Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2022-06-03 |
Europos Komisijai persvarstant transeuropinio transporto tinklo (TEN-T) plėtros planus, į šį tinklą turėtų būti įtraukta daugiau tarptautiniam susisiekimui svarbių transporto jungčių – tiek nauja europinė greitojo geležinkelio vėžė į Klaipėdą, tiek geležinkelių jungtys su Ukraina. Tokį siūlymą dėl TEN-T plėtros susisiekimo ministras Marius Skuodis išsakė Europos Sąjungos (ES) transporto, telekomunikacijų ir energetikos (TTE) taryboje, birželio 2–3 dienomis vykstančioje Liuksemburge.
„Tam, kad geležinkeliais sujungtume visus ES Baltijos rytinės pakrantės uostus ir sudarytume galimybes gyventojams ir kroviniams greičiau pasiekti Vakarų Europą, į transeuropinio transporto tinklo TEN-T plėtros planus ypač svarbu įtraukti europinio standarto geležinkelio trasą į Klaipėdą. Šiandieniniame geopolitiniame kontekste Baltijos šalių, taip pat ir Ukrainos susijungimas su ES transporto sistema – vienas prioritetinių siekių“, – TTE taryboje sakė susisiekimo ministras M. Skuodis.
Teigiama, jog greitojo europinio geležinkelio atšaka į Klaipėdą pagerintų transporto ir logistikos jungtis Vidurio ir Rytų Europoje, kuriant naujus krovinių gabenimo koridorius su Ukraina.
Be to, ministro teigimu, greita europinė geležinkelio vėžė į Klaipėdą iš esmės pakeistų Lietuvos susisiekimo sistemą: sukurtų perspektyvią alternatyvą kelių transportui, padėtų greičiau diversifikuoti Klaipėdos jūrų uosto veiklą.
Lietuva siekia padėti karo nualintai Ukrainai išvežti praėjusių metų derliaus grūdus, jų yra likę apie 20 mln. tonų. Gegužės mėnesį bandomuoju traukiniu iš Ukrainos į Lietuvą buvo atgabentas krovinys su 50 konteinerių. Dėl infrastruktūros ribojimų Ukrainos ir Lenkijos pasienyje šiuo metu per Lenkiją į Lietuvą per metus įmanoma atvežti tik 1–1,5 mln. tonų Ukrainos grūdų.
2021 m. Klaipėdos uostas krovė 3,34 mln. tonų grūdų, užpernai – 4,6 mln. tonų. „LTG Cargo“ pernai vežė apie 2,4 mln. tonų grūdų. Iš jų vietiniai gabenimai sudarė apie 1,8 mln. tonų.
Parašykite komentarą