Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2021-12-10 |
Susisiekimo ministras Marius Skuodis penktadienį pareiškė sunkiai įsivaizduojantis, kaip po ažiotažo dėl į Lietuvą toliau važiuojančių baltarusiškų trąšų toliau galėtų dirbti Klaipėdos uosto vadovybė, o „Lietuvos geležinkelių“ valdyba esą turi įvertinti vadovybės veiksmus.
„Žiniasklaidoje paskelbta informacija, kad „Lietuvos geležinkeliai“ sąmoningai ieškojo kelių, kaip apeiti JAV sankcijas ir tęsti bendradarbiavimą su „Belaruskalij“, daro dar daugiau žalos. Lietuvos Vyriausybės pozicija Baltarusijos atveju yra aiški ir vieninga. Natūralu, kad valstybės valdomos įmonės turi taip pat laikytis tokios pat vertybinės pozicijos. Dabar jau pats nesu tikras, kiek „Lietuvos geležinkeliai“, iš pradžių visiems tvirtinę, kad jie negali nutraukti trąšų vežimo, iš anksto dėjo pastangas rasti kelius, kaip įgyvendinti sankcijas. Todėl atsakingai pareiškiu, kad įmonės Valdyba privalo skubiai įvertinti visus susijusius Geležinkelių vadovybės veiksmus. Tai ką tik pasakiau ir susitikime M. Bartuškai. Taip pat sunkiai įsivaizduoju, kaip šiame kontekste toliau galėtų dirbti Klaipėdos uosto, per kurį kraunamos baltarusiškos trąšos, vadovybė. Vertinsiu situaciją ir savo komandoje, ministerijoje. Kadangi Vyriausybės nacionalinio saugumo komisija vakar dar nepradėjo sandorio patikros, Vyriausybei pats teikiu įstatymo ir Vyriausybės nutarimo projektus dėl sankcijų įgyvendinimo nacionaliniu lygiu, kurie šiandien atsidurs ant visų Vyriausybės narių stalo. Tikiuosi, kad kartu su už sankcijų politiką atsakinga Užsienio reikalų ministerija mes greitai priimsime optimalų sprendimą ir trąšų gabenimas per Lietuvą sustos. Šiandien susitinkame ir su G. Landsbergiu. Šiuo skandalu neabejotinai džiaugiasi Lietuvai priešiškos jėgos. Bet kiekvienoje krizinėje situacijoje turime galimybę ir priimti reikalingus sprendimus, ir išsikuopti namus. Jei kas vis dar klaus, apie savo asmeninę politinę atsakomybę viską jau esu pasakęs vakar”, – penktadienį savo paskyroje socialiniame tinkle „Facebook” parašė M. Skuodis.
Tiriamosios žurnalistikos centro „Siena“ turimi duomenys rodo, kad „Lietuvos geležinkelių“ vadovybė pati aktyviai ieškojo kelių, kaip tęsti darbą ir finansinius santykius su Baltarusijos trąšų milžine „Belaruskalij“, kreipėsi į fintech įmones, klausdama, ar šios galėtų aptarnauti atsiskaitymus.
„Susisiekimo ministras yra tiesioginis Uosto direkcijos generalinio direktoriaus vadovas, tad į jo nuomonę yra įsiklausoma ir ji yra gerbiama. Situacija yra analizuojama. Mūsų nuomone, įmonė jokių pažeidimų nėra padariusi“, – 15min atsiųstame komentare cituojamas Algis Latakas, Uosto direkcijos generalinis direktorius.
Ponas jum su galvike nėr gerai …
nes kai dviejų strateginių Valstybinių įmonių vadovai kalba baltarusių režimo lūpomis tai yra žiauru.
sankcijos iš esmės neturi efekto.Anot jo, sankcijos „Belaruskalij“ nėra efektyvios ir kitose partnerių valstybėse, pavyzdžiui, Norvegijoje.
„Šiandien yra gausybė pavyzdžių – Norvegijos įmonė, kuri tas trąšas perka. Tai yra NATO partneris, valstybinė įmonė, kurios dalis akcijų priklauso JAV, 16 proc. akcijų priklauso JAV fondui. Ji perka tas trąšas, reiškia, ji nevykdo sankcijų“, – nurodė G. Landsbergis.
Kalbėjomės su ta įmone, klausėme, kaip jie vertina tai. Jie sako, kad jiems tos sankcijos nėra taikomos“, – pridūrė ministras.
Siūlyčiau pačiam nepirkti Kinijos režimo gaminių. Vaikščiosi su vyžomis, skambinsi Smolno laikų telefonu ir galėsi jausti nenutrūkstamai besitęsiantį laisvės orgazmą.