą Dangės upe paleisti vadinamųjų vandens autobusų, Klaipėdos politikai ėmėsi kitos iniciatyvos – nusprendė į vienas rankas atiduoti Dangės krantinių, esančių nuo Biržos tilto iki Joniškės g., priežiūrą, jas pavedant valdyti savivaldybės biudžetinei įstaigai „Klaipėdos paplūdimiai”. Jos direktorius Olegas Mariničius teigia, jog dėl to jiems reikės mažiausiai vieno papildomo inžinieriaus-statybininko ar inžinieriaus-hidrologo etato.
Trečiadienį sprendimo projektą dėl krantinių perdavimo „Klaipėdos paplūdimiams” Finansų ir ekonomikos komiteto nariams pristatęs savivaldybės administracijos Turto valdymo skyriaus vedėjas Edvardas Simokaitis priminė, jog minėtų Dangės krantinių likimas buvo svarstytas ne kartą, o šiuo sprendimu norima „nustatyti vieną valdytoją, kuris valdytų visas savivaldybei priklausančias krantines, išskyrus tas, kurios yra perduotos pagal koncesijos sutartį” [krantinės nuo Biržos tilto iki Dangės žiočių].
„Būtų siekiama to kompleksiškumo, kad būtų valdomas ne tik vidaus vandens kelias, bet ir šitame kelyje esanti infrastruktūra, būtent šitie inžineriniai statiniai krantinėms”, – sprendimo tikslą įvardijo E. Simokaitis. Kartu jis priminė, jog „Klaipėdos paplūdimiai” šiuo metu yra atsakingi už miesto teritorijoje esančios Dangės upės priežiūrą, tad esą logiška, jog ir jos krantinėmis turi rūpintis ta pati įstaiga. Be to, jai būtų perduotos ir Smiltynės pusėje nuo Senosios perkėlos keltų švartavimosi vietos iki buvusių laivų kapinių esančios krantinės.
Rimantas Taraškevičius domėjosi, ar „Klaipėdos paplūdimiai” turės pakankamai resursų šiai naujai funkcijai vykdyti.
Pasak posėdyje dalyvavusio įmonės direktoriaus O. Mariničiaus, jie šiuo metu jau yra į darbą priėmę vieną statybininką – vyr. specialistą infrastruktūrai, tačiau, jo teigimu, „kaip minimum dar reikalingas vienas statybos – hidrospecializacijos specialistas”.
R. Taraškevičius taip pat domėjosi, kiek šiuo metu įstaigų ar pavienių asmenų nemokamai naudojasi Dangės krantinėmis, tačiau į šį kausimą O. Mariničius teigė galėsiąs atsakyti tik po išsamios analizės. Jis neatmetė, jog gali tekti koreguoti ir naudojimosi Dangės upe taisykles.
„Jeigu yra krantinė laisva ir nėra ženklo uždrausta, gali stovėti [laivas]. Tai mūsų tikslas būtų toks – pažiūrėti, kokios krantinės yra, kur įmanoma laivams stovėti ir įvesti tvarką”, – sakė O. Mariničius, atsakymas į Arvydo Vaitkaus klausimą dėl esą galbūt neteisėto kai kurių subjektų naudojimosi Dangės krantinėmis.
Dar šiek tiek padiskutavę komiteto nariai pavedė „Klaipėdos paplūdimių” vadovui iki spalio mėn. pristatyti išsamią situaciją bei artimiausius įmonės planus dėl Dangės krantinių sutvarkymo ir bendru sutarimu pritarė sprendimui perduoti jas valdyti minėtai savivaldybės įmonei.
„Mūsų tikslas turėtų būti toks, kad krantinės būtų ir sutvarkytos, ir naudojamos, kad prie jų stovėtų laivai”, – diskusiją apibendrino Arūnas Barbšys.
Atnaujinta. Tą patį klausimą ketvirtadienį pristačius Miesto ūkio ir aplinkosaugos komitetui, jo narys Arūnas Andziulis stebėjosi, kodėl, jo teigimu, perkraunama jai nebūdingu darbu gerai dirbanti įstaiga. Jam bei Linai Skrupskelienei susilaikius, o trims komiteto nariams balsavus už, sprendimo projektui irgi buvo pritarta.
Tačiau galutinį sprendimą dėl Dangės krantinių perdavimo „Klaipėdos paplūdimiams” turės priimti miesto Taryba.
O tai tie elektriniai laiveliai, ar kaip jie ten vadinasi, jau nebeplaukioja? Pernai matydavau net iki Tauralaukio atplaukiančius, o šiemet kaip, ar nebeliko jų, ar uždraudė kas?
Nuo krantinių tvarkymo reikėjo pradėti. Ir jau seniai.