Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2021-05-19 |
Klaipėdos savivaldybės valdomos bendrovės „Gatvių apšvietimas“ reorganizacija kiekvienam klaipėdiečiui garantuos 2 eurų kasmetę naudą. Taip suskaičiavo Finansų ir ekonomikos komiteto nariai, trečiadienį pritarę, jog ši įmonė būtų prijungta prie bendrovės „Klaipėdos autobusų parkas“.
„Gatvių apšvietimo“ reorganizacijai šią bendrovę prijungiant prie „Klaipėdos autobusų parko“ balandžio pabaigoje jau buvo pritarusi miesto tarybos kolegija. Todėl šiuo metu jau yra parengtas ir miesto tarybos sprendimo projektas dėl reorganizacijos, kuriam trečiadienį pritarta Finansų ir ekonomikos komitete, bet galutinį palaiminimą turi suteikti miesto taryba.
Klaipėdos savivaldybės Turto valdymo skyriaus vedėjas Edvardas Simokaitis teigė, kad įmones nuspręsta reorganizuoti, nes siekiama jas optimizuoti ir efektyvinti savivaldybės bendrovių veiklą. Po reorganizacijos „Gatvių apšvietimo“ nebeliks, toliau gyvuos tik „Klaipėdos autobusų parkas“.
„Į reorganizavimą einame, nes siekiame didinti efektyvumą, gerinti paslaugų plėtros galimybės, mažinti įmonių valdymo kaštus. Matome, jog galima gerinti ir teikiamų paslaugų kokybę – tiek viešojo transporto, tiek pačių gatvių apšvietimo, eismo organizavimo ir valdymo“, – aiškino E. Simokaitis.
Jis teigė, kad po reorganizacijos nauda yra 300 tūkst. eurų per metus, tačiau ji būtų pasiekta tik nuo antrųjų metų, nes pirmaisiais reikės išmokėti išeitines kompensacijas atleidžiamiems darbuotojams. Numatoma atleisti 13 darbuotojų, o taip pat nebereikės formuoti vienos valdybos, kurioje dirbdavo 5 nariai.
Be to, numatoma, jog „Gatvių apšvietimo“ veikla iš Rūtų gatvės būtų perkelta į „Klaipėdos autobusų parko“ teritoriją Garažų gatvėje, tad atsilaisvinusias patalpas būtų galima išnuomoti ar parduoti.
„Beletristikos daug, bet pasakykite konkrečiais skaičiais, kokią naudą gaus klaipėdiečiai sujungus šias dvi įmones?“ – E. Simokaičio klausė Finansų ir ekonomikos komiteto narys Arvydas Vaitkus.
E. Simokaitis samprotavo, jog sujungus dvi įmones, gerėtų jos veikla, tad stambi įmonė galėtų į savivaldybės biudžetą sumokėti daugiau dividendų, kurie gali būti investuojami į mieste vykdomus projektus. „Kol kas dabar tikrai negalėčiau susieti, ar būtų nauda klaipėdiečiams, kurie naudojasi viešuoju transportu, ar sujungimas gali turėti įtakos viešojo transporto bilietų kainai. Realiausią naudą matau per dividendus“, – teigė E. Simokaitis.
Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis konstatavo, jog reali nauda yra 300 tūkst. eurų per metus dėl sumažėjusių veiklos sąnaudų.
„Tai galima pasakyti, kad kiekvienas klaipėdietis gaus naudą 2 eurus per metus, nes mieste yra 150 tūkst. klaipėdiečių“, – operatyviai suskaičiavo Finansų ir ekonomikos komiteto pirmininkas Aidas Kaveckis.
„Klaipėdos autobusų parkui“, prie kurio bus prijungtas „Gatvių apšvietimas“, ir toliau vadovaus Vaidas Ramanauskas. Jis šiuo metu laikinai eina ir „Gatvių apšvietimo“ vadovo pareigas.
A. Vaitkus teiravosi, ar vadovas pasižada, jog kitais metais veiklos efektyvumas bus didesnis nei 300 tūkst. eurų, o jei ne, tai ką jis planuoja daryti.
„Nusibausiu save, tik dar negalvojau kaip. Realiai kalbant, viena įmonė tikrai yra ženkliai stabilesnė, tad sujungę šias dvi įmones mes ateities kartoms paliksime ženkliai stabilesnę įmonę. Ir nepažadu sutaupytų pinigų parodyti ant delno, bet tikrai galėsime daugiau investuoti tiek į šviesoforus, tiek į šviestuvus, tiek į autobusus. Jau pernai su „Gatvių apšvietimu“ padarėme daugiau projektų, uždirbome daugiau pajamų. Uždirbome didžiausią pelną per visą įmonės istoriją. Be to, dar turėjome išmokėti apie 100 tūkst. eurų išeitinių kompensacijų, turėjome daug teisminių ginčų, tad ir išlaidų advokatams. Jei nebūtų visų šių išlaidų, tai „Gatvių apšvietimo“ pelnas pernai būtų buvęs toks, koks buvo bendras per visus pastaruosius dešimt metų“, – kalbėjo V. Ramanauskas.
Visa šita istorija tai dar vienas pavyzdys kaip Klaipėdos valdžia nesugeba susitvarkyti su savo įmonėm !
Tokius pelnus praeitais metais Gatvių apšvietimas uždirbo, o siūlo jį prijungti prie kitos įmonės, tai gal norime patempti Autobusų parką, kodėl kaltinam Gatvių apšvietimo darbą ?
Valdžia nesugeba rasti tarp savų naujo direktoriaus GA, tai pagrindinė priežastis !
Na, o ta GA teritorija taip pat jau nužiūrėta gyvenamų namų vystytojui, viskas pagal planą !
O kiek Neniskis su Grubliausku ir Ramanausku gaus i kisene uz rutu gatves sklypa? Ramanauskas jau turi nauja volvo. Idomu pardavus ka naujo nusipirks. Smirda nesvara
Dabar Ramanauskas pirks dukrytei naują BMW. Nors ne, tokį jau dovanojo… gal Maserati?
Pritariu visagaliui.
Tai atiduokite Ramanauskui ir keleivinį transportą tvarkančią VŠĮ. Jis sutvarkys, o mes dar labiau sutaupysim!
Super idėja. Ir mokyklas pridėkim 🙂