
Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2021-12-06 |
Iš Klaipėdos tarybos prašoma daugiau nei pusės milijono eurų, skirtų keliems naujiems visiškai elektriniams autobusams, kurie netolimoje ateityje kursuotų miesto gatvėse.
Klaipėdos savivaldybė tokiam apsipirkimui ryžosi vasarą gavusi kvietimą iš Susisiekimo ministerijos, pagal kurį siūloma atnaujinti viešojo transporto parką ir tam iš Europos Sąjungos fondų gauti paramą, kuri padengtų didžiąją dalį išlaidų.
Uostamiesčio parengtame projekte nurodoma, kad galima pirkti 6 visiškai elektrinius 150 vietų autobusus, tam iš savivaldybės biudžeto reikėtų 617 tūkst., o ES skirtų iki 3,5 milijono eurų.
„Tarybos pritarimą norėtume gauti gruodį, sausį parengti pirkimo dokumentus, o paraišką pateikti – iki kovo pabaigos. – Sakė savivaldybės projektų skyriaus vedėja Elona Jurkevičienė. – Pagal mūsų planą, nauji autobusai į miesto gatves turėtų išriedėti 2023 metų liepą.“
Parengtame Tarybos sprendimo projekte nurodoma, kad savivaldybės pinigai būtų panaudoti avansui, kurio reikėtų konkurso būdu pasirinktam autobusų gamintojui. Administracijoje pritarimas idėjai jau gautas, dabar jo prašoma Tarybos komitetų.
Projekte partnerio teisėmis dalyvautų UAB Klaipėdos autobusų parkas (KAP), kuris iš savo biudžeto įsipareigotų skirti 212 tūkst. eurų įkrovimo stotelėms įrengti, bendrovė įgis nuosavybės teisę į autobusus.
Kiekvieno iš jų vertė – apie 514 tūkst. eurų.
„Rinkoje šiuo metu siūlomi dviejų tipų visiškai elektriniai autobusai. Pirmieji yra greitai įkraunami ir su baterija nuvažiuojantys apie 100 kilometrų. Jiems reikalingi pantografai – specialūs įkrovimo įrenginiai. Taip pat yra lėtojo krovimo autobusai, jų baterijos įmonės teritorijose esančiose stotelėse pildosi per naktį, o kitą dieną gali nuvažiuoti ne mažiau kaip 300 kilometrų. Greičiausiai bus perkamos šio tipo transporto priemonės, nes naktį galima išnaudoti baterijų krovimui“, – „Atvirai Klaipėdai“ sakė KAP vadovas Vaidas Ramanauskas
Bendrovė atskiru viešuoju pirkimu planuoja įsigyti 10 naujų elektrinių autobusų.
Miesto gatvėse šiuo metu kursuoja 2 visiškai elektriniai autobusai – klaipėdiečių gaminami „Dancer“, kurie specialiose stotelėse įkraunami per 7 minutes, o gautos energijos užtenka 60 kilometrų atstumui nuvažiuoti.
Kaip nurodoma siūlymo projekte, daugiau tokio tipo autobusų dar labiau sumažintų taršą mieste.
ATNAUJINTA. Tačiau toks sprendimo projektas pirmadienį užstrigo jau miesto Tarybos Miesto plėtros ir strateginio planavimo komitete. Šio posėdžio metu liberalei Alinai Velykienei pasiteiravus, kiek įsigijus tokius autobusus ateinančius penkerius metus miestui kainuos vadinamoji ekologinė rida, tokių duomenų negalėjo pateikti nei E. Jurkevičienė, nei Savivaldybės administracijos Transporto skyriaus vyriausioji specialistė Lina Žemaitytė.
Minėtoji ekologinė rida iš miesto biudžeto šiuo metu yra kompensuoja dėl to, kad paskutiniojo, dar 2014 metais, skelbto konkurso metu vežėjai pasiūlytuose tarifuose dar nebuvo įvertinę visiškai naujų ekologiškų transporto priemonių eksploatavimo kaštų. Jų vežėjams mokamas tarifas už nuvažiuotą ridą jau nepadengia.
Nesulaukus minėtojo atsakymo, iš šio komiteto narių už tokį sprendimo projektą balsavo tik konservatorius Andrius Petraitis, o visi kiti susilaikė.
Šiandien privatūs vežėjai aptarnauja du trečdalius Klaipėdos rinkos. Jie nebuvo pakviesti dalyvauti gaunant „nemokamus” elektrinius autobusus. Ar tai sąžininga iš savivaldybės pusės? Tokiu būdu jie vejami lauk iš būsimo konkurso vežėjui parinkti. Savivaldybė numatys konkurso sąlygose- turėti elektrinius autobusus. Šiandien net už nulinę ridą privatiems vežėjams nekompensuojama. Ką tai reiškia. Dujinių autobusų pildymas yra tik autobusų parke. Privatūs vežėjai privalo nuvažiuoti iki autobusų parko, užsipildyti ir grįžti į maršrutą. Jie patiria nuostolį. Duodama žalią šviesą tik savo įmonei, savivaldybė elgiasi nesąžiningai kitų rinkos dalyvių atžvilgiu.
Olandijoje net provincijoje po kaimus važiuoja elektriniai autobusai, o mums vis dar kyla klausimų. Matyt mes protingesni
Duoda – imk. Muša – duok atgal. Norėtųsi tiems politikams duoti ne tik į minkštą vietą… Miestui pasiūlė dovanų 3,5 mln. (6 elektrinius autobusus) ir kažkam kyla minčių neimti??? Koks skirtumas, kiek kainuos jų amortizacija. Pagal ES direktyvas vis tiek reikės pirkti elektrinius busus, tik jau už savus. O amortizacija bus ta pati. Čia jau dviejų savivaldybės įmonių reikalas – ne pirmas kartas, KLAP su KKT susitars.
Gerbiamasis, o kam tada tie tarybos nariai apskritai reikalingi? Jei kažkokie KKT ir KLAP susitars ir dar čia ne pirmas kartas pasirodo? Miestiečiams įdomu žinot, kas kompensuojama. Kodėl kiti vežėjai nedalyvauja paramos gavime, gal jie neinformuoti, kad 100 proc kompensuojama?
Gaminant tas baterijas išleidžiama labai daug taršos, o baigus jas eksplotuoti taip pat nėra kur jų dėti, utilizuoti, jos neperdirbamos !
Taip kad tarša niekur nedingsta, tik pakeičia savo buvimo vietą !
kas nors klausė, ko jie nori? Elektromobilių gamyba labiausiai teršia aplinką (jau trys jų gamintojai atsisakė).
Kam klausti, reikia duot kai kam uždirbti!
Seniai zinomas faktas kad kvepuoti vidaus degimo varikliu ismetamosiomis dujomis yra kur kas sveikiau negu baterijos