Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2022-03-23 |
Esu meno mėgėjas. Patinka eiti į parodas, jų atidarymus. Ten gali išgirsti autorius, sakant ką jie čia sugalvojo. Pamatyti jaunus menininkus, kurie tik jai tampa, paklausti vyresnių apie tai, ko nežinai.
Tai va… savaitgaly nuėjau į jaunųjų pristatymą KKKC. Naujas menas, man neaiškus. Bandau klausti dekano, kas gi tas naujasis menas… Jis mane pasiuntė… pas dėstytoją. Aš žmogus kuklus, ėmiau ir paklausiau to dėstytojo, bet ir jis mane pasiuntė….pas studentą. Mano kuklumas nežino ribų, todėl aš vėl paklausiau: ar galima kaip nors klasifikuoti (tai yra priskirti) dabartinį meno kūrinį? Studentas buvo drąsus, jis pasiūlė man atkreipti dėmesį į atlikimo techniką.
Aišku, patarimas vertas dėmesio, bet dabarčiai nelabai tinka. Pati medžiaga ar atlikimo būdas gali būti labai įvairūs, tačiau ar tai padarys juos meniškais? Ankstesniais laikais būdavo beveik aišku: tapyba, akvarelė. Grafika ar skulptūra. Dabar viskas susimaišė.
Paimsiu kitą pavyzdį – mergaitės ant riedučių. Jos – transporto priemonės, nes pėstiesiems jų nebepriskirsi? Tokių situacijų dabarties
mene tiek gausu, kad pradedantiesiems sukasi galva nuo įvairovės. Sakysim toks autorius kaip Mark Rothko yra brangus. Bet ar kaina padaro kūrinį menišku?
Nors ir negavau aiškaus atsakymo, bet paroda padarė savo. Ji privertė mane pagalvoti, ar yra aiški priemonė, tikslus kriterijus skirti meno kūrinį nuo eksperimentinio darbelio. Aš turiu sau tokią skirtį, bet ji reikalauja laiko: „Menas yra tai, kai juo išlieka ir po ilgos pertraukos, per šimtmečius“.
O ką, jei pasiunčia – reikia eiti. O išvada – teisinga