Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2021-10-24 |
Lietuvoje ne vienerius metus ikimokyklinio ugdymo įstaigos įgyvendina emocinio intelekto programas, kurių dėka formuojami vaikų emocinio raštingumo įgūdžiai bei gebėjimai.
Nenorėdami atsilikti nuo kitų bei „užstrigti“ laikmetyje, Klaipėdos lopšelio-darželio „Alksniukas“ pedagogai nuo praėjusių metų rugsėjo pradėjo ugdytinius supažindinti su „Kimochis“ personažais.
„Alksniuko“ mokytojai, skirdami daug laiko bei dėmesio praktinėms jausmų pamokėlėms, moko vaikus atpažinti emocijas ir jas įvardinti, padeda kurti pozityvius tarpusavio santykius bei plėtoja vaikų gebėjimus emociškai adaptuotis įvairiose situacijose ir aplinkose.
Tam į pagalbą pasitelkiami skirtingų temperamentų žaismingi personažai: besikeičiančios nuotaikos Debesėlis, rūpestingoji Balandė Meilė, nedrąsus Vikšrelis, valdingoji Katė, miela Roželė ir išdykusi Lipšniakojė, savyje slepiantys tam tikrus jausmus.
Vaikams patrauklios ir spalvingos lėlytės skatina įvardinti tą jausmą, moko suprasti kūno kalbą, tinkamai parinkti žodžius bei balso toną, skatina reikšti emocijas tinkamu būdu, motyvuoja priimti žaidimo taisykles, prisiminti išgyventas akimirkas grupėje, namuose, kieme ar parduotuvėje bei „pasiūlo“ vaikams pagalbą „nedraugystės“ situacijose ar užplūdus neigiamoms emocijoms.
Įstaigoje užsiėmimai su „Kimochiais“ organizuojami praktiškai visą dieną: tiek pamokėlių, tiek ir bendravimo ar žaidimų metu siekiama su vaikais emocijas tyrinėti, pažinti ir jas suprasti.
Pedagogai įžvalgomis ir sėkmės istorijomis pasidalino įstaigos mokytojų metodinių pasitarimų metu. Parengtais pranešimais „Socialinės-emocinės „Kimochis” programos iššūkiai ir galimybės, dirbant su ankstyvojo ir vyresniojo amžiaus vaikais”, „Susipažinkime su „Kimochiais“ bei įgyvendintais socialinių emocinių įgūdžių ugdymo programos rezultatais ir praktine patirtimi dalintasi su kolegėmis bei ugdytinių tėvais.
Ikimokyklinio/priešmokyklinio ugdymo „Žiogelių“, „Meškiukų“, „Bitučių“ grupėse stebėtų situacijų metu išryškėję vaikų gebėjimai į šypseną atsakyti šypsena, atsiprašyti už netinkamą elgesį ar, pastebėjus liūdną draugą, jį pralinksminti bei įtraukti į žaidimą, džiugina ne tik vaikus, bet ir jų tėvelius.
Todėl lopšelio-darželio „Alksniukas“ mokytojai aktyviai ir noriai vykdo šviečiamąją sklaidą, taip skatindami ugdytinių tėvus domėtis emocinio intelekto ugdymu. Pedagogai jiems teikia rekomendacijas, kaip skatinti vaikų teigiamas emocijas, kaip padėti vaikams nurimti po keblių situacijų, kviečia kartu prisiimti atsakomybę už vaikų netinkamą elgesį bei palaikyti pozityvius tarpusavio santykius.
Šaunuoliai lopšelio-darželio „Alksniukas”kolektyvo narai, kad taiko „Kimochis” socialinę-emocinę programą. Ji stiprina emocinę vaikų būseną. Vaikai noriai ir motyvuotai ugdomi, geba būti laisvesni, draugiškesni. Sèkmės visai įstaigos bendromenei.
,,Alksniukas” – pažangus darželis! Ugdytojams ir administracijai rūpi ne tik pats ugdymas, bet ir emocinė vaikų sveikata. O kad bendrauja ir bendradarbiauja su vaikučių tėvais- pagirtina ir puiku! Visokeriopos sėkmės!