Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2021-11-17 |
Aplinkos ministerija skelbia, kad atsižvelgdama į gautas pastabas ir kitų šalių patirtį siūlys apskritai atsisakyti automobilių registracijos mokesčio, palikdama tik kasmet mokamą automobilių taršos mokestį. Teigiama, kad pritarus tokioms įstatymo pataisoms 54 proc. automobilių savininkų metinio taršos mokesčio mokėtų ne daugiau 100 eurų.
Nors mokesčio įsigaliojimo data planuojama 2023 m. sausio 1 d., visi apmokestintų automobilių savininkai iki 2024 m. gruodžio 31 d. mokėtų lengvatinį 50 proc. tarifą.
50 proc. mokesčio lengvata būtų taikoma piniginę socialinę paramą gaunantiems gyventojams, neįgalų asmenį prižiūrinčioms šeimoms ir 64 metų amžiaus sulaukusiems automobilio savininkams. Nuo taršos mokesčio numatoma atleisti neįgaliesiems pritaikytus automobiliai. Kaip ir pirminiame įstatymo projekte, metinio mokesčio dydis būtų apskaičiuojamas pagal tą pačią formulę ir priklausytų nuo transporto priemonės išmetamų teršalų kiekio. Tarifai atitinkamai didės pagal automobilio taršos parametrus – išmetamo anglies dioksido vertę ir oro taršos koeficientą (variklio „Euro“ standartą). Kaip ir anksčiau, lieka tos pačios neapmokestinamo anglies dioksido grindys – tai yra 130 g/km.
Aplinkos viceministrė Gintarė Krušnienė tikina, kad pereinamasis laikotarpis sudarys patogias sąlygas pasikeisti automobilius į mažiau taršius ir reikšmingai sumažinti mokesčio sąnaudas arba išvis jo nemokėti. Žadama, kad valstybė gyventojų pasirinkimą keisti savo transporto priemones į mažataršes toliau rems subsidijomis.
„Po viešųjų konsultacijų su visuomene ir ministerijomis nutarėme, kad vienas mokestis atitiks tuos pačius tikslus – skatins vairuotojus rinktis mažiau teršiančias, mažiau kuro naudojančias transporto priemones, kad visi kolektyviai mažintume automobilių sukeliamą taršą ir gyventume švaresnėje aplinkoje. Kartu automobilių savininkams suteikiame daugiau laiko pasiruošti ir priimti racionaliausią sprendimą, nes automobilių tarša visa apimtimi bus apmokestinta tik 2025-aisiais“, – pranešime spaudai cituojama Gintarė Krušnienė.
Suderintą ir atnaujintą Motorinių transporto priemonių taršos mokesčio įstatymo projektą Vyriausybė svarstys ateinantį trečiadienį, vėliau dėl jo balsuos Seimas.
Lietuva ir Estija – paskutinės dvi Europos Sąjungos valstybės, kurioje iki šiol netaikomas metinis (naudotojo) mokestis.
Tai ne taršos mokestis, jis nieko bendro neturi su taršos mažinimu, tai aš pavadinčiau fašistuojančių politikų, galimai net apsvaigusių nuo narkotikų sugalvotu mokesčiu. Argumentai, kuriais remiantis bandoma įvesti šį mokestį prieštarauja mokslinių tyrimų rezultatams. Tai būtų mokestis už automobilio turėjimą.