Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2021-09-15 |
Septintąjį kartą Klaipėdoje vykęs tarptautinis animacijos ir videožaidimų festivalis BLON baigėsi apdovanojęs įsimintiniausius animacijos kūrėjus. Geriausiu išrinktas trumpo metro filmas nugalėtojo titulą trečius metus iš eilės išsivežė į Vokietiją, o geriausio Lietuvos animacijos kūrėjo apdovanojimas atiteko vienintelės sustabdyto kadro studijos šalyje bendraįkūrėjui.
Šių metų konkursinė BLON festivalio programa sulaukė iki šiol didžiausio aplikacijų skaičiaus: daugiau nei 150 darbų iš įvairių šalių, tarp kurių – filmai iš Danijos, Vokietijos, Švedijos ir net Islandijos.
„Pastebime tendenciją, kad festivaliui bręstant ir vis stipriau įtvirtinant savo vardą už Lietuvos ribų, kasmet gauname apie 10 proc. daugiau filmų nei praėjusiais metais. Iš viso šio solidaus skaičiaus į konkursinę programą buvo atrinkti net 24 trumpo metro animaciniai filmai“, – pranešime spaudai džiaugėsi festivalio vadovė Laura Almantaitė.
Šių metų BLON festivalio konkursinės programos laimėtojas buvo išrinktas įvertinus animacinių filmų režisūrą, aplinkos bei charakterių sprendimus. Trečius metus iš eilės šis apdovanojimas iškeliavo į Vokietiją.
Juo tapo režisieriaus Frédéric Schuld darbas „Čiurlys“. Tai – į XIX a. nukelianti istorija, pasakojanti apie Britų kaminkrėčio kasdienybę, kurioje jis moko ir verčia vaikus dirbti. Iš nedidelių berniukų reikalaujama valyti suodžius ir pelenus, susikaupusius židinių dūmtraukiuose. Filmo pavadinimas pasirinktas neatsitiktinai – nenaudojamuose kaminuose savo lizdus sukti neretai renkasi nedideli paukščiai čiurliai, tad akistata su vienu iš jų pristatoma trumpametražiame filme. Berniukui lipant į kaminą, į jį sukti lizdo leidžiasi čiurlys, tad jų susitikimas – be išeities.
Komisijos vertinimu, tai – kuklus ir kompaktiškas animacinės dokumentikos kūrinys, kuris kartu yra ir poetiškas, ir informatyvus, žavintis minimalistiniais vaizdais, subtilia spalvų palete ir sumaniai parinktu personažų dizainu.
Filmo režisierius Frédéric Schuld anksčiau yra sakęs, kad šis animacinis filmas turi sąsajų su istoriniais įvykiais – pramonės revoliucijos laikais, kai maži vaikai buvo iš tiesų verčiami dirbti – lįsti į siaurus, ankštus kaminus, kad juos išvalytų.
Ypatingo komisijos dėmesio sulaukė ir kitas animacinis filmas – „Tu nesi kivis“. Šiam režisierės iš Estijos Maria Saveleva darbui įteiktas specialus apdovanojimas.
„Tu nesi kivis“ pasakoja pagrindinio filmo veikėjo – paukščio kivio – istoriją. Nors išsiskiria iš kitų paukščių, pats kivis nesupranta, kad yra kitoks. Nepriimtas ir nepripažintas, galiausiai jis ryžtasi nusikaltimui. Tačiau, pasak režisierės, ši istorija nėra tik apie plunksnų spalvą ar pirštų skaičių, o apie visuomenės elgesį ir toleranciją.
„Šiais laikais, kai taip reikia žmogiškumo ir solidarumo, iš pirmo žvilgsnio naivus, bet tikras ir intriguojantis studentų filmas mus priverčia garsiai paklausti – kodėl žmonėms reikia atpirkimo ožių? Ar ne kiekvienas balsas ir daina yra mūsų nuostabios įvairovės dalis?“ – retoriškai kalbėjo žiuri narė, prodiuserė Agnė Adomėnė.
Filmus vertino trijų ekspertų tarptautinė žiuri, kurioje – Agnė Adomėnė (Lietuva), Christophe Erbes (Prancūzija) ir Tomek Popakul (Lenkija). Pasak L. Almantaitės, šių metų komisija, kaip ir kasmet, pasižymėjo ypač stipriais profesionalais: Christophe Erbes – scenaristas, kūrybos vadovas ir konsultantas, vadovavęs tokiems kanalams kaip „Nickelodeon“ ir „Fox Kids“, Agnė Adomėnė – viena šiuo metu žinomiausių Lietuvos animacijos prodiuserių, įnešusi didelį indėlį į šalies kino industriją, o Tomek Popakul – garsus kūrėjas, ne vienam žinomas dėl jo visą pasaulį apkeliavusio filmo „Rūgštus lietus“ (angl. „Acid Rain“).
Trečius metus iš eilės BLON festivalyje buvo išrinktas ir geriausias Lietuvos animacijos kūrėjas. Garbingas apdovanojimas šiemet atiteko dailininkui animatoriui ir režisieriui Ignui Meilūnui už ryškų indėlį į Lietuvos animaciją bei šiuo metu vienintelės sustabdyto kadro (angl. stop-motion) studijos įkūrimą.
Festivalio metu pristatytas ir naujausias režisieriaus I. Meilūno animacinis filmas „Matilda ir atsarginė galva“, pastatytas minėta – sustabdyto kadro – technika.
Festivalį finansavo Klaipėdos miesto savivaldybė, Lietuvos kultūros taryba bei Lietuvos kino centras.
Parašykite komentarą