Pirmąja elektrine kregžde Klaipėdos uoste gali tapti „Smiltynės perkėlos” keltas

Svarbu, Uostas ir jūra
Avatar photoArtūras Šulcas
2022-01-24

Kritikuota dėl to, kad keleivius ir automobilius per Kuršių marias kelia dyzeliniai varikliais varomais keltais taip padidindama oro taršą Klaipėdos miesto centre, valstybės valdoma AB „Smiltynės perkėla” užsakė elektra varomo keleivinio kelto įsigijimo ir panaudojimo galimybių studiją.

Sutartis dėl tokios studijos parengimo pasirašyta su Klaipėdoje registruota antrine Vakarų laivų gamyklos įmone „Western Baltic Engineering”.

Pernai liepą Vakarų Baltijos laivų statykloje buvo pakrikštytas naujas 6,5 mln. eurų atsiėjęs dyzelinis Smiltynės perkėlos keltas „Klaipėda“. Martyno Vainoriaus nuotr.

Studija turėtų būti parengta iki birželio vidurio. Norima, kad elektrinis laivas galėtų perkelti 300 keleivių ir 160 dviračių, galėtų dirbti ledo sluoksniui mariose esant iki 30 cm. 

Studijos tikslas – išsiaiškinti ir nustatyti technines bei ekonomines galimybes „Smiltynės perkėlai” įsigyti ir eksploatuoti elektra varomą keltą. O taip pat – nustatyti preliminarią  jo statybos ir infrastruktūros krante įrengimo kainą, įvertinti poveikį aplinkai ir ekonominį efektyvumą – t. y. atlikti kaštų ir naudos analizę.

„Didėjantis laivų eismo intensyvumas, ne visada subalansuota ir darni laivybos plėtra Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste, laivų skaičiaus didėjimas ir dėl to didėjantis teršalų (azoto oksidų, kietųjų dalelių, anglies monoksido, sieros, sunkiųjų metalų ir kt.) kiekis, laivų išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio didėjimas, priklausomybė nuo naftos ir jos produktų, neigiamas poveikis aplinkai ir daugybė kitų veiksmų skatina ieškoti alternatyvių sprendimo būdų laivybos sektoriaus problemoms spręsti”, – taip apibūdinami studijos poreikį lemiantys veiksniai.

Dokumentuose taip pat teigiama, kad Lietuvoje verslo susidomėjimas elektra varomais laivais yra vangus. Pabrėžiami tokių laivų statybos iniciatyvos koordinacijos, jų įkrovimo infrastruktūros įsigijimų skatinimo stoka.

Pernai liepą Vakarų Baltijos laivų statykloje buvo pakrikštytas naujas 6,5 mln. eurų atsiėjęs dyzelinis Smiltynės perkėlos keltas „Klaipėda“. Tada paklaustas, kodėl pasirinko statyti dyzelinu varomą keltą, įmonės vadovas Mindaugas Čiakas teigė, jog dyzeliniai varikliai tobulėja, o šio kelto dyzelinės jėgainės atitinka aukščiausius gamtosauginius reikalavimus. M. Čiakas tada taip pat užsiminė, jog ateityje planuojama dar vieno, galbūt jau elektra varomo kelto statyba.

Tuo metu Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, kurianti „Žalioji uosto koncepciją”, neseniai paskelbė dyzelinio šiukšlių surinkimo laivo statybos techninių specifikacijų projektą ir laukia pastabų bei pasiūlymų.

Gruodį buvo pranešta, kad „Western Baltic Engineering“ inžinierių komanda sukūrė elektrinį baržų stūmiką. 2019-ųjų pabaigoje ši bendrovė pristatė autonominio elektra varomo kelto dizaino prototipą. Tada skelbta, kad toks keltas galėtų gabenti apie 600 žmonių ir 40 lengvųjų automobilių arba 1 000 keleivių vienu metu. Laivo judėjimo greitis siektų iki 12 mazgų (apie 21 km/h).

Žymos: |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

Perkėlos krantinių rekonstrukcijos projektui - aukso medalis

Klaipėdos jūrų uosto direkcijos investicijų projektui Naujojoje perkėloje Lietuvos pramonininkų konfederacijos kasmetiniame konkurse „Lietuvos metų gaminys“ skirtas aukso medalis. „Klaipėdos ...
2024-12-11
Skaityti daugiau

Miestas

Klaipėdos savivaldybė plaukioja laike

Lapkričio 12 d. Klaipėdos savivaldybė su rangovu pasirašė papildomą susitarimą, kad nuo šių metų liepos 1 d. stabdomas Smiltynės g. ir ...
2024-11-29
Skaityti daugiau

Verslas

„Smiltynės perkėlai“ toliau vadovaus Mindaugas Čiakas

Valstybės valdomos AB „Smiltynės perkėla“ valdyba dar vienai penkerių metų trukmės kadencijai įmonė vadovu paskyrė Mindaugą Čiaką. Anot bendrovės pranešimo, ...
2024-10-02
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This