Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2021-09-29 |
Ketvirtadienį Klaipėdos miesto savivaldybės taryba priims labai svarbų sprendimą – tvirtins Klaipėdos miesto Bendrąjį planą. Tai pagrindinis miesto dokumentas, kuris nubrėžia Klaipėdos vystymosi kryptis ir sudaro galimybes įgyvendinti didelius ir svarbius projektus, kurie padės mūsų miestui augti ir klestėti.
Girdžiu ir suprantu dalies gyventojų nerimą. Klaipėdos bendruomenių asociacija ragina nepritarti Bendrajam planui. Tačiau galiu užtikrinti – nuogąstavimai nėra pagrįsti. Protestuoti ir kitaip viešai reikšti savo nuomonę svarbiais klausimais turi teisę kiekvienas šio miesto ir šalies
pilietis. Tačiau skleisti melagingus teiginius ir gąsdinti visuomenę yra neteisinga ir neatsakinga.
Tikslios informacijos stygius baimes tik dar labiau skatina. Tad jaučiu pareigą paneigti viešai paskleistus klaidinančius teiginius.
1. Taryba neketina leisti iškirsti Melnragės-Girulių ir Smiltynės miškų. Bendrasis planas tam nesuteikia nei teisės, nei galimybių. Tačiau sudaro sąlygas čia steigti kurortines teritorijas ir atkurti istorinius-kultūrinius objektus, pritaikyti juos lankytojams, investuoti į aplinkos tvarkymą ir pritaikymą poilsiui. Bet kokiai esamų objektų plėtrai bus rengiami atskiri detalieji planai, kurie bus derinami įstatymų nustatyta tvarka ir pristatomi visuomenei. Kirsti Girulių miško nenumatoma ir vykdant geležinkelio plėtrą.
Priminsiu, kad bet kokie planai, susiję su Smiltyne, privalo atitikti Kuršių nerijos nacionalinio parko tvarkymo planą, kuris yra aukštesnio lygmens dokumentas už miesto Bendrąjį planą. Kuršių Nerija yra UNESCO sąraše ir griežtai saugoma nuo nepagrįstų intervencijų į gamtinę aplinką.
2. Sprendimas dėl Bendrojo plano patvirtinimo nėra pritarimas išorinio uosto statybai Melnragėje. Išorinio giliavandenio uosto plėtra numatyta pernai birželį Seimo patvirtintoje Lietuvos Respublikos teritorijos bendrojo plano koncepcijoje – šalies raidos vizijoje iki 2050 metų. Tačiau Vyriausybė laikosi pozicijos – išorinis uostas bent artimiausią dešimtmetį plėtojamas nebus.
3. Bendrajame plane nėra numatyta „paversti visą miesto centrą į magistralinius krovinių kelius“. Viena iš esminių Klaipėdos miesto savivaldybės nuostatų, kuri įtvirtinama ir Bendruoju planu – nukreipti krovinių ir juos gabenančio sunkiojo transporto srautą toliau nuo gyvenamųjų teritorijų įrengus pietinį aplinkkelį. Tiek Klaipėdos uosto, tiek miesto planavimo dokumentuose yra numatyta Klaipėdos uosto plėtra pietinėje dalyje, išnaudojant jau esamus krovos pajėgumus ir dar neišvystytas uosto teritorijas.
Nepatvirtinti Bendrojo plano dabar reikštų dar nežinia kurį laiką neįgyvendinti tokių svarbių miestui projektų kaip Šv. Jono bažnyčios atstatymas, senelių globos namų Melnragėje statyba, Klaipėdos sporto ir laisvalaikio komplekso statyba Ryšininkų gatvėje, istorinių objektų Smiltynėje atkūrimas ir kt.
Tikiu, kad visi – tiek palaikantys Bendrąjį planą, tiek jam prieštaraujantys, norime to paties – gyventi patogiame, švariame ir klestinčiame mieste. Turime galimybę šį norą realizuoti susitelkdami ir pritardami Bendrajam planui, kurį atsakingai ir ilgai derinome, o dabar beliko patvirtinti.
Negi manot, kad ta visuomenė tokia kvaila, kad nematė ir neskaitė to bendrojo plano vizijų……., tiek Girulių tiek smiltynės urbanizacija neįmanoma be medžių iškirtimo, nekalbant ,kad jau dabar retinamas miškas! Jau ką su miestu padarėt-užbetonavot, užtrinkeliavot žaliasias erdves,išpjovėt medžius, paliktos visos galimybės uosto plėtrai, taršai, ir tt……. Gyventojai bėga iš miesto kas gali,…. taškomi mūsų visų pinigai utopinėm nereikalingom studijom….. Visa tai daroma tikrai ne gyventojų labui.
galiojantys dokumentai leidžia išorinį uostą statyti, o tai, kad ši premjerė nenori jo statyti, dar nereiškia, jog kitas premjeras nesugalvos kitaip. Juk Sauliaus Skvernelio Vyriausybė tokį uostą suplanavo ir ketino statyti.
Išorinis uostas reiškia, kad atviroje jūroje ties Melnrage būtų supilta maždaug 1500 metrų ilgio ir 700 metrų pločio dirbtinė sala, kuri geležinkelio ir automobilių keliais būtų sujungta su dabar veikiančiu uostu. Tas reiškia ksi sugalvos tai iškirs bet kada 50 ha Girulių miško. Ar tai Kavecki,?
Didžiausia problema, – nevaržoma uosto plėtra mieste, dėl kurios kyla ir daugybė kitų problemų, pirmiausia – didėjanti transporto keliama tarša, nes kuo daugiau uosto bendrovės krauna krovinių, tuo daugiau į uostą važiuoja vilkikų ir rieda geležinkelio vagonų. Ir ne aplinkkeliais, o per patį miesto centrą, nes kitaip uoste įsikūrusių krovos bendrovių nepasieksi.
Tai gerbiamasis, tarybos narį pats ir parašėte, kad numatoma kurortinės teritorijos plėtra, o ji nesusijusi su totaliais kirtimais. Dar ir kaip. Gal pats nepatingėkite ir nulėkite pažiūrėti kiek dabar iškirsta miško dėl NT verslo plėtros. Gal pats ten ir asmeniškai turite savo interesų.
Tas BP patvirtinimas leido bet kafa iškirsti ir Girulius ir Unecko pavelda ir beveik visus miesto mexžius.
NEVIETA TARYBOI MELAGIAMS. DEK MANDATA UR LAUK
Plane numatyta iškirsti 50ha Girulių miško
2.Numatyta iškirsti 19ha Smyltinės.
3Numatyta išorinio uosto statyba
5.Numatyta iškirsti Skulptūrų parką
5Numatyta masiniai medžių kirtimai ir miesto betonavimas
Nustok kaveckii meluoti
dar tikit „šprotų” planais? Kokiais pažadais „atėjo” į valdžią, o ką dabar daro su visa šalimi?