Krovą Klaipėdos uoste augina generaliniai kroviniai (1)

Uostas ir jūra
Avatar photoAtvira Klaipėda
2021-08-20

Kroviniai konteineriuose, mediena ir miškininkystės produktai, geležies ir plieno gaminiai bei metalo konstrukcijos, šaldyti, ro-ro ir kiti kroviniai – visa tai priskiriama generalinių krovinių segmentui. Būtent bendra jų krova Klaipėdos uoste buvo didžiausia ne tik lyginant šių ir praėjusių metų liepą, bet ir palyginus pirmus septynis šių metų mėnesius su tuo pačiu laikotarpiu pernai.

Generalinių krovinių Klaipėdos uoste šių metų liepą krauta 14,5 procento arba 176 tūkstančiais tonų daugiau nei praėjusių metų vasaros viduryje. Lyginant pirmus 7 šių metų mėnesius su tuo pačiu laikotarpiu pernai, matomas 7 procentų augimas šiame segmente.

Viena iš priežasčių, kodėl krovinių augimas sparčiausiai kilo būtent šiame sektoriuje yra ta, kad pasaulinė laivybos milžinė „Mediterranean Shipping Company“ (MSC) liepos viduryje atnaujino konteinerių paskirstymo veiklą Klaipėdos uoste.

„Liepos 11 dieną po dvejų metų pertraukos laivų krovos akcinės bendrovės „Klaipėdos Smeltė“ konteinerių terminalas vėl pradėjo veikti kaip regioninis krovinio paskirstymo centras ir priima okeaninius laivus, gabenančius konteinerius, skirtus plukdyti fideriniais laivais į gretimų Baltijos šalių uostus. MSC įtraukė Klaipėdos uostą į NWC TO IPAK (North-West Continent to India-Pakistan) jūrinį maršrutą. Šis laivybos maršrutas susieja Klaipėdą tiesiogine jungtimi su Indijos, Pakistano, Saudo Arabijos, Džibučio, Jungtinės Karalystės, Italijos, Prancūzijos ir kitų šalių uostais“, – uosto pranešime spaudai pažymi Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos infrastruktūros direktorius Vidmantas Paukštė.

Iš viso liepą Klaipėdos uoste apsilankė trys MSC kompanijos konteineriniai laivai, kurie Klaipėdos uostui generavo beveik 96 tūkstančius tonų krovinių. Šiame segmente krova taip pat augo ro-ro, medienos ir miškininkystės ir kitų generalinių krovinių grupėse.

Konteinerių krovos apimtis (TEU)

Bendras krovos rezultatas Klaipėdos uoste per pirmus septynis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, mažesnis 1,6 proc. arba 411 tūkstančių tonų.

Birių krovinių segmente sausio–liepos mėnesiais krova augo 1,3 proc. arba beveik 159 tūkstančiais tonų. Didžiausias augimas šiame segmente fiksuojamas natūralių ir cheminių trąšų krovoje.

Skystų krovinių segmente, kuris apima naftos produktus, natūralias ir chemines trąšas, aliejus, suskystintas gamtines dujas ir kitus krovinius, per pirmus septynis šių metų mėnesius krauta 22 proc. mažiau nei pernai.

Šių metų sausio–liepos mėnesiais į Klaipėdos uostą atplaukė 3 829 laivai, tai 4,6 proc. arba 169 laivais daugiau nei pernai per tą patį laikotarpį. Per pirmus septynis šių metų mėnesius Klaipėdos uoste apsilankė 111 286 keleiviai, o tai sudaro 7,3 proc. arba 8 707 keleiviais mažiau nei 2020 m. sausio–liepos mėnesiais.

Žymos: | |

Komentarai (1):

Įrašo “Krovą Klaipėdos uoste augina generaliniai kroviniai” komentarų : 1

  1. Jonas parašė:

    Na generaliniai korovinai tai tiesioginis vertimas iš anglų kalbos. Yra ir gražių lietuviškų žodžių.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

ELTA

Klaipėdos uoste atsiras trys žaliojo vandenilio talpyklos

Tarp „Nord Steel“ ir „MT Group“ pasirašyta 1,4 mln. eurų vertės sutartis dėl žaliojo vandenilio saugyklų gamybos ir tiekimo Klaipėdoje. ...
2025-01-13
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Danijos ambasadorė susipažino su uostu

Klaipėdos uoste trečiadienį pirmą kartą lankėsi pernai rugsėjį Danijos Karalystės ambasadore Lietuvoje tapusi Grete Sillasen, kurią lydėjo šios šalies garbės ...
2025-01-08
Skaityti daugiau

Laiškai iš jūros, Svarbu

Vartai į jūrą II

Šio teksto pirmoje dalyje pristačiau Klaipėdos uosto šiaurinį ir pietinį molus – Lietuvos vartus į jūrą – kaip uosto vystymosi ...
2024-12-22
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This