Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2021-09-27 |
Rašėme, kad jau turime galimybę skaičiuoti automobilius Liepų/Garažų ir Šilutės pl./Tilžės gatvių sankryžose. Netrukus bus galimybė fiksuoti eismo srautus iki Jaunystės gatvės ir matyti, kiek važiuoja tolyn Liepų gatve, o kiek nusuka į Jaunystės ir Joniškės gatves. Panašiai turėtų būti ir Tauralaukyje, kai bus priimti rekonstrukcijos darbai.
Bendrąją eismo būklę mieste kol kas mes galime vertinti tik pagal išvestinius duomenis – kiek kurią dieną komplikuojasi autobusų grafikų laikymasis.
Per šių metų Dieną be automobilio, rugsėjo 22-ąją, nepastebėjome, kad gatvės būtų tuštesnės (kaip, beje, ir per ankstesnes tokias paminėtinas
dienas). Tačiau šiemet mes jau turime objektyvius eismo matavimo instrumentus, tad pabandėme jais įvertinti, kaip vairuotojai sureagavo į raginimą tą dieną rinktis ekologiškesnę transporto priemonę.
Liepų gatvėje eismo liūto dalį sudaro priemiesčių tranzitas, Tilžės/Šilutės pl. sankryžoje iš/į priemiestį važiuoja apie trečdalis eismo dalyvių. Taigi į miestą atvažiuojantys automobiliai ir sukelia pagrindinę šių sankryžų apkrovą. Skaičiavome ten eismą visais rugsėjo trečiadieniais, nes net ir skirtingomis savaitės darbo dienomis eismo intensyvumas turi savo dėsningumus, tad korektiška lyginti tik tas pačias savaitės dienas.
Kaip matome, rekordinis trečiadienis buvo rugsėjo pirmoji – diena, kai dar ne visi moksleiviai buvo susitvarkę moksleivio pažymėjimus ir nusipirkę terminuotąjį bilietą. Tėvams teko padirbėti taksistais. Tačiau „sidabras“ toje rikiuotėje tenka kaip tik Dienai be automobilio, kai visi mokslo metų pradžios organizaciniai rūpesčiai jau būna išspręsti.
Nenorėčiau, kad susidarytų įspūdis, jog dėl Dienos be automobilio ignoravimu pasižymi tik rajono gyventojai – tiesiog lyginame eismo pokyčius ten, kur galime tiksliai pamatuoti, o tos vietos yra prie įvažiavimo kelių. Patys klaipėdiečiai vairuotojai irgi ženkliai prisideda prie spūsčių.
Nuo 2020 01 01 iki dabar Klaipėdos mieste lengvųjų automobilių, „Regitros“ duomenimis, pagausėjo keturiais tūkstančiais. Priklausomybė nuo automobilio nemažėja nei mieste, nei priemiestyje.
Parašykite komentarą