Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2021-09-16 |
Keturios susisiekimo sektoriaus valstybės įmonės – Lietuvos oro uostai, „Oro navigacija“, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija ir Vidaus vandens kelių direkcija – netrukus bus pradėtos pertvarkyti į akcines bendroves. Teisinę galimybę tokiai pertvarkai ketvirtadienį atvėrė Seimas, palaikęs prezidento siūlymus dėl įstatymų nuostatų tikslinimo.
„Ačiū prezidentui už palaikymą. Džiaugiamės Seimo sprendimu – pagaliau sudarytos teisinės prielaidos įmonių pertvarkai įgyvendinti. Laukia daug darbo, tačiau svarbu, kad po šios pertvarkos įmonės galės veikti efektyviau ir teikti didesnę naudą valstybei. Lietuva parodė, kad yra pribrendusi tokiems pokyčiams“, – pranešime spaudai pažymi susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Seime pakartotinai svarstytas įmonių pertvarkai reikalingas įstatymų paketas priimtas kartu su prezidento pateiktais siūlymais. Susisiekimo ministerijos vertinimu, prezidento pateikti siūlymai prisidės prie pertvarkomų įmonių gerosios valdysenos, skaidrumo ir nacionalinio saugumo sustiprinimo.
Seimo rudens sesijoje numatoma svarstyti ir valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos pertvarką į akcinę bendrovę.
Prezidentas Gitanas Nausėda penktadienį pasirašė valstybės įmonių pertvarkymo į akcines bendroves įstatymų paketą, nes „Seimas įtraukė į įstatymus nuostatas, sustiprinančias su viešosios transporto infrastruktūros valdymu ir nacionaliniu saugumu susijusių interesų apsaugą”.
„Pagal mano pasiūlymus Seimo pakoreguoti įstatymai suteikia valstybei instrumentus, kuriais bus geriau užtikrinta nacionaliniam saugumui svarbios viešosios transporto infrastruktūros naudojimo priežiūra. To reikalauja ilgalaikiai valstybės strateginiai interesai laivyboje, oro erdvėje bei vandens transporte“, – pranešime cituojamas prezidentas.
Šalies vadovo nuomone, komercializuojant šias strategines valstybės valdomas įmones būtina užtikrinti, kad viešosios transporto infrastruktūros objektai visada išliktų valstybės rankose, kad jiems nekiltų rizika dėl pačių įmonių ar kitų asmenų prisiimamų kreditorinių išieškojimų.
Pasak G. Nausėdos, pertvarkytos įmonės turi būti valdomos skaidriai ir profesionaliai – pagal geriausią valdysenos praktiką, taip pat užtikrinant įmonių valdymo organų kolegialumo principus.
Valstybės įmones pertvarkyti į akcines bendroves planuojama iki 2022 m. pabaigos.
Tikslas toks – atskiri asmenys pusiau slaptai įsigys pelningos įmonės akcijas (sakykim 20-30proc). Viešai bus deklaruojama, kad KVJUD yra valstybinė, tačiau kažkam (galime numatyti kam), atitinkamai 20-30 proc pelno nubyrės į atitinkamų asmenų privačias kišenes. Taip yra su Regitra, Transkona, Ignitis ir kitom tipo „valstybinėm” įmonėm.
O tai jau dabar kiniečiai galės Klaipėdos uostą visą iškart nupirkt ar dar ne?
Ko gero kažkam uosto direkcijos pelnas neduoda ramiai miegoti
O seimas ,, UAB”ar dar ne?
Pagal amžina atilsi Petkevičių „Durnių laivas”
Kas liks išparceliuotoj šaly gyventi?