Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2021-11-05 |
AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanija („Klasco”) praneša, jog kreipėsi į Aplinkos apsaugos departamentą dėl leidimo pakrauti ir išgabenti iš sausakrūvio uosto terminalo šiuo metu jame laikomą geležies rūdą.
Pranešama, jog jei leis oro sąlygos, laivų krova numatoma šį savaitgalį, pradedant penktadieniu, ir lapkričio 11-14 dienomis.
Aplinkos apsaugos departamentas (AAD) savo ruožtu skelbia įvertinęs, kad „Klasco” teritorijoje laikomo geležies rūdos krovinio išgabenimas „labiau atitiktų aplinkosauginius tikslus ir visuomenės viešąjį interesą”, todėl ir priėmė sprendimą leisti įmonei išgabenti krovinį „ir taip pašalinti taršos
židinį apskritai”.
„Geležies rūdos krovos veikla visa apimtimi galės būti atnaujinta tik kai KLASCO įvykdys visas AAD privalomajame nurodyme nustatytas sąlygas.
AAD Klaipėdos valdyba sprendimą priėmė pirmiausia atidžiai įvertinusi KLASCO prašyme pateiktus argumentus ir oro taršos mažinimo priemones geležies rūdos pakrovimui į laivus ir išgabenimui. Klaipėdoje laikomo geležies rūdos krovinio išvežimui taip pat keliama sąlyga, kad įmonė, vykdydama geležies rūdos pakrovimą į laivus, turės griežtai laikytis numatytų oro taršos mažinimo priemonių, todėl geležies rūdos dalelės nepateks už įmonės veiklavietės ribų ir neterš statinių ir kitų paviršių. Numatyta, kad, sutrikus bet kokiam numatytų taršos mažinimo priemonių veikimui ar pastebėjus dalelių matomą sklaidą už įmonės teritorijos ribų, KLASCO privalės nutraukti krovos darbus nedelsiant. Be to, KLASCO ne tik privalės vykdyti nepertraukiamą stebėseną, bet ir turės sudaryti galimybę ir Aplinkos apsaugos agentūrai vykdyti nepertraukiamus aplinkos oro užterštumo kietosiomis dalelėmis matavimus mobiliąja laboratorija tam, kad būtų įsitikinta, jog kietosios dalelės nepateks į aplinką”, – rašoma pranešime.
Teigiama, kad AAD Klaipėdos valdybos pareigūnai operacijos metu stebės oro taršos duomenis ir, bendradarbiaudami su meteorologine stotimi, tikrins, kad gabenant krovinį vėjo stiprumas neviršytų nustatyto 15 m/s greičio. Apie visus darbus įmonė privalės pranešti AAD Klaipėdos valdybai, prieš juos pradedant, kad būtų užtikrinta kontrolė.
Anot AAD, išgabenus šiuo metu esančią geležies rūdą „Klasco” negalės priimti naujų tokių krovinių tol, kol nebus įvykdytos privalomojo nurodymo sąlygos.
Kiek galima kentėti tą Klasco? Žmonės misijas į Marsą vykdo, dirbtines rankas augina, o čia viena turtinga įmonė niekaip neranda sprendimo, kaip miestiečių nenuodijus. Apsileidimas ir tiek. Klausimas tik, ar dėl durnumo ar dėl valios stokos.
Kaip krovė taip toliau kraus. Ką reiškia šį savaitgalį? Kad jau kelias naktis kaip krauna..
Pagaliau, gal baigsis daugiau kaip 4 metus trukusios atviros patyčios iš gyventojų kurias vykdė KLASCO su visu valstybinių institucijų palaikimu. Gėda!
…bet ne „išvežti”, tad ir išvežinėjame, kraudami kaip visada geležies rūdą į laivus. Be to, dar labai labai stebime tą savo krovą. Tiesiog visiškai žaliasis šiukšlių krovos kursas viduryje miesto.
Tiems Klasco su galva negerai miesto centre krauti toki krovini.Pagaliau kazkas emese veiksmu tuos asilus imtis permainu..