Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2022-02-21 |
Klaipėdos miesto savivaldybės valstybės tarnautojai bei asmenys, dirbantys pagal darbo sutartis, o taip pat – meras ir jo pavaduotojai bei politinio pasitikėjimo pareigūnai savivaldybės lėšomis yra apdrausti civilinės atsakomybės draudimu. Draudimas apima praktiškai visas su viešuoju administravimu susijusias politikų veiklas.
Esant reikalui draudimas kompensuoja ir „viešųjų ryšių išlaidas, patirtas gavus draudiko išankstinį sutikimą, skirtas sumažinti bet kokią Apdrausto asmens reputacijai padarytą žalą ryšium su reikalavimu”.
„Prasidėjo Budino laikais”, – faktą, kad politikai yra apdrausti, „Atvirai Klaipėdai” patvirtino Andrius Kačalinas, Klaipėdos savivaldybės administracijos Teisės skyriaus vedėjas, turėdamas omenyje praėjusią savivaldybės tarybos kadenciją, kai administracijai vadovo Saulius Budinas.
Centriniame viešųjų pirkimų portale patalpinti duomenys byloja, kad 2018 metų rugpjūčio 10 d. buvo sudaryta 12 000 eurų vertės savivaldybės sutartis dėl „darbo, valstybės tarnybos santykių atsakomybės bei valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, atsakomybės draudimo paslaugos” su AAS „BTA Baltic Insurance Company” filialu Lietuvoje.
Paskutinį sandorį dviejų metų laikotarpiui su šia kompanija Klaipėdos miesto savivaldybė sudarė praėjusių metų lapkričio 18 d. už panašią sumą.
Valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, atsakomybės bendra draudimo suma vienam draudžiamajam įvykiui ir visam laikotarpiui – 75 000 eurų. Asmeninės apdraustojo asmens išlaidos – 10 000 Eur vienam draudžiamajam įvykiui ir 30 000 Eur visam poliso galiojimo laikotarpiui.
Pačiame sutarties pavadinime meras, jo pavaduotojai, politinio pasitikėjimo pareigūnai neminimi. Juos „atrasti” galima tik labai atidžiai skaitant techninę viešojo pirkimo dokumentaciją.
Joje esama tokio išaiškinimo: „Valstybės tarnautojas apima karjeros valstybės tarnautojus, politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojus, įstaigos vadovus ar pakaitinius valstybės tarnautojus”. Savivaldybės administracijos direktorius yra įstaigos vadovas, meras vadovauja sekretoriatui.
Dokumentuose esama ir kito paaiškinimo: „Įstatymų nustatyta tvarka yra išrinktas ar paskirtas į savivaldybės mero pareigas, tačiau apsauga galioja tik valstybės tarnybos/darbo santykių kontekste”.
Draudimas apima praktiškai visas su viešuoju administravimu susijusias valdininkų ir politikų veiklas. O taip pat – ir „veiklą, kuria užtikrinamas viešojo administravimo subjekto savarankiškas funkcionavimas (struktūros tvarkymas, dokumentų, personalo, turimų materialinių ir finansinių išteklių valdymas), kad jis galėtų atlikti viešąjį administravimą”.
Draudimas būtų netaikomas baudžiamąja tvarka paskirtų baudų ir/arba nuobaudų atvejais. Taip pat, pavyzdžiui, pažeidus Kelių eismo taisykles.
Valstybės tarnautojų, asmenų dirbančių pagal darbo sutartį, veiklos draudimas yra įprastinė praktika Lietuvoje. Klaipėdos savivaldybės valdomų bendrovių valdybų, stebėtojų tarybos nariai taip pat draudžiami tų bendrovių lėšomis civilinės atsakomybės draudimu.
Šiemet sudarytas ir 6000 vertės sutartis su ta pačia minėta kompanija vadinama „Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos civilinės atsakomybės, kylančios dėl viešųjų pirkimų, draudimo paslaugos”.
Apie valstybės, savivaldybių politikų draudimą rinkėjų lėšomis viešų žinių nėra. Tačiau šiuo metu Vilniaus miesto savivaldybė paskelbė rinkos konsultaciją, iš kurios matyti, kad civilinės atsakomybės draudimu ruošiasi drausti ne tik valstybės tarnautojus, bet ir politikus – merą ir jo pavaduotojus.
Jos paskelbtuose projektuose numatyta, kad valstybės tarnautojų ir politinio pasitikėjimo bei darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, atsakomybės bendra draudimo suma vienam draudžiamajam įvykiui ir visam laikotarpiui (metams) – 300 000 eurų. Asmeninės apdraustojo asmens išlaidos – 10 000 eurų vienam draudžiamajam įvykiui.
INFORMACIJA
Civilinės atsakomybės draudimas – asmens turtinių interesų, kylančių iš civilinės atsakomybės už nukentėjusiam trečiajam asmeniui ar jo turtui padarytą žalą, draudimas, kai draudiko mokamos draudimo išmokos dydis priklauso nuo nuostolių, kuriuos draudikas privalo atlyginti nukentėjusiam trečiajam asmeniui už padarytą žalą, dydžio, tačiau neviršijant draudimo sumos, jeigu ji nustatoma draudimo sutartyje.
Ir visur liberalas Budinas …
Autorius, kak dirbasi , tak rašosi. Praeitoj imonej taip gerai rinko uzsakymus ir pinigus, kad net subankrotino.
A tak – pazoras rasytc, Budinas buvęs kolega, bendrapartietis.
Autorius įniko skaityti cvp.is portalą ir kurpti straipsneliokus , juk taip neįdomu, kas ką perka, rašo ir rašo tą patį per tą patį, net Spygly, nusibodo. Geriau kokį tiriamąjį straipsnį sukurtų, na bet čia razumo ir pastangų reikia daugiau, to ir linkim
Pratęsiant straipsnio mintį būtų visai įdomu pagvildenti, o iš kokių, jei ne iš biudžeto lėšų, toks draudimas galėtų būti apmokamas? Juk savivaldybė negauna jokių kitų pajamų. Manyčiau, jog iš esmės draudimas geras dalykas. Nes atsakomybės valstybės tarnautojams yra milžiniškos, atlyginimai nekonkurencingi, tad tokia apsauga – vis šiokia tokia pagalvė nesėkmės atveju. Juk nuo klaidų nė vienas nesame apsaugoti.
Panašūs draudimai savivaldybės biurokratams suteikia galimybę be asmeninės atsakomybės parašus dėlioti ir į kairę, ir į dešinę. Tokiu būdu eleminuojama turtinė atsakomybė už padarytą žalą.
Atrodo, tarsi taip imtų visi ir atsipūtę dėliotų tuos parašus, nes tipo dzin – draudimas apmokės. Tarsi visi durniai būtų, ir savivaldybė, ir draudimo įmonė 🙂