Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2022-01-20 |
Pirmos instancijos teismas atmetė bendrovės „Scania Lietuva“ pretenzijas dėl uostamiesčio savivaldybės valdomos UAB Klaipėdos autobusų parkas (KAP) paskelbto elektrobusų išperkamosios nuomos konkurso.
KAP pirmą kartą tokį konkursą buvo paskelbusi dar pernai vasarį, nes 2020-ųjų liepą Klaipėdos taryba nusprendė, jog 2021 m. miestas turėtų įsigyti 10 ekologiškų, elektra varomų autobusų, o vėliau bendrovė gavo raštišką akcininko – Savivaldybės administracijos – pasiūlymą organizuoti tokių autobusų įsigijimo procedūras.
Šiam konkursui pasiūlymus pateikė trys dalyviai, tačiau vasarą nuspręsta viešąjį pirkimą nutraukti, nes buvo sulaukta įvairių skundų, pretenzijų, pastebėjimų.
Naują konkursą KAP paskelbė pernai spalį – bendrovė pageidauja įsigyti 10-ies elektra varomų autobusų 10 metų veiklos nuomos paslaugą, kuri apimtų ir jų nepertraukiamai eksploatacijai užtikrinti reikalingas paslaugas, įrangą, reikiamos pakrovimo infrastruktūros įrengimą ir palaikymą, techninį aptarnavimą, KASKO draudimą ir elektros energijos tiekimą. Potencialiems tiekėjams keltas ir reikalavimas naudoti atsinaujinančių šaltinių elektros energiją. Taip pat KAP nurodė, jog priims pasiūlymus tik dėl lėto įkrovimo autobusų.
Visgi pretenzijų sulaukė ir šis konkursas, o bendrovė „Scania Lietuva“, kurios pretenzijos nebuvo patenkintos, kreipėsi ir į Klaipėdos apygardos teismą.
„Scania Lietuva“ įsitikinimu, teisės aktams prieštaravo konkurso sąlyga, kad autobusų atitikimas europiniams standartams bus vertinama tik sutarties vykdymo metu (KAP tokią sąlyga aiškino tuo, kad pasiūlymus galima pateikti ir dėl šiuo metu dar nesukurtų (negaminamų) autobusų).
Nepatiko šiai įmonei ir KAP noras pirkti „itin skirtingas paslaugas”, kurių visų įprastai vienas tiekėjas neteikia. Pabrėžta, kad elektros energijos tiekimas nėra susijęs su autobusų nuoma. „Scania Lietuva“ nuomone, KAP, sujungdamas kelių itin skirtingų paslaugų pirkimą į vieną, apribojo tiekėjų galimybes dalyvauti tokiame konkurse.
Įmonė kėlė ir kitokias pretenzijas – esą KAP nenurodo kokiomis sąlygomis turi būti užtikrinta ne mažesnė nei 300 km pakrauto autobuso rida; kad reikalavimas dėl tokios ridos yra neproporcingas ir kt.
Bylą išnagrinėjusi teisėja Larisa Šimanskienė konstatavo, kad tokios pretenzijos yra nepagrįstos.
„Tiek tiekėjui, pirkime siūlančiam jau pagamintus autobusus, tiek tiekėjui, siūlančiam dar nepagamintus autobusus, keliami vienodi reikalavimai”, – rašoma teismo sprendime, akcentuojant, kad tiekėjai turės pateikti ne mažesnę kaip 50 000 eurų sumos užstato garantiją, banko garantiją arba pirmojo pareikalavimo laidavimo draudimą.
Teismas pabrėžė, kad praktikoje yra taikomas ir toks modelis, kai perkamas visas paslaugų kompleksas, nors populiariausias variantas ir yra pirkti atskirai elektrobusus, o kitu konkursu – įkrovimo infrastruktūrą bei elektros energija. Tad teismas padarė išvadą, kad visi pirkimo dalyviai turės pasitelkti nepriklausomą elektros energijos tiekėją ir konkurse dalyvaus lygiaverčiais pagrindais.
Tai pat teismas konstatavo, kad iš KAP pateiktų duomenų apie maršrutų ilgius nėra pagrindo daryti išvados, jog 300 km ridos reikalavimas yra neproporcingas.
Atmesdamas „Scania Lietuva“ skundą teismas iš jos KAP priteisė 7 038 Eur bylinėjimosi išlaidų. Toks sprendimas dar gali būti skundžiamas Apeliaciniam teismui.
ATNAUJINTA. Kol įsiteisės šis sprendimas lieka galioti laikinosios apsaugos priemonės – draudimas KAP sudaryti pirkimo sutartį, o jei ji sudaryta – nurodymas sustabdyti jos vykdymą.
KAP paprašė Apeliacinio teismo panaikinti šias laikinąsias apsaugos priemones. Ketvirtadienį šį skundą išnagrinėjusi Apeliacinio teismo teisėja Romualda Janovičienė jį atmetė – laikinosios apsaugos priemonės liko galioti.
INFORMACIJA
Šiuo metu Klaipėdos gatvėmis kursuoja du „Dancer“ elektrobusai, kuriuos KAP už 665 tūkst. eurų įsigijo 2019 m. pavasarį. Šiuos autobusus pagamino Lietuvos ir Vokietijos kapitalo bendrovė „Vėjo projektai“.
Gruodžio 22-ąją Klaipėdos taryba pritarė sprendimui pirkti 6 elektrinius autobusus, kuriems iš miesto biudžeto reikės 617,65 tūkst. eurų. Likusią dalį – 3,5 milijono eurų bus skirta iš Europos Sąjungos fondų.
Klaipėda iki 2030 metų iš viso ketina įsigyti 49 elektrobusus.
Parašykite komentarą