Klara „Spragtuke“ – jaunų balerinų svajonių išsipildymas

Veidai
Avatar photoAtvira Klaipėda
2021-12-17

Piotro Čaikovskio „Spragtukas“ žadina gražias viltis ne tik juo besigrožinčiai publikai. Jį šokantiems baleto artistams galimybė atlikti vaidmenis šiame spektaklyje – tai kone gyvenimo svajonės, karjeros vilčių išsipildymas.

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro „Spragtuke“ kaip Klaros šiemet debiutuos dvi perspektyvios jaunos baleto artistės, kurioms šis vaidmuo – neeilinis įvykis jų gyvenime ir karjeroje. Vilniuje Klaros partiją pirmą kartą atliko Oleksandra Borodina. Klaipėdos „Švyturio” arenoje gruodžio 22 d. kaip Klara pirmą kartą prisistatys Iryna Suslo.

Kas nesvajoja tapti Klara?
O. Borodina su Romanu Semenenko spektaklyje „Romeo ir Džuljeta“. KVMT nuotr.

Pasak O. Borodinos, „Spragtukas“ jai visų pirma asocijuojasi su žiemos, ypač Kalėdų meto, stebuklais.

„Spragtuko“ dėka bet kuris žmogus turi galimybę, kad ir trumpam, grįžti į vaikystę. Klaipėdos „Spragtukas“ publikai pasakoja laimingą pasaką. Ji kiekvienam kitokia ir tuo pačiu teikianti dar daugiau gražių jausmų. Jūsų kiekvieno pasaulis – unikali laiminga pasaka. Būkite tikri“, – juokiasi ji.

Pirmą kartą šį baletą ji išvydo scenoje, šokdama kordebalete, kai dar mokėsi baleto mokykloje.

„Manau, kad nėra mergaitės, kuri nesvajotų tapti Klara. Ir aš seniai svajojau pasimatuoti mergaitės Klaros vaidmenį ir pasijusti pasakos dalimi. Šis vaidmuo sudėtingas tiek aktoriniais, tiek gero fizinio pasirengimo reikalaujančiais niuansais. Juk vieno spektaklio metu pagrindinė veikėja turi parodyti visą išgyvenimų spektrą – nuo vaikiško naivumo, kaprizų iki jaunos merginos, patiriančios nuoširdžią pirmą meilę, jausmų“, – tikina O. Borodina.

Jaunoji baleto artistė sako, kad „Spragtuką“ sukūręs P. Čaikovskis – genijus, su kuriuo nepasiginčysi, nes jo muzika nepriekaištinga.

„P. Čaikovskio muziką labai mėgstu. Kad ir kokį iš jo sukurtų baletų klausytum, visi nuostabūs, o „Spragtuko“ garsai tarsi perteikia publikai kiekvieną baleto veikėjų išgyvenamą emociją“, – sako ji.

Šiais metais O. Borodina drauge su kolega Romanu Semenenko buvo nominuoti „Auksiniams scenos kryžiams“ kaip geriausi 2020 metų šokėjai. Baleto artistai pripažinimo sulaukė po pasirodymo Roberto Bondaros sukurtame šokio spektaklyje „Faustas“ (pagal J. W. von Goethe‘s dramą).

2016 m. O. Borodina užėmė 1-ąją vietą festivalyje „Totem Dance Solo“ Kijeve bei tarptautiniame konkurse „Tanzolymp“ Vokietijoje, o 2018 m. šiame konkurse užėmė 3-ąją vietą. 2018 m. ji tobulino šokio techniką „M&G“ tarptautinėje baleto vasaros mokykloje Drezdene. 2020 m. baigė baleto specialybę Kijevo Serge’o Lifario choreografijos kolegijoje ir nuo to laiko dirba Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre (KVMT). Tarp svarbiausių jos vaidmenų, sukurtų KVMT – Sokolina „Altorių šešėly“, Drebulė „Eglėje žalčių karalienėje“, Margarita „Faustas“, Džuljeta „Romeo ir Džuljeta“.

Garbė ir atsakomybė

Pasak Irynos Suslo, „Spragtukas“ – metų sandūros stebuklas, kai mergaitei padovanotas medinukas virsta svajonių princu.

„Svajonių išsipildymas – tai džiaugsmas ir laimė, tarsi įsikūnijęs naujametinis stebuklas. Prisimenu, pirmą kartą išvydau spektaklį „Spragtukas“ būdama dar visai maža. Mane į spektaklį, rodytą Ukrainos nacionaliniame operos ir baleto teatre Kijeve, nusivedė močiutė. Manau, kad kiekvienas teatras repertuare tiesiog privalo turėti „Spragtuką“, kuris padeda tinkamai pasitikti gražiausias šventes. „Spragtukas“ – tai spektaklis, kuriame šokti svajoja kiekvienas baleto artistas, tad man didelė garbė ir atsakomybė šokti pagrindinės veikėjos Klaros partiją. Juk man patikėta misija perteikti choreografo sumanymus ir kompozitoriaus muzikoje užkoduotas emocijas ir mažiems, ir dideliems žiūrovams“, – sako jaunoji baleto artistė.

I. Suslo pasakoja, kad Klaros partija pasižymi sudėtingumu.

„Klara spektaklio metu patiria daugybę įvairiausių išgyvenimų. Ne visi jie pozityvūs. Reikia įdėti daug jėgų, norint įtikinamai pavaizduoti baimę ir kitus negatyvius jausmus. Ruoštis šiai partijai pradėjau nuo apmąstymų, įsijautimo į mažos mergaitės, pakliuvusios į nepažįstamą, bauginantį pasaulį, pojūčius. Labai padeda P. Čaikovskio sukurta muzika: ji nuolat skamba repeticijų metu. Atliekant šią partiją, reikia geros klasikinio šokio technikos ir puikios fizinės formos. Be šių komponentų nepavyks atlikti publikos taip laukiamų ir spektaklio ašimi tapusių baleto numerių. Baletas reikalauja tikslaus ir gryno atlikimo, antraip kiekvienas galėtų būti baleto artistu, o ši profesija nebūtų tokia išskirtinė ir aukštai vertinama“, – teigia baleto artistė.

Svarbiausi I. Suslo vaidmenys KVMT yra Sokolina „Altorių šešėly“, Eglė „Eglėje žalčių karalienėje“, Elena „Fauste“, solistė „Stabat Mater“/ „Šventajame pavasaryje”.

Žymos: | | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Veidai

Rūta Bunikytė: „Matilda“ skatina įveikti gyvenimo sunkumus“

Vasario 14 ir 15 d. Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras pakvies į miuziklo visai šeimai „Matilda“ pagal Roaldo Dahlio knygą premjerą. ...
2025-01-20
Skaityti daugiau

Kultūra

Metus pradės su Čiurlioniu ir Beethovenu

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras (KVMT), kaip ir visa Lietuva, šiais metais minės vieną reikšmingiausių šalies nacionalinei kultūrai sukakčių – Mikalojaus ...
2025-01-02
Skaityti daugiau

Kultūra

Klaipėdoje - išskirtinė galimybė pamatyti lenkų operos šedevrą

2025 m. balandžio 5-ąją Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro scenoje bus pirmą kartą Lietuvoje parodytas lenkų kompozitoriaus modernisto Karolio Szymanowskio (1882–1937) ...
2024-12-13
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This