
Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
![]() | 2022-05-04 |
Uostamiesčio savivaldybės valdoma bendrovė Klaipėdos autobusų parkas (KAP) ruošiasi pirkti 12-14 naujų elektrinės traukos autobusų. Šiuo metu parkas pristato būsimą pirkimą galimiems pirkėjams ir siekia gauti jų įžvalgas dėl šių įsigijimų.
„Atvira Klaipėda” rašė, kad KAP jau du kartus skelbė panašius viešuosius pirkimus. Pirmąjį, skelbtą 2019 metais, nutraukė, nes buvo sulaukta įvairių skundų, pretenzijų, pastebėjimų. Naująjį konkursą bendrovė paskelbė pernai spalį – ji pageidavo įsigyti 10-ies elektra varomų autobusų 10 metų veiklos nuomos paslaugą. Tačiau kilo teisminiai ginčai su bendrove „Scania Lietuva“, nusiritę iki Apeliacinio teismo. Juos KAP laimėjo, bet nusprendė viską pradėti iš naujo.
„Turime sukauptus pelno rezervus iš ankstesnių laikotarpių, – paklausta, iš kur gaus lėšų tokiam dideliam pirkimui, atsako Elida Mantulova, KAP Finansų departamento direktorė, patvirtinusi, kad šis pirkimas skelbiamas nutraukus ankstesnį. – Tačiau, be abejo, be paskolų neišsiversime”.
Ji teigia, kad tik 2021-ieji įmonei buvo nuostolingi – patirtas 99 tūkstančių eurų nuostolis. Tačiau ankstesni metai leido sukaupti pakankamai didelį rezervą. Tam labai didelę įtaką padarė Vyriausybės sprendimas nuolat subsidijuoti dėl pandemijos patiriamus prastovas, netektis.
Bendrovė tokiems pirkimams ruošiasi iš anksto – rengia ilgalaikius planus, derindamas juos su savivaldybe. Elektrinės traukos automobiliai gali važiuoti BRT trasa. E. Mantulova neatmeta galimybės, kad autobusų parkas dalyvaus ir VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas” rengiamame konkurse dėl vandens taksi Dangės upėje teikimo paslaugos.
Departamento direktorė pritaria minčiai, kad vienas iš pagrindinių elektrinės traukos automobilių pirkimo klausimų yra jų gamybos ir pristatymo terminai. To ir teiraujamasi rinkos dalyvių.
Taip pat klausima, ar jie dalyvautų pirkime, ar priimtinos yra pirkimo sąlygos, techninė specifikacija ir panašiai. Perkami elektrinės traukos miesto žemagrindžiai autobusai. Jie turi būti pritaikyti dirbti žiemos (iki -35ºC) ir vasaros sąlygomis.
Skelbiamose sąlygose nurodoma, kad transporto priemonė turi būti trijų ašių, nauja, pagaminta ne anksčiau nei 2022 metais, rida – ne didesnė nei 6000 km. Visos siūlomos transporto priemonės turi būti vieno gamintojo ir vieno modelio, surinktos naudojant tą patį technologinį procesą. Sėdimų vietų skaičius – ne mažiau 45- ių be vairuotojo darbo vietos.
Vairuotojo kabinoje turi būti antialkoholinis variklio užraktas. Vieną kartą 100 procentų įkrautais akumuliatoriais autobusai turi nuvažiuoti ne mažiau nei 300 kilometrų. Akumuliatoriai 100 proc. turi būti įkraunami ne ilgiau nei per 6 valandas. Akumuliatorių įkrovimo galia – ne mažesnė nei 100 kW. Transporto priemonėje privalo būti greičio ribotuvas, maksimalus greitis apribotas ir ne didesnis nei 70 km/h. Judančios transporto priemonės triukšmo lygis neturi būti didesnis nei 78 dB.
INFORMACIJA
Šiuo metu Klaipėdos gatvėmis kursuoja du „Dancer“ elektrobusai, kuriuos KAP už 665 tūkst. eurų įsigijo 2019 m. pavasarį. Šiuos autobusus pagamino Lietuvos ir Vokietijos kapitalo bendrovė „Vėjo projektai“.
Klaipėda iki 2030 metų iš viso ketina įsigyti 49 elektra varomus autobusus.
Parašykite komentarą