Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2021-09-24 |
Nors nuolat skelbiama apie Klaipėdos savivaldybės užmojus tvarkyti gyvenamųjų namų kiemus, įrengiant juose daugiau vietų automobiliams statyti, jų vis dar trūksta ne tik tradiciniuose miegamuosiuose rajonuose, bet ir ne taip tankiai apgyvendintose miesto teritorijose.
Paaiškėjo, jog automobilių statymo vietų stokoja ir Paupių gyvenamojo rajono bendruomenės nariai.
„Situacija yra labai sudėtinga, mūsų daugiabučiai namai turi pakankamai mažai teritorijos, kur galėtumėme statyti automobilius, jei gyventojų yra 60, tai pasistatyti realiai gali tik 15 vietų. Tarpusavyje tada kyla ginčas, kuris bus pirmasis ir kuris galės laikyti automobilį”, – ketvirtadienį dalyvaudama Eismo saugumo komisijos posėdyje kalbėjo DNSB „Paupiai” pirmininkė Sigita Kurmelienė.
Ji bendrijos gyventojų vardu prašė komisijos narių leisti po darbo valandų ir savaitgaliais statyti automobilius šiame rajone eančioje Jaunystės gatvėje.
„Tada srautas yra mažesnis, ten gyvena pakankamai protingi žmonės ir bus supratingi, nepažeidinės taisyklių”, – bandė įtikinti komisijos narius dalies gyventojų atstovė, priminusi, jog Paupių gyvenvietė nepateko į savivaldybės daugiabučių kiemų artimiausių metų rekonstrukcijos planus.
Komisijos narių nuomonės dėl tokio DNSB pirmininkės prašymo išsiskyrė.
Klaipėdos kelių policijos viršininkas Mindaugas Džermeika buvo linkęs jam pritarti.
„Mes turime ne vieną panašią problemą mieste, galiu paminėti Rumpiškės g. atkarpą nuo Sausio 15-osios iki Paryžiaus Komunos, Kooperacijos gatvę, ten aplamai stovi automobiliai ištisom dienom šalikelėj, ten eismas jau turėtų būti viena krytimi, nes neina prasilenkti jau dviem automobiliams, o šioje gatvėje, [Jaunystės] aš manau, kad pločiai išneša ir pastatytas automobilis nesutrukdys prasilenkti ir autobusui su priešpriešiais atvažiuojančiu kitu automobiliu”, – samprotavo Kelių policijos vadas.
Su juo nesutikę kiti komisijos nariai teigė esą negalima lyginti gatvių, kuriose nekursuoja viešasis transportas, su Jaunystės g., kuria šis transportas važiuoja.
Komisijos pirmininkas Gintaras Neniškis priminė, jog viešasis transportas Jaunystės gatve ir buvo paleistas su sąlyga, kad joje nebus statomi automobiliai.
„Dabartiniu metu mes laikomės tokios pozicijos, kad magistralinėse gatvėse, kur vyksta viešojo transporto eismas, automobilių parkavimo atsisakome. Gatvės yra skirtos ne tam, jų funkcija yra pralaidumo užtikrinimas, o ne parkavimas. Jei mes leidžiame parkuoti, tada „išimam” viešąjį transportą iš tos gatvės”, – kalbėjo G. Neniškis.
Jo nuomone, skatinant gyventojus laikytis darnaus judumo, raginant juos iš nuosavų automobilių persėsti į viešąjį transportą, toks veiksmas būtų nelogiškas.
Jis „Paupių” bendrijos pirmininkei priminė, jog yra galimybė patiems gyventojams savo lėšomis prisidėti prie naujų automobilių vietų sukūrimo ir ragino šia galimybe pasinaudoti. Tokiu atveju galima tikėtis, jog naujų automobilių statymo vietų atsiras greičiau, nei prieis eilė kiemų rekonstrukcijai pagal savivaldybės planus.
Bendru sutarimu Paupių gyventojų prašymas buvo atmestas, tačiau G. Neniškis miesto Transporto skyriui pavedė „paieškoti, kaip būtų galima pagerinti tiek šitos gatvės saugumą, tiek automobilių parkavimą”.
Parašykite komentarą