Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2022-02-09 |
Trečiadienį Vyriausybė savo nutarimu pakeitė nuo 2008 m. galiojusį Klaipėdos valstybinio jūrų uosto rinkliavų rūšių sąrašo, jų maksimalių dydžių ir taikymo principų aprašą.
Įsigaliojus rinkliavų pakeitimams, į Klaipėdos uostą atvykstantiems laivams, gabenantiems paskirstymui (angl. transshipment) skirtus konteinerius, bus taikoma 100 proc. nuolaida tonažo rinkliavai, patvirtinti ir kiti rinkliavų pokyčiai.
„Kryptingai dirbame siekdami pritraukti naujas rinkas, papildomus krovinių srautus, tarp jų ir tokius krovinius, kurie laivais atgabenami į Klaipėdą ir vėliau jūra išplukdomi įvairiomis kryptimis. Nuolat ieškome galimybių, kad pritrauktume krovinių iš jūros pusės – dalis jų skirta visam regionui, dalis Lietuvai. Neabejojame, kad rinkliavų korekcijos bus naudingos pačiam uostui ir visiems, dalyvaujantiems jūrinėje prekyboje“, – pranešime spaudai pažymi Algis Latakas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius.
Minėtu Vyriausybės nutarimu patvirtinti ir kiti Klaipėdos jūrų uosto rinkliavų taikymo pokyčiai. Įvedama tonažo rinkliava už ratines transporto priemones, gabenamas AB Smiltynės perkėlos keltais. Ratinių transporto priemonių apmokestinimas sudarys taršos valdymo ir ekologiškesnio keliavimo Kuršių nerijoje pasirinkimo prielaidas.
Kad atitiktų ES direktyvas, koreguojama sanitarinė rinkliava, naikinama navigacinė rinkliava bei patvirtinti kiti pokyčiai supaprastins uosto rinkliavų administravimą – bendras rinkliavų dydis dėl šių pasikeitimų nepakis.
Dalis KVJUD tonažo rinkliavos turi būti sumokama miestui, nes jo gatvės yra paverstos uosto krovinių koridoriumi. Taip pat dalis KVJUD surenkamos sanitarinės rinkliavos turi būti sumokama miestui, nes tyrimais, matavimais įrodyta, kad laivų generuojamą taršą patiria ir miesto gyvenamos teritorijos. Gaila, kad miesto valdžia nekelia sau tokios siekiamybės dialoge su KVJUD, Susisiekimo m-ja, Vyriausybe, Seimo nariais. Gaila, kad tokie klausimai nerūpi klaipėdiečių išrinktiems Seimo nariams, nes tokie miestui būtini įstatymų keitimai yra mūsų seimūnų darbas. Tačiau džiugu, kad visi springdami iš džiaugsmo krykštauja apie Baltijos pr. estakadą, reikalingą uosto krovinių transportui visų pirma. Ir palaimingai tyli apie pietinį aplinkkelį, kuris bent dalį sunkaus transporto nuimtų nuo Šilitės pl, Jūrininkų pr. O kad uostui pasiimant Nemuno g. buvo žegnotasi, kad ji bus vidine uosto krovinių arterija – tai pažadėsi eilinį kartą patiešysi, netesėsi negriešysi.