Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2021-10-19 |
Naujausioje Klaipėdos raidos apžvalgoje miesto tarybos narys Saulius Budinas kritiško dėmesio skyrė ir mūsų viešojo transporto sistemai. Kaip įstaigos vadovas, kuris tuos aptartus dokumentus ir rengė, matau prasmę išskleisti „Atviros Klaipėdos” skaitytojams, kokius sistemoje vykstančius procesus skaičiai parodo.
Riedmenys sistemoje atnaujinami nuolat. Galioja taisyklė: 20 metų sulaukęs autobusas privalo būti pakeičiamas į ne senesnį kaip 13 metų, ir jos privalomai laikomės. Tačiau vykdant atskirus naujus projektus – sudarant sutartis dėl naujų maršrutų paketų, iš vežėjų reikalaujame visiškai
naujų autobusų. Štai 2017 metų spalį sistemą papildė 15 visiškai naujų mažos talpos autobusų, 2018-04-16 startavo integruotų maršrutinių taksi paslauga mieste – visi 28 „mikriukai” buvo nauji; tai iš karto sumažino vidutinį autobusų amžių ir statistikoje pasimatė ženklus šuolis į gerąją pusę. 2019 metų rugsėjį, su ES paramos pagalba, mieste darbą pradėjo 18 naujųjų MAN.
Pastaruoju metu visiškai naujų autobusų pirkimo (išskyrus du elektrobusus nuo 2020-04) nebuvo, todėl parkas natūraliai per kelis metus paseno – formalus rodiklis suprastėjo.
Dabar iki metų pabaigos septyni 19-20 metų „senukai“ bus pakeisti į 13 metų, kitais metais tas pats laukia dar 33 autobusų.
Ženklaus momentinio pokyčio tikimės 2025 metais, kai bus atnaujinamos pagrindinių miesto maršrutų sutartys.
Pastaraisiais metais Vilnius ir Kaunas pastebimai keitė viešojo transporto parką, mes dabar su metų vidurkiu atsiliekame, bet už 3-4 metų jų parko amžius kils, o mes turėsime progą pasigerinti.
Vertinant ekologinius ir komforto aspektus, teisingiau būtų skaičiuoti ne senus/naujus turimus autobusu, ne dyzelinius/dujinius, o kiekvieno konkretaus autobuso atliekamą ridą. Dujiniai autobusai santykinai naujesni (2013, 2014, 2019 metų gamybos), jų kiekis nuosekliai auga, tuo pačiu ir ridos apimtys.
Tiesa būtina pastebėti, kad 2021 metais, drastiškai pabrangus dujoms, dujinės ridos augimui atsirado kliūčių – naujinant parką vežėjas rečiau rinksis dujinį.
Sauliaus Budino rašinyje nurodytas dujinių autobusų skaičiau sumažėjimas atsirado tik popieriuje, dėl mano klaidos – teikiant duomenys būdavo įrašyta ne procentinė dalis, o dujinių transporto priemonių kiekis. Mano neapsižiūrėjimas, kad tarybos nario aptartoje ataskaitos lentelėje iš ankstesnių metų liko tokių autobusų vienetai, o nuo 2019 metų – jau procentai atskirai to nepažymint. Atsiprašau, kaltas.
Transporto priemonių pritaikymo ypatingų poreikių turintiems keleiviams srityje didelės intrigos taip pat nėra. Turime 23 mažos talpos priemones, kurios didžiąją dalimi važiuoja privežamuosiuose maršrutuose. 2015-2017 metais dar rinkomės naujumą prieš didesnį patogumą (startavo autobusiukai visiškai nauji, bet su 1-2 laipteliais įlipant). Per pastaruosius dvejus metus, optimizuojant bendrą tinklo transporto priemonių skaičių, tie 23 autobusai sudaro nebe 8, o 11 procentus viso parko.
Būtų puiku, kad ne tik Saulius Budinas, bet ir kiti tarybos nariai pasidalintų savo mintimis apie Klaipėdos viešojo transporto reikalus.
Klausimas. Ar tik Klaipėdos autobusų parkas keičia senus į naujus autobusus, ar tik savivaldybės įmonė? Didžiają dalis maršrurų aptarnauja privatūs vežėjai. Kažkaip nepastebima kad į Melnragę ar Girulius važiuotų nauji autobusai
Yra proveržis mieste ir to kai kas nenori matyti ir gyvena senais sentimentais , kai jie buvo valdžioje!