Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2021-10-13 |
Aplinkos apsaugos departamentas (AAD) praneša įteikęs privalomąjį nurodymą Klaipėdos jūrų krovinių kompanijai KLASCO, kuriuo įpareigojo įmonę nutraukti palaidos geležies rūdos krovos operacijas. Sprendimas priimtas gavus iš Aplinkos apsaugos agentūros planinių už uosto įmonių veiklaviečių ribų nusėdančių kietųjų dalelių kiekio ir sudėties tyrimų pasyviaisiais kaupikliais ataskaitą.
Atsižvelgiant į tyrimo ataskaitos išvadas, konstatuota, kad KLASCO kraunami birūs kroviniai patenka už vykdomos ūkinės veiklos teritorijos ribų ir aptinkami šalia esančių statinių, jų dalių paviršių. Tyrimas atskleidė ir pažeidimo mastą – teigiama, jog kai kuriose iš tirtų teritorijų net apie pusę visų iškritų sudaro būtent šios įmonės krovinio dalelės.
AAD Klaipėdos valdyba trečiadienį KLASCO įteikė privalomąjį nurodymą nuo spalio 20 d. sausakrūvio uosto terminale, esančiame N. Uosto g. 23, nutraukti palaidos geležies rūdos krovos operacijas.
Teigiama, jog geležies rūdos krovos veikla pilna apimtimi galės būti atnaujinta, tik kai bus įvykdytos privalomajame nurodyme nustatytos sąlygos.
AAD nurodymą KLASCO gali skųsti.
Aplinkos ministras Simonas Gentvilas savo ruožtu atkreipia dėmesį, kad aplinkosaugininkai priėmė sprendimą surinkę reikalavimus pažeidžiančio dulkėtumo įrodymus.
„Įmonė seniai žadėjo nebekrauti dulkančių krovinių atviru būdu, deja, šio pažado klaipėdiečiams nevykdė. „Klasco“ dulkės buvo matomos plika akimi, o dabar ir įrodytos. Įmonė savo krovą turės atnaujinti tik įtikinusi Aplinkos apsaugos agentūrą, kad suvaldė neigiamą poveikį aplinkai“, – pranešime cituojamas S. Gentvilas.
Ketvirtadienį bendrovė pranešė tik tiek, kad šiuo metu vertina AAD pateiktą raštą ir „daugiau informacijos pateiks vėliau”.
INFORMACIJA
Tyrimai buvo atliekami įgyvendinant Seimo 2020 m. sausį priimtų įstatymų nuostatas ir reaguojant į daugkartinius Klaipėdos miesto gyventojų skundus. Tyrimus atliko Klaipėdos universiteto Jūros tyrimų institutas.
Nejaugi ne aisku?…Juos reikia paduoti i teisma. Kur bus ismoketos sumos visiems gyventojams gyvenantiemspvz 2 km radius aplink ta imone.
Asilai ir avys jus visi komentatoriai.Negi sunku tik perskaityti straipsnį.
Von iš miesto centro su savo palapinėm
portalui ta proga reikia taip pat dėkoti. Nemenkas ir šio kolektyvo indėlis šiame smirdančiame ir dulkiname mūsų miesto reikale. Visi kiti – VE, Klaipėda ėmė už reklamą, miesto valdžia „paramą” ir visi tylėjo. Tik A.K., su ta rūda, bėdos dar nesibaigė -PAREMKITE, kol nevėlu. Vienintelis išlikęs mieste nepriklausomos spaudos žodis kurio galime netekti – tada pergalė vėl bus teršėjų ir neįgalios, parsidavėliškos miesto valdžios. Ilgai visi kentėjom, tylėjom savo ir savo vaikų sveikata mokėjom. Brudo mieste susikaupė daug, o Teismai, kaip pastebėjote, taip pat neįgalūs.
Su gyventojais buvo elgiamasi kaip su prostitute KLASCO suteneris galėjo kiek norėjo, kada norėjo,ir kaip norėjo galėjo dulkėta geležies rūdos tarša dergti ant gyventojų pasityčiodamas. O atkatus gaudamos institucijos visą šitą procesą 4 metus dangste, puikiai žinodamos kas geležies rūdos dulkėmis teršia gyventojų butus, vites progimnazija ir jos stadioną, vaikų darželį.
išsivysčiusiose valstybėse nedrįsta šiatip atvirai teršti. Manot, Lyda rankas sudės? Skersą, kad ir neturėdama, dėjo ant visų reikalavimų. Jos vienintelis interesas – už rūdą didesnė pinigų krūva
O kas atlygins miestui ir aplinkiniams gyventojams žalą už tai, kad turėjome kvėpuoti visus tuos metus? Kiek tų dalelių nusėdo gyventojų plaučiuose? Kas atlygins žalą, kad ant gyventojų automobilių nusėdusios rūdos dulkės nenusiplauna, kad balti namų langai ir palangės nenusiplauna? Kas atlygins žalą, kad dėl taršos vietinių gyventojų NT turto rinkos kaina sumažėjusi? Net gyvenamųjų patalpų nuoma nukentėjusi, kadangi mažai kas nori gyventi prie tokios užterštos aplinkos.
Kodel neprikot būsto ten kur nėra uosto ??
Nes tuomet nebuvo tokios taršos!!!
Labai teisingas sprendimas. Ne miesto centre vieta tokiems taršiems kroviniams. KLASCO valdo daugiausia uosto žemės, o valstybei sumoka ir pelno turi žymiai mažiau nei kitos uosto bendrovės. Laikas keisti vadybą šiai įmonei. Be to nesiskaito su darbuotojais, yra teismo byla atviruose šaltiniuose, kaip KLASCO vengia sumokėti išmoką darbe susižeidusiam darbuotojui.
kad aplinkos ministras Gentvilas nepadarys, va ir paaiškėjo, kad padarė, o dabar va aršioji kritikė už smarvę tyliai ramiai tyli, be skambių pasisakymų.
tai, kad Gentvilo čia indėlio nėra jokio, niekur jis jokio parašo nedėjo. Veiklą stabdo AAD, o aplinkos ministerija net pranešimo apie tai neįkėlė jokio…
Po truputi gal juos išguis iš mūsų pašonės
Nėra ko džiaugtis.. tuoj vėl skundai, vėl užginčijimai ir kaip krovė taip ir kraus. Per TV reportažas buvo kaip sakė, kad nebesandeliuoja ir nebekrauna. Po geros savaitės buvo tos pačios krūvos uoste. Mulkina visus.. meras išvis 0. Gentviliukas panašu, kad irgi neturi svorio kažką pakeisti. Klasco vs Klaipėda 10:0
Pusė darbo padaryta.
Jėėė, einam šampano gerti!
Švyturio g. prisijungia prie šampės!
Netikiu…tiek metų gyventojai turėjo įrodinėti kad tas akivaizdus brudas tai Klacko dovana Klaipėdai. Ir tiek metų buvo tyčiojamasi iš žmonių kurie viešina.
Netikiu..netikiu…
Vis pažada, bet ir toliau savo daro.