Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2021-05-24 |
Pernai Taikos prospekto atkarpoje įrengtos specialios kameros eismo srautams analizuoti Klaipėdos viešojo transporto organizatoriams pasitarnauja ir pažeidėjams fiksuoti. Tuo itin nepatenkinti miesto taksistai, pastarosiomis dienomis sulaukę pranešimų apie baudas – teigia turintys teisę į šią išimtį, bet kontrolieriai primena, kad ji niekada neegzistavo. Be to, baudų netrukus gali tikėtis ir kiti šioje atkarpoje taisyklę pažeidę vairuotojai, kurių – itin daug.
Praėjusią savaitę su „Atvira Klaipėda“ susisiekęs vienas taksistas tikino, jog kalba visų kolegų vardu ir pasakojo apie tai, kad juos šiomis dienomis pasiekė begalė uostamiesčio policijos nutarimų apie skirtas baudas už tai, kad jie važiavo A juosta ties Taikos prospekto sankryža su Debreceno ir Naikupės gatvėmis.
Kelių eismo taisyklių pažeidimai fiksuoti remiantis šioje sankirtoje įrengtų vaizdo stebėjimo kamerų įrašais.
„Gavau baudą už gruodžio mėnesį padarytą pažeidimą. Kolegos irgi apie tai kalba. an atrodo, kad nėra Klaipėdoje taksisto, kuris nebūtų už tai baustas, kai kurie iš jų – net po kelis kartus. Aš ir pats galvoju – kiek dar pranešimų apie baudas sulauksiu, jeigu jie keliauja tokiais tempais? Bijau, kad teks susimokėti kelis tūkstančius“, – pasakojo vyras, kuris neneigė važiavęs A juosta.
Jis paaiškino, kodėl taip elgėsi: esą anksčiau tokią teisę taksistai turėjo, kaip įrodymą pateikė „Google Street View“ nuotraukas, kuriose ant pirmosios eismo juostos matyti užrašas „TAKSI“.
Tačiau policija teigia, kad reikia vadovautis kelio ženklais, o juose taksi nenurodomi.
„Taip ir nesuprasi – galima ar negalima? Nebuvo aiškiai pasakyta“, – kalbėjo jis.
Vyras taip pat atkreipė dėmesį į tai, kad artėjant prie sankryžos nėra apie vaizdo stebėjimo kameras informuojančios lentelės bei ilgais protokolų nagrinėjimo procesais.
Jis tikino, kad su kolegomis sieks leidimo taksistams važiuoti A juosta.
„Mes esame viešasis transportas, pervežame keleivius. Kodėl jie turėtų mokėti didesnę kainą ir gaišti laiką, kai mus kviečiasi tada, kai skuba? Ir mes greičiau klientą pasiektume, ir jiems geriau būtų“, – kalbėjo taksistas.
Panašus taksistų prašymas Klaipėdos savivaldybėje buvo svarstomas prieš porą metų, tačiau tąkart pastebėta, jog šios profesijos atstovus identifikuoti sudėtinga dėl to, kad mieste ženkliai išaugo pavėžėjų skaičius, kurie paslaugas teikia automobiliais be skiriamųjų ženklų, todėl kontrolė tampa itin sudėtinga.
VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ (KKT) Teisės ir administravimo departamento vadovas Julius Paulikas patvirtino, kad protokolai taksistams surašomi remiantis sankryžoje įrengtų specialių vaizdo stebėjimo kamerų duomenimis.
„Pirminė jų paskirtis yra eismo A juosta srautų fiksavimas, analizė ir pralaidumo didinimas. Fiksuojami ir pažeidimai. Ne tik taksistų, bet ir visų kitų, kurie neturi teisės važiuoti šia juosta. Kiekvienas atvejis kruopščiai tiriamas“, – sakė jis.
Į taksisto argumentą apie „Google Street View“ teisininkas atsakė, jog interneto milžinės svetainėje naudojami Klaipėdos gatvėse 2012 metais fotografuoti vaizdai.
„Nuo to laiko praėjo beveik dešimtmetis, per šį laikotarpį buvo atskirų savivaldybės leidimų taksi automobiliams, tačiau šiuo metu jie tokios teisės tikrai neturi“, – sakė J. Paulikas.
„Galiu pasakyti, kodėl kai kurie vairuotojai tik dabar gauna nutarimus. Dėl to, kad nuo kamerų įrengimo jos užfiksavo jau apie 10 000 pažeidimų – kai informacijos kiekis toks didžiulis, tenka ją nagrinėti nedideliais kiekiais, būtent taip ją mums ir pateikia KKT, nagrinėjame juos nedelsiant. Turimi pajėgumai leidžia mums išnagrinėti maždaug po 300 protokolų per savaitę. Šiuo metu nagrinėjami sausio mėnesį užfiksuoti pažeidimai“, – sakė Klaipėdos apskrities Vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos vadovas Mindaugas Džermeika.
