Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2021-11-26 |
Likus mažiau nei dviem savaitėms iki JAV trąšų gamintojai „Belaruskalij“ pritaikytų sankcijų įsigaliojimo Lietuvos susisiekimo ministras Marius Skuodis mano, kad baltarusiškos trąšos per Lietuvą gali būti dar gabenamos ir po gruodžio 8 d.
„Tikėtina, kad nesustos, nes yra ir tam tikri apmokėjimai už išankstines sąlygas ir panašiai, bet čia priklauso nuo labai daugelio aplinkybių“, – sakė penktadienį Klaipėdoje lankęsis ministras.
Pasak jo, ar tranzitas vyks, priklauso nuo to, ar bankai leis atsiskaitymus ir nuo to, ar keisis pačios sankcijos.
„Girdite apie diskusijas Europos Sąjungos lygmeniu, lygiai taip pat girdite apie papildomas diskusijas JAV. Čia galimi du variantai: galimas sankcijų stiprinimas, tikrai yra įmanomas ir griežtesnis sankcijų išaiškinimas, kad neliktų jokių pilkųjų zonų, dėl kurių vyksta daug diskusijų. Šiuo metu daug kas vyksta. Kaip bus ateityje – matysime“, – sakė M. Skuodis.
Tuo metu Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas Vaidotas Šileika mano, jog gruodį jau gali būti gali būti tam tikras žymus krovinių srauto kritimas, nors tikrasis krovinių srauto sumažėjimas aiškiau gali pasimatyti ir vėliau.
V. Šileika taip pat patvirtino ir permainas kiniškų krovinių sraute.
„Ką mes dabar stebime, tai yra sumažėjęs eksportas iš Lietuvos į Kiniją. Jis praktiškai stoja. Kol kas importas į Lietuvą kinietiškų prekių ar krovinių yra nesustojęs. Kol kas mes negirdime apie kažkokias priemones, kurių būtų imtasi dėl tų krovinių stabdymo. Bet aš manau, kad čia procesas gali būti inertiškas ir galbūt tą mes sužinosime šiek tiek vėliau, o kol pajausime, dar praeis tam tikras laiko tarpas, nes tam tikri kroviniai, kurie išsiunčiami iš Kinijos, Lietuvą pasiekia po kelių mėnesių“, – sakė V. Šileika.
Kiniški kroviniai sudaro apie 30–40 proc. viso konteineriais per Klaipėdos uostą gabenamų krovinių srauto, tuo metu lietuviškų krovinių eksportas į šią šalį sudarė tik labai nedidelę uosto apyvartos dalį.
Parašykite komentarą