Anot jo, pareigūnai neturi privilegijos atsisakyti nagrinėti pateiktą medžiagą, o kadangi minėtos kameros nėra prijungtos prie tam tikrų sistemų, procesas – neautomatizuotas.
„Viską tikriname rankiniu būdu. Privalome tikrinti, nesvarbu, iš kur gauname informaciją – iš įstaigų ar iš eilinių žmonių. Tai mus įpareigoja Policijos įstatymas“, – aiškino M. Džermeika.
Kelių policijos vadovas paaiškino, kodėl nėra prievolės įrengti įspėjamajai, apie kameras pranešančiai lentelei.
„Taisyklės aiškiai nurodo – tokie ženklai būtini tik ten, kur įrengti automatinės greičio kontrolės įrenginiai. Šios kameros nepatenka į tokią kategoriją“, – sakė pareigūnas.
M. Džermeika neatmetė galimybės, kad mieste tokių kamerų ateityje gali atsirasti daugiau.
„Labai gaila, bet žmonės vis dar masiškai nesilaiko šios taisyklės. Kai kurie už tai jau yra bausti net po 12 kartų. Vis tiek važiuoja“, – kalbėjo jis.
Šiuo metu taksistai A juosta gali važiuoti tik Taikos prospekto atkarpa nuo „Akropolio“ iki Sausio 15-osios gatvės.
A juosta Klaipėdoje galima važiuoti maršrutiniams autobusams, elektromobiliams ir transporto priemonėms, kuriomis važiuoja ne mažiau kaip 4 žmonės.
Anksčiau Klaipėdos keleivinis transportas surengė viešą apklausą apie „A“ juostą – miestiečių teiravosi, ar ši taisyklė yra veiksminga. Beveik penktadalis respondentų atsakė, kad vairuotojai laikosi šios taisyklės, 47 proc. pastebėjo, kad ji ignoruojama piko metu, 23 proc. mano, kad taisyklė neveikia, o 10 proc. tvirtino, kad tokia juosta apskritai nereikalinga.
Mane labiau domina,koks „galvočius”,o gal geriau skambėtų asilas,sumąstė vieną iš dviejų juostų kelio atiduoti visuomeniniam transportui,suprasčiau,jei tai būtų 3 eismo juostų važiuojamoji dalis. Dirbtinai keliamos spūstys ir tiek. Galima būtų priimti sprendimą,kad „A” juostą draudžiama važiuoti nuo 7h.iki 9h. ir nuo 16h.iki 18h.,bei galų gale sureguliuoti šviesaforų darbą,kad važiuojant 45km/h.-55km/h. būtų žalias koridorius…
Ir vėl Klaipėdoje kaip toje rusų pasakėčioje tempia į skirtingas puses. Policija sako , kad reikia žiūrėti į kelio ženklus , o ne i horizontalų ženklinimą . Savivaldybė aiškina , kad nuo Akropolio iki Sausio 15 sios galima važiuoti ir taksi ir 4+. Parodyti man brangieji , kuris kelio ženklas ar lentelė nurodo leidimą važiuoti šią juosta . Manau laikas tiesioginei valdininkų atsakomybei. Ir už klaidas turi mokėti ne savivaldybė , o patys iš savo kišenės. Tada dundukai susėdę prie stalo dirbsite pagal įstatymus , o ne durnių stumdysit.
Tik tegul pabando tie gyvuliai grist i A juosta … A juosta skirta tik Autobusasm ir paspirtukas/dviraciams . Bent viena twn pamacius is taksistu rwiktu padangas numontuot ….
Elektiniai vargšai nesipirko mašiną už paskutinius,o taksistas bagotas gali ir susimokėti už A juostą
Geda stumokliams savivaldybeje.del to jau pries 3metus buvau ten.Blogiausia,kad jie vienbalsiu tikina ,kad taksistams niekada nubuvo galima .Toks absurdas…ar bereikia komentaru…Egidijus Gūzas
Nesuprantu kodėl elektriniai gali,o taksistai negali,jug jie važiuoja Ajuosta ne savo malonumui,o dirba darbą,kaip ir maršrutinio autobuso vairuotojas
Ryanairo šefas Dubline registravosi kaip taksistas ir važinėja savo reikalais ten A juosta. Klaipėdoje bus taip pat, jeigu įteisins. Plg.
Ryanair boss Michael O’Leary’s canny plan to avoid the traffic jams may be legal, but it’s unlikely to win the controversial tycoon any more fans.
TRANSPORT Minister Seamus Brennan last night moved to close a loophole that has allowed businessmen, including Ryanair boss Michael O’Leary, to buy taxi plates to use Dublin’s bus lanes. Solicitors, accountants and even a washing machine repairman have been getting plates, it was claimed last night. Hundreds of maintenance and service companies have also bought plates, costing €6,000, to help them get around the congested city.
Irish Taxi Drivers’ Federation president John Ussher said Mr O’Leary was the first high-profile case to come to light, but they had seen people from all professions „driving taxis”.
„There is no way of knowing how many people have been doing this – it is possible it could be in the hundreds,” he said